11 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook.. ik word er nerveus van dat het maar niet komt... Wel zijn eigen gebrabbel

2 jaar geleden

Hier ook al 16 maanden en vrij weinig 😋 Alleen: “aai”, “bah”, “da da” (bij zwaaien). Heb t gevoel idd dat ie meer snapt dan wij denken 😅

Reactie op Mouch

Hier ook.. ik word er nerveus van dat het maar niet komt... Wel zijn eigen ...
En dan iedereen die zegt ja hij moet eens gaan praten 😅😂 Hij kan heel veel duidelijk maken met ; eeuh!

2 jaar geleden

Ze snapt alles een merk dat het gebrabbel veranderd en ze heeft hele verhalen.... het is alleen nog niet in onze taal ze zegt eigenlijk nog niets... klinkt als mama papa enzo maar het is het nog niet

2 jaar geleden

Hier een paar woordjes, zoals papa ( mama alleen als ze huilt, anders heet ik ook papa) poes, waf waf en een eigen woord voor drinken. Het is vooral die of dieeeeeeeee als ze er niet bij kan of iets niet krijgt. Ze begint langzamerhand wel te brabbelen in haar eigen taal en probeert wel woordjes na te praten op haar manier. Ze probeert sinds een week te "communiceren" in haar taal en lichaamstaal.

Reactie op SusanneNuijen

Ze snapt alles een merk dat het gebrabbel veranderd en ze heeft hele verhal ...
Zo is het bij Boaz inderdaad ook precies !

2 jaar geleden

Wij moesten voor een extra check naar het consultatiebureau omdat hij nog niet geen woordjes sprak met 16maanden... Nu 2 weken verder zegt ie opeens papa, mama, tractor, thuis, dicht en baby. Het kan opeens zo komen 😅

2 jaar geleden

Mijn zoontje zegt ook nog niet veel. Alles is appel.... Vooral als het met eten te maken heeft🤣 gek op appelstroop. Maar hij snapt wel heel veel van wat wij zeggen. Dus ik maak mij er niet zoveel druk om. Ow en woef en auw(mauw)

2 jaar geleden

Geen zorgen maken, hier ook nog geen woordjes wel veel gebrabbel en begrijpt ok alles behalve het woordje nee 😄

2 jaar geleden

Zelfde hier. Papa, mama, die, uit, auto, nijnie (z’n knuffelnijntje) zegt hij. Verder vooral niets nazeggen maar brabbelen in z’n eigen taal. Oh, Meneer zegt dan weer wel vliegtuig en voetbal…..simpele woordjes…..ho maar😂. Komt vast vanzelf. Lekker veel voorlezen en genieten van de ‘rust’ voordat ze straks alleen maar praten en waarom vragen stellen waarop je moet antwoorden 😜

2 jaar geleden

Bij ons ook. Soms spreekt ze wel woordjes uit en week daarna is het weer stil. 🥲