20 Reacties

5 jaar geleden

Ik kies voor het Sofia omdat ik zelf in het centrum woon (praktisch). Vriendinnen zijn in het Sint Franciscus bevallen en waren allen zeer tevreden. Met name het geboortehotel daar is favoriet.

5 jaar geleden

Van mijn eerste in het ikazia bevallen, vond ik erg prettig. Vooral toen na haar geboorte ze niet meteen een top start had en je in.het ikazia altijd met je kind op 1 kamer mag blijven

5 jaar geleden

Reactie op Mirjameline91

Ik kies voor het Sofia omdat ik zelf in het centrum woon (praktisch). Vrien ...
Is er een geboorte hotel bij het Franciscus?

5 jaar geleden

Hier ook 2 keer bevallen in het fransicus, heel tevreden dit keer zit ik ook aan sofia te denken, maar dat zien we tegen die tijd wel, alleen bij sofia gebruiken ze alleen lachgas, nu heb ik bij beide bevallen nooit pijnstilling gehad/gewild maar toch wel handig als dat al klaar zou liggen mocht ik 't rich willen/nodig hebben

5 jaar geleden

Kijken jullie naar ziekenhuizen in de buurt of met de beste ervaringen? Ik woon zelf in Rotterdam Oost, mijn vriend wilt graag dat ik in het Sofia beval maar dat is nog al een eindje. Anders word het het Ijsselland ziekenhuis

5 jaar geleden

Ik wil graag bevallen in het sint franciscus. Ik woon zelf in oost maar hell no dat ik naar het ijsselland ziekenhuis ga. Met andere dingen slechte ervaringen mee dus nooit meer dat ziekenhuis.

5 jaar geleden

Ik wil graag Ikazia een bad bevalling doen en anders bij Sophia ziekenhuis maar dat staat op nummer 2 omdat ik daar gewerkt heb heel aardig allemaal maar heb geen zin om me collega's te zien

5 jaar geleden

Hier ook ons eerste kindje! Mijn voorkeur gaat uit naar Ikazia, omdat ik goede ervaringen heb op de afdeling gynaecologie. Maasstad juist een hele slechte ervaring gehad, dus die valt sowieso al af van het lijstje

5 jaar geleden

Ik beval zelf in het Sofia omdat ik medisch ben en onder het Erasmus mc loop. Ik ben zeer tevreden over de zorg van het Sophia bij mijn vorige bevalling nu weet ik alleen niet of dat de zelfde afdelingen zijn . Als een normale bevalling maar nogmaals de zorg was top van de verpleging, kinderarts en geynecoloog zeer goed taem

5 jaar geleden

Let op dames, op wij ouders is te lezen wat de gevolgen van de Corona op dit moment hebben op zwangerschappen en bevallingen. Mocht de aantal opnames weer stijgen worden alleen bevallingen in het ziekenhuis toegestaan die poliklinisch zijn.

5 jaar geleden

Ik wilde bij de eerste in het Ikazia bevallen omdat we nog klein woonden, uiteindelijk niet gehaald door de snelle bevalling dus thuis bevallen (wat ik nu overigens sowieso wil). Na de bevalling moest ik nog naar het ziekenhuis om op de ok gehecht te worden en een nachtje gebleven wegens katheter, dat was erg prettig! Fijn personeel en een gezinskamer. Al blijft thuis altijd fijner. 😁

5 jaar geleden

Maasstad overigens slechte ervaringen over gehoord van mijn tante die als kraamverzorgende werkt dus regelmatig de verhalen meekrijgt.

5 jaar geleden

Ikazia! Echt een aanrader. Hebben daar prachtige suites en een bevallingsbad😁 En wordt ook goed gezorgd voor de partner.

5 jaar geleden

Is heel persoonlijk denk ik. Ben zelf alles behalve tevreden over Sophia van mijn vorige bevalling. Lang verhaal, maar ze hebben aardig wat steken laten vallen en de verpleging liet ons aan ons lot over.. Weinig informatie of hulp. Ook het anesthesie team deed moeilijk over pijnbestrijding omdat het “voor hun veel werk was”. Maar goed, dat is mijn ervaring. Van SFG ken ik negatieve verhalen van mijn verloskundige, maar ook positieve van een familielid. YSL ook positieve verhalen van vriendinnen en collega’s. Gouda is favoriet van mijn verloskundige qua zorg. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Tijd genoeg om daar over na te denken.

5 jaar geleden

Ik ben met de eerste bevallen in ikazia! Super goede ervaring mee nu met 2e op komst zeker weer ikazi. Werd goed voor me dochter gezorgd, goed voor me man en goed voor mij. Mooie suite en heb je eigenlijk geen zin in visite en wil je niets zelf zegge dan laten ze weten dat je slaapt! Kortom super

5 jaar geleden

Met de eerste bevallen in het ikazia. Goede ervaring! 2 jaar geleden kon je daar ook een rondleiding krijgen dat vond ik erg fijn maar ik weet niet of dat met de huidige situatie ook nog kan.

5 jaar geleden

Ik ben bevallen in het IJsselland in Capelle, prima ervaring mee. Wat mijn kraamzorg toen der tijd wel adviseerde is dat ze daar, als het fout gaat en je kindje de afdeling op moet het gescheiden is. Kindje ligt op de kinderafdeling en jij op de kraam. Ik meende dat bij het ikazia je altijd bij je kindje blijft en de zorg op de kamer krijgt mocht dat nodig zijn. Misschien is dat wel iets om naar te kijken met een keuze te maken😊

5 jaar geleden

Ik ga voor Ikazia. Wordt aangeraden door mijn verloskundige.

5 jaar geleden

Reactie op Yasmina-kht

Is er een geboorte hotel bij het Franciscus?
Sorry, dat is er helemaal niet. Ik vond de kamers erg mooi toen ik daar een aantal jaar geleden op kraamvisite was. En had in mijn hoofd bedacht dat dit dus een geboortehotel was....