4 Reacties

één jaar geleden

Hallotjes, ik werk zelf op een peuterspeelzaal. Als ik het goed begrijp loopt jullie dochter voor op haar leeftijd. Dan is het juist voor haar erg leuk om naar een peuterspeelzaal te gaan. De activiteiten, liedjes en de uitdaging wat gegeven wordt vind ze vast erg leuk. Bij ons wordt er met thema's gewerkt. Zo leren ze kennis maken met van alles. Wij hebben op dit moment het thema verkeer. We lezen boekjes over het verkeer en er komt een tractor langs op de opvang. Een peuterspeelzaal is wel een verrijking voor kinderen en zeker een goede stap om door te kunnen naar de basisschool. Ik hoop dat je er wat aan hebt

één jaar geleden

Hoi hoi, Ik zat hier ook heel erg mee. Die van ons gaat twee dagen naar de kinderopvang dus ik vroeg mij af of het van toegevoegde waarde zou zijn. Alleen zij gaat niet naar de kinderopvang waar haar school straks ook is, die hebben wij pas net gekozen. Ik heb net als jij nu doet ook bij andere mama's geïnformeerd hoe dat zit. Eentje zei dat op de peuterspeelzaal ze een vast programma hebben, zoals ze dat ook op school hebben. Bij de kdv kan je daar van afwijken en doen waar het kind zich goed bij voelt, op school is dat niet meer zo. Ook heb ik mee laten wegen dat ze nog steeds soms wat eenkennig is en het moeilijk vind om ergens anders te wennen en ze daar echt de tijd even voor nodig heeft. Ik heb de keuze gemaakt dat ze wel daar naartoe gaat voor 2 ochtenden in de week extra. Vorige week is ze voor het eerst te wennen geweest en ze vind het super leuk. Die kindjes daar praten ook allemaal en ze hebben daar een gymzaal en grote buitenplaats om te spelen. Ze wordt uitgedaagd op meer manieren dan op de kdv. En het is niet in vakanties hé. Ook gaan sommige kindjes gewoon 3 dagen naar de opvang of zelfs 5.. Zo probeer ik het een beetje goed te praten haha. Ik merk vanzelf of het goed gaat of niet. Zolang ze een blij meisje is ben ik ook blij.

één jaar geleden

Reactie op juudje6

Hoi hoi, Ik zat hier ook heel erg mee. Die van ons gaat twee dagen naar de ...
Lastig he. Wat jij omschrijft geeft een goed beeld voor mij wat een peuteropvang o.a. inhoud en hoe zij omgaan met de overgang naar school toe straks. Misschien is het handig om eens een rondleiding te vragen en te horen wat ze kunnen vertellen over de opvang en wat wij er over kunnen verwachten. Ik vind het wel lastig dat ik haar helaas niet 1 dag minder naar de peuterspeelzaal kan brengen. Aan de andere kant de peuterspeelzaal zijn 2 ochtenden.. geen hele dagen, ze kan de middag even op bed liggen of rustig thuis even terugtrekken. Ergens misschien ook dat gevoel dat ik haar zo vroeg al "kwijt" ben 🙈.

één jaar geleden

Reactie op Onzekeremama

Lastig he. Wat jij omschrijft geeft een goed beeld voor mij wat een peutero ...
Heel lastig ja.. Ik heb er ook lang mee geworsteld hoor. Maar die van ons loopt ook erg voor qua ontwikkeling, vooral in spraak. Ze praat zelfs al beter dan een 4 jarige hahaha. Ik heb ook rondleidingen gedaan op scholen, 2 scholen voor ik een keuze heb gemaakt. Bij beide scholen was een IKC in begrepen. Dat is met kinderopvang, BSO en peuterspeelzaal erbij. Dat helpt ook hoor!! Succes met je keuze, en het komt hoe dan ook goed hoor. Er zijn geen foute keuzes. Want het eerste jaar als ze op school zitten zijn ze nog niet leerplichtig.