35 Reacties
5 jaar geleden
Lastig he! Ik koop sowieso denk een dikke en een iets dunnere. Zijn altijd warme en koude dagen in april toch?!
5 jaar geleden
Reactie op Zonnetje25
Lastig he! Ik koop sowieso denk een dikke en een iets dunnere. Zijn altijd ...
Dit zou ik ook doen idd. Ik heb er 4 gekocht. Van alles wat. Mocht er wat anders nodig zijn, dan schaf ik dat tegen die tijd wel
5 jaar geleden
Geen. Dekens en lakens zijn niet veilig en trappen ze meestal van zich af. Wij schaffen een slaapzak aan. Als ik een dekentje haal is dat voor in de wagen bijvoorbeeld maar niet om te slapen.
5 jaar geleden
Geen. Dekens en lakens zijn niet veilig en trappen ze meestal van zich af. ...
Een slaapzak voor in t wiegje? Zijn ze daar niet te klein voor? Mag ik vragen welke je aan gaat schaffen. Alvast bedankt ❤️
5 jaar geleden
Reactie op Ebos
Ik koop deze van bamboo. Is verkoelend in de zomer en warm in de winter😄
Dit is een handige zeg en niet duur! Dankje
5 jaar geleden
Reactie op mommytobe23
Een slaapzak voor in t wiegje? Zijn ze daar niet te klein voor? Mag ik vra ...
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar
5 jaar geleden
Reactie op mommytobe23
Ik heb nog geen specifieke uitgezocht, belangrijk is dat die van 100% katoen is en je eventueel de mouwen eraf kunt halen met een ritsje voor de warmere dagen. Je hebt slaapzakken vanaf de geboorte. Baby24 heeft hier een interessant artikel over met uitleg waar je op moet letten 😊 https://www.24baby.nl/baby/slapen/baby-slaapzak/
5 jaar geleden
Reactie op mommytobe23
Ik had idd juist gelezen dat je de eerste weken geen slaapzak moet doen. Dus ik houdt het bij een dekentje+Lakentje de eerste 4 weken ofzo. Zo hebben mijn 2 vriendinnen die net bevallen zijn het ook gedaan en gaan nu na een paar weken kijken voor een slaapzakje.
5 jaar geleden
Ik heb nog geen specifieke uitgezocht, belangrijk is dat die van 100% katoe ...
Handig. Thanks voor t delen!
5 jaar geleden
Reactie op Zonnetje25
Ik had idd juist gelezen dat je de eerste weken geen slaapzak moet doen. Du ...
Kun je hier eventueel een link van delen? Ben eigenlijk wel benieuwd. Slaapzakken gelden als meest veilig over het algemeen. Sommige baby's gaan al na 3 weken woelen bijvoorbeeld.
5 jaar geleden
Ik schaf een wieg en Ledikantdeken aan van Jollein. Zonder Teddy/fleece. Mocht het nodig zijn dat er een extra dekentje, of ander dekentje is ivm kou. Dan heb ik nog een fleece dekentje van de wagen achter de hand😊.
5 jaar geleden
Ik schaf denk ik voornamelijk lakens aan en een normaal dekentje. Heb nog bakerdoeken liggen van mijn dochtertje, was een onrustige slaper.
Dan hebben ze nog een extra laagje, als deze baby die ook nodig heeft.
Aan het nekje van de baby kun je sowieso voelen of het te warm of te koud is.
Blijft lastig hoor, ik kijk tegen die tijd denk ik maar wat de temperaturen doen😘
Iets bijhalen kan altijd nog
5 jaar geleden
Die TOG waardes heb ik nooit begrepen, want wat heb je daar aan als je kamer temperatuur bijv. op loopt? Er staan geen temp. gegevens bij!
Ik gebruik een laken en een gebreid dekentje in de wieg en in het ledikantje. En dan aan het kindje voelen hoe warm het zelf is.
In de wieg leggen ze de eerste week vaak een kruikje om het vast te verwarmen, en als de beeb ouder is en het ledikantje in gaat doe ik ook weer een slaapzakje aan.
Mijn zoontje is erg warmbloedig dus een lange mouwenpyjama en een slaapzak waren voldoende in de winter onder een laken en gebreid dekentje.
Dus zou als basis gaan voor een lakentje en gebreid dekentje! Kan je altijd met laagjes kleding, slaapzak of inbakerdoek werken.