29 Reacties
5 jaar geleden
Ah lieverd. Waar maak je je druk om. Als jij bevallen bent hoef je niemand te bellen of te appen. Je ouders schoonouders rest komt vanzelf wel.
5 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn heb ik de bekendmaking ook via app gedaan. Vond iets teveel moeite iedereen bellen hahahaha. En als ik straks ben bevallen met me partner in de kamer erbij dan gaan we eerst even paar uue van elkaar gwnieten en dan sturen we bericht uit via app. We gaan niemand bellen. Die eerste uurtjes willen wij nietbezig zijn met andere mensen.
5 jaar geleden
Wij hebben 2 grote vrienden groepen die gaan we appen.
Broers en zussen gaan we bellen. Rest van de familie en vrienden denk ik ook appen.
Sowieso ook familie daarna appen met een foto😊
5 jaar geleden
Ik denk dat zodra we een beetje bekomen zijn mijn man onze moeders, en heel misschien zijn nichtje, belt. Dat zijn de allerbelangrijkste mensen in ons leven. En de rest zien we wel wanneer we daar behoefte aan hebben. Misschien een uurtje later, misschien een dag later 😉
Ik zou vooral lekker eerst van het moment gaan genieten en bijkomen en doen waar en wanneer jullie je er fijn bij voelen. denk niet dat we dat nu al ik kunnen schatten!
5 jaar geleden
Ik denk dat we direct na de geboorte alleen aandacht voor elkaar zullen hebben. En dan na een paar uur kijken hoe we ons voelen. Of we bijvoorbeeld onze ouders willen bellen of dat we in de familie-app een berichtje delen.
Onze vrienden gaan het per app van ons horen, stel ik me nu voor. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Als ik oprecht zin heb om bijvoorbeeld mijn beste vriendin te bellen, ga ik bellen. Heb ik geen zin daarin, dan stuur ik wel een leuke foto op per app als bekendmaking.
5 jaar geleden
Reactie op HarmkeZ
Haha dankje :) Ja ik maak me er wel een beetje druk om. Ouders wil ik sowie ...
Ik bel me moeder en schoonmoeder. Die bellen me broer en zus wel. En de rest. Ziet het van zelf wel. Wanneer ik er klaar voor ben. Het is mijn 2de. Een appje is genoeg. Meer verwacht niemand van je.
5 jaar geleden
Zodra we bij zijn gekomen, kan best na een dag zijn, bellen we onze ouders, broers en zussen. Maar wel echt pas als we geïnstalleerd zijn, zie ik zo voor me en echt even de rust hiervoor hebben. Vrienden appen we denk ik in de dagen daarna. En de rest krijgt een kaartje, ook na een paar dagen of na de kraamweek zelfs.
Belangrijkste vind ik dat wij met ons drieën ons goed voelen! Daarna mag de rest daarvan mee genieten.
5 jaar geleden
Zodra we eerst hebben genoten van alles zal ik mijn ouders, schoonouders en mijn zusje facetimen. Ook als dit midden in de nacht is. De broers van mijn man bellen we op een wat schappelijker tijdstip😜
De rest komt later wel via de app. Tegenwoordig zoveel groepsapps. Maar kijk dan wel hoor, zal wel uren later zijn schat ik zo in.
5 jaar geleden
Wij kijken lekker waar we zin in hebben. Misschien wil ik direct appen of bellen, misschien niet. Ik zou me er niet druk om maken wie je appt of belt. Het gaat toch niet om de rest van de wereld ;-)
5 jaar geleden
Wij kijken ook lekker op het moment zelf hoe we ons voelen en waar we behoefte aan hebben. Misschien deel ik het de eerste dagen bewust alleen met onze beide ouders en broertjes / zusjes. Heerlijk rustig lijkt me dat!
Maar misschien willen we het wel van de daken schreeuwen, dan doen we dat 😉.. we gaan het zien!
5 jaar geleden
Op het moment zelf bekijken zou ik zeggen. Over het algemeen is je kindje de 1ste 2 uur het wakkerst en daarna zijn ze kapot van de bevalling en indrukken.. zou lekker die tijd eerst voor je gezinnetje pakken en dan gaan kijken hoe of wat. Wij bellen als 1ste me schoonvader maar dat is om me dochtertje te laten brengen 😬 die is de 1ste die het te horen krijgt en dan zien we wel weer verder.
5 jaar geleden
Ik heb op Whatsapp een verzendlijst gemaakt met iedereen wie ik via een berichtje laat weten van de geboorte van onze dochter. Zo hoef ik het bericht maar 1x te verzenden en ontvangt iedereen hetzelfde op hetzelfde moment.
Onze ouders ( toekomstig opa en oma) doen we wel bellen of videobellen. Wanneer we dit doen zien we na de bevalling wel. (: