57 Reacties

4 jaar geleden

Zuivelspread, kipfilet, halvajam, avocado,pindakaas,ham

4 jaar geleden

Avocado/ banaan of samen, geraspte appel, pompoen puree of kikkererwten puree, en van die noten pasta’s

4 jaar geleden

En roomboter haha

4 jaar geleden

Ik voorlopig enkel nog maar pindakaas of boter maar ga ook wel hummus enzo beginnen geven.

4 jaar geleden

Een weekje geleden heb ik hier ook een topic over geopend in de april 2021 groep. Hij heet; tips broodbeleg Daar staan heel wat tips. Misschien daar even tussen kijken :)

4 jaar geleden

Tip knip je brood is veel makkelijker dan snijden

4 jaar geleden

Boter, zuivelspread, Huttenkase, 100% pindakaas, geprakte banaan of avocado, een enkele keer appelstroop

4 jaar geleden

Altijd margarine(een variant met hoog vetpercentage) en daarbij 100% pindakaas, omelet of zelfgemaakte humus (kun je ook goed in kleine porties invriezen) en als verwennerij soms met appelstroop of van de kleine keuken de mango/pompoenspread

4 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Altijd margarine(een variant met hoog vetpercentage) en daarbij 100% pindak ...
Hoe maak je de hummus heb je receptje voor me😁

4 jaar geleden

Ik heb de volgend spreads gemaakt en in de vriezer: 1 wortel, 1 komkommer, 100 gram zonnebloempitten en 6 eetlepels yoghurt. Binnenste uit de komkommer schrapen, stukjes wortel, komkommer, zonnebloempitten, yoghurt in een blender en dan invriezen in ijsblokjes. 2 avocados, 2 eetlepels yoghurt en 1 theelepel citroensap. Ook in de blender en invriezen. Heel simpel, makkelijk en snel :) (ze vind het heerlijk!) En anders doe ik pindakaas en af en toe smeerkaas, had ook een keer tomatenspread gemaakt maar ben het recept kwijt!

4 jaar geleden

Reactie op Xdans

Ik heb de volgend spreads gemaakt en in de vriezer: 1 wortel, 1 komkommer, ...
Sorry binnenste uit de komkommer schapen en weggooien. Dit is te waterig voor de spread. Dus je gebruikt het harde gedeelde van de komkommer incl schil

4 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Een weekje geleden heb ik hier ook een topic over geopend in de april 2021 ...
Dankjewel!!

4 jaar geleden

Reactie op roontje1989

Hoe maak je de hummus heb je receptje voor me😁
Ik had deze gemaakt, alleen dan met 1/2 teen knoflook en zonder zout en peper. Ze vond het erg lekker! Ik wil dit ook nog een keer met pompoen maken ipv biet ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Ik had deze gemaakt, alleen dan met 1/2 teen knoflook en zonder zout en pep ...
Oh en qua bereiding gewoon alles bij elkaar en pureren maar.

4 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Altijd margarine(een variant met hoog vetpercentage) en daarbij 100% pindak ...

4 jaar geleden

Ah ja, maar in roomboter wel weer meer verzadigd vet. En moeilijk te smeren. Maar wel lekker. En zo moet je keuzes maken….

4 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Ah ja, maar in roomboter wel weer meer verzadigd vet. En moeilijk te smeren ...

4 jaar geleden

Goed gesprek zo… Desalniettemin begrijp ik dat roomboter niet zo slecht is als zijn reputatie doet denken. Ik gebruik ook regelmatig roomboter. Neemt niet weg dat de meningen verdeeld zijn over wat hier de goede keuze in is. Ik kies voor de gemakkelijkste variant voor op brood👍🏻

4 jaar geleden

Haha ha alles typen kost zoveel tijd en bovendien staat t zo helder uitgelegd! Ik dacht zelf heel lang dat roomboter niet gezond was dus dacht deel het met je/jullie.. en ja zoals over alles kun je voor en tegen argumenten lezen en iedereen maakt natuurlijk z’n eigen keuze.

4 jaar geleden

Die kleintjes hebben vetten juist heel hard nodig :)