Iemand nog tips om aardappels en groente naar binnen te krijgen? 😅 eigenlijk at hij (bijna 1,5 jaar) altijd heel goed, alles ging er wel in. Nu nog steeds pasta, rijst en potjes uit de supermarkt. Maar aardappels en losse groente begint hij niet eens aan. Ik dacht misschien teveel gewend geraakt aan de structuur van de potjes en dat dit dan te droog is. Maar laatst geprobeerd met aardappelpuree, groente erdoorheen geprakt, beetje jus en ook nog appelmoes erdoorheen. Heerlijk prutje zou je denken.. maar helaas.
Bij mijn schoonouders eet hij wel van die aardappel bolletjes uit de airfryer. Dus die structuur gaat dan wel. Maar die wortel dan weer niet..
Hier ook een probleem met het structuur van aardappels. Pasta, rijst, noodles alles eet ze. Ook bonen etc maar zodra het een "prakkie" word spuugt ze het gelijk uit.
Hier ook precies hetzelfde. Aardappel in alle vormen geprobeerd maar gaat er nooit aan. Behalve als hij een patatje mee pikt. Dan lust hij het wel in eens.
Wat hier wel werkt is bijv groentensaus door de volkoren pasta. Dan maak ik saus van erwtjes en courgette met beetje bouillon en dan serveren over de pasta. Dan smult ze ervan. Maar los aanbieden ho maar😂 of spinazie of wortels pureren en door het pannenkoekenbeslag heen roeren. Zo veel mogelijk proberen de groenten te verstoppen zeg maar, dat werkt hier goed 👍🏼👍🏼
En aardappels blijven aanbieden meer kun je niet doen denk ik. Hier lust ze juist wel aardappelen maar dan weer geen rijst. Ik blijf het aanbieden als we het eten, maar als ze t niet eet jammer dan. Ik bied ze dan niets anders aan.
Ja het gaat hier nu dus eigenlijk meer om de groenten, wortels, sperziebonen, hij begint er niet eens aan. Maar als het heel klein gesneden door de pasta zit dan eet hij alle groente gewoon op 🤷♀️
Hier werkt het om eerst de groenten aan te bieden en daarna de rijst/pasta etc.
Als ik het samen aanbied, dan eet ze het niet. Als ik het eerst aanbied, gaat het vaak op :)