74 Reacties

4 jaar geleden

Oh en “ MIJNNNN, als ze iets afpakt

4 jaar geleden

Eten, woef, aai, papa, auto, oh oh, die en mama, maar alleen als ze moet huilen 😅

4 jaar geleden

Dadaaag, 'toedeloeoe', oh oooh. Nu echt haar eerste woordje, klaar. Ze begrijpt al zo ontzettend veel afzonderlijke woordjes, maar echt woordjes zegt ze nog niet echt. Papa en mama duurt ook nog wel even denken we 😂

4 jaar geleden

Is huppakee ook een woord? 🤣

4 jaar geleden

weer eentje vergeten😅 Ze zegt poep als ze heeft gepoept

4 jaar geleden

Aai Bal Bumba Mama Jajajajaja Hopla (proberen ze na te zeggen) Hee Dada (dag)

4 jaar geleden

Eerste woord: huis 😂😂 Inmiddels ook: Papa Meh (schaap) boe (koe) Paard Poes Fiets (zegt dan Piets) Vis (zegt dan Pis) Oh oHhh Boem Bal

4 jaar geleden

Mama Papa Aap Bal Bah Open Dicht Aardbei Banaan (zegt ba) Afstandsbediening (zegt ab) Opa Uit Oh-oh Auto (zegt auta) Eten Op Tik Tak (zegt Ti Ti Ta) Appel Bumba (zegt Bu Ba)

4 jaar geleden

Oei 😅 hier nog maar enkel mama, papa, dada (met zwaaien), ta (met wijzen) ta ta en ssssss (wat zegt de slang). Alles op zn tijd zeker. 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Hier zegt ze die, en dan wijst ze ergens naar, koekie en ja. Ze zegt ook papa, mama kan ze zeggen doet ze sporadisch maar ze vind het leuker om mij en m'n vriend allebei papa te noemen 😅

4 jaar geleden

Nana en dada (papa en mama) Aaaah (lamp aan) Uhhht (uit) Ja Ettt (eten) En met stip op nummer 1: Die!

4 jaar geleden

Papa Mama Opa Haphap Daaag Okken (sokken 😂) Bibi Okee Zo lief die kleine woordjes 🥰

4 jaar geleden

Niets echt nog 😂 Mamamamamama, maar volgens mij bedoeld ze mij daar niet mee. Mijn man is r heilig van overtuigd dat Tata papa betekent. Maar ik hoor het haar op elk willekeurig moment en tegen/ over alles zeggen. Ahh'chie dat wel. Onze kat heet Archie. Ahh'chie betekent alles wat 4 poten en een vacht heeft, soms ook 2 poten en vleugels 🤷‍♀️ Ze doet wel zwaaien en zegt dan soms Ta. Maar ook heel vaak niet. Wijzen ook, maar zwijgend. Nee schudden, steeds vaker als ze ook nee bedoeld. Soms als dansmove. Zingen doet ze ook. Maar woorden.... we wachten geduldig 🤣

4 jaar geleden

Papa, mama Opa heeft ze 1 keer heel gericht gezegd…. Poes en aap (naam van de poes) Ohoh, als iets valt en Huh? Als er iets onverwachts gebeurd Daarnaast zegt ze tok tok bij de kipjes en boeeee als ze een koe ziet, haha

4 jaar geleden

Onze Lex zegt niet veel maar wijst naar alles en dan moeten we benoemen, is druk bezig met leren stappen dus denk dat het daardoor komt. Papapapapa …. Mammmammmm en tatatatat nog veel gebrabbel hier 😀

4 jaar geleden

Papa, mama, hap, boem, bah, wahwah (wafwaf) als ze een hond ziet, poep, dja (ja of daar🤷🏻‍♀️), hoppa en ben er vast een heel aantal vergeten nog😅 Zo schattig idd🥰

4 jaar geleden

Trap, stappen, staan, zitten, pakken, help/helpen, waf, eend, kwaak, eten, slapen, bed, zak (slaapzak), plas, hap. Als ik haar vraag, 'waar is de rode paprika?'. Wijst ze hem aan of haalt ze hem op. Om vervolgens te gaan jammeren, hap, eten en lekker te zeggen.

4 jaar geleden

Papa, mama, eten, opa, bah, ei, ijs, klok, bal, die, open, nijntje, aardbei, appel, aaien, hi, aan, uit, boe, oh oh

4 jaar geleden

Lekkah lekkah (niet per se als hij iets lekker vindt, dus beetje vaag), dikkedakkedakke (geen idee), klaa (als hij klaar is met eten, akken (= boekje lezen), nee (wel op heel logische momenten, jajaja, teentje, tata, papa, mama (maar ook niet echt gericht op ons), bah, 'ffff' (voor blazen, als hij naar de bellenblaas wijst of het woord 'heet' of 'warm' hoort). Hij begrijpt wel een stuk meer. Woorden als 'lucht', 'hoog', 'ballon', slingers, en eigenlijk veel meer, weet hij feilloos aan te wijzen.

4 jaar geleden

Aaah (aan) Uht (uit) Die Hoppetee Papa niet gericht Mama heeeeul soms Voor de rest lekker brabbelen en wij praten gezellig mee haha