7 Reacties
één jaar geleden
Gefeliciteerd! Ik ben ook weer in verwachting (23 weken).
Wij hebben het met Sinterklaas verteld. Onze zoon pakte toen een cadeautje uit met een shirtje waar op stond “grote broer”
Veel plezier met het vertellen!
één jaar geleden
Gefeliciteerd! Wat leuk 😄
Mijn dochter begint er nu iets van te begrijpen, wordt komend weekend 2. Ik heb vooral heel veel plaatjes van babies bekeken en dan daarna gezegd dat er en baby in de buik van mama zit. Hoe haar beeld exact is, geen idee. 😂 Maar als ik nu naar een baby wijs dan kijkt ze meteen naar m'n buik, wijst ernaar en zegt baby.
Ze vind babies erg leuk en op de crèche schijnt ze erg 'verzorgend' te zijn, dus ik heb goede hoop 😂 dit proberen we ook te stimuleren, veel laten meehelpen, vind ze sowieso super leuk.
Het vertellen ging bij ons een beetje gek, door een ma en 2 maanden daarna een vermoedelijke miskraam. Dus verteld, van ik heb weer een miskraam. En toen bleek het vruchtje tóch nog te leven 😅
Maar anders dachten we aan iets met mn dochter, dat die iets aan had van grote zus in wording oid. Maar nooit echt uitgewerkt.
Bij m'n eerste hadden we op de lapjes markt baby stofjes gehaald en gevraagd of ze er iets leuks van wilden maken. Heel leuk om het kwartje te zien vallen.
één jaar geleden
Gefeliciteerd!
Hier is kleine zus inmiddels geboren. Grote broer, die volgende week 2 wordt, had het zelf door, geen idee hoe, maar na ons 1e bezoek aan de verloskundige kwam hij m'n buik knuffelen en zei 'baby'. Terwijl we het er nog nauwelijks over gehad hadden...
Pas zo'n 2 maanden voor de uitgerekende datum hem actief betrokken bij de zwangerschap, anders duurt het te lang voor ze 😉. Vaak gezegd dat er een baby in de buik zit, hij wilde vaak een kusje geven aan de baby. En boekje gelezen over zowel de zwangerschap /komst van de baby, als voor als de baby er is (wij hadden Bobby wordt grote broer en Bobby en de baby). Heb het idee dat die boekjes wel helpen. Ik kan ook vaak zeggen, kijk net als bij Bobby. Er zijn vast ook dergelijke boekjes voor grote zus 😊
Geniet van je zwangerschap!
één jaar geleden
Reactie op Lidwine
Gefeliciteerd!
Hier is kleine zus inmiddels geboren. Grote broer, die volge ...
Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een fijne en voorspoedige zwangerschap.
Hier eigenlijk bijna hetzelfde! Hij ging heel vaak mee naar de verloskundige omdat het niet anders kon. Hij zei ook altijd 'mama liggen, dan hartje luisteren. Boenkeboenkeboenke' ♥️ als hij een keer bij de gastouder was als ik een afspraak bij de verloskundige had, miste ik hem echt erbij. De buik was ook echt een plek om volop kusjes te geven en kus'scheetjes' op te laten.
één jaar geleden
Reactie op Josepha
Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een fijne en voorspoedige zwangerschap.
Hie ...
Hier gaf ze mijn buik opeens kusjes voor ik überhaupt wist dat ik zwanger was, doet ze nooit ik vond het zo raar! 😂 Ze heeft een doktersetje dus ze luistert vaak al naar ons hart en die van ons, denk dat ze idd bij de controle het wel zal gaan herkennen. 🥰