2 Reacties
één jaar geleden
Het bemoeien met de koekjes bakken herken ik wel! Ik heb een heel leergierig mannetje van 2j3m. Hij helpt ook graag in de keuken en we hebben een messenset aangeschaft voor hem. Hij vind het fantastisch en toen ik de camera er eens bij had gezet, zag ik op het filmpje hoeveel ik mij er nog mee bemoeide om hoe het eigenlijk zou moeten.. 🙈 ik had dat zelf minder door, maar ben daarna bewust een stapje terug gaan doen en liet hem gewoon knoeien.. dan is er maar wat meer geklieder of niet alles goed gesneden.. hij vind het prachtig om te doen en sinds ik mij er minder mee bemoei, gaat het steeds beter! En is hij dus ook langer zoet er mee, omdat ik het hem zelf laat ontdekken. 😁
Het huishouden doe ik ook als hij wakker is (slaapt niet altijd meer overdag) en hij helpt vooral graag met alles… een stofdoekje in z’n handen geven, een emmertje en schepje in de tuin voor het onkruid.. kleine helpers zijn het nog op deze leeftijd. En het is win-win, want we zijn samen bezig en hetgeen wat ik in huis/tuin wil doen raakt ook af 😅
Uiteraard gaan we ook andere leuke dingen doen, vanaf 6 maanden doen we baby/peuter zwemmen, we gaan veel naar de speeltuin, wandelen, fietsen (voor op mijn fiets of met de driewieler met duwstang), naar het lokale dierenparkje alle dieren benoemen en de geluiden er bij, in de zandbak torens bouwen, met de Duplo/trein bouwen etc.