21 Reacties

5 jaar geleden

Je heb speciale kindertesten met een sponsje ofzo op sommige plekken.

5 jaar geleden

Toch testen hoe rot ook..

5 jaar geleden

Er gaat ook een gewone virale infectie rond die gepaard gaat met snotteren en hoesten. Mijn peutertje bracht het ook mee van de crèche. Man ook enorm hoesten, getest op corona en gelukkig negatief. Zou eventueel wat koorts remmer geven en even afwachten. Duurde hier een kleine week waarvan 2 a 3 dagen koorts. Beterschap!

5 jaar geleden

Ik zou toch laten testen, geeft jou waarschijnlijk ook meer rust. De kans is groot dat het een ander virus is. Als je d'r ggd belt voor een afspraak, vraag dan of ze op die specifieke locatie testen met een soort lolly. Dan krijgt ze geen staafje in der neusje, maar moet ze ergens op zuigen.

5 jaar geleden

Ik ben zelf mega ziek en ben vandaag getest. Sinds vannacht mijn kleine man ook erg ziek. Hoge koorts en nare hoest. Ik heb het echt nog nooit zo zwaar gehad in een zwangerschap als nu... kan wel janken... gelukkig veel hulp van mijn man. Toch fijn dat verplicht thuiswerken...

5 jaar geleden

Laat je kind aub niet testen! Echt ze houden er nog een trauma van over ook er bestaat ook nog de griep wij zijn hier ook allemaal ziek geweest.

5 jaar geleden

Ik hoor om me heen aardig wat buikgriep gevallen onder peuters :-(

5 jaar geleden

Reactie op cvdssh

Laat je kind aub niet testen! Echt ze houden er nog een trauma van over ook ...
Als je er zelf relaxed mee om gaat zal dat trauma ook wel meevallen. En zoals eerder geschreven er zijn speciale kinder testen. Corona en 3e trimester zwangerschap kan echt heel nare gevolgen hebben!

5 jaar geleden

Reactie op Mama280118

Als je er zelf relaxed mee om gaat zal dat trauma ook wel meevallen. En zoa ...
Heeft niks met relaxed om mee te maken, zelf met mijn nichtje meegemaakt en haar moeder is zwaar relaxed kind heeft er een trauma van over gehouden. De griep bestaat ook nog.

5 jaar geleden

Ik zou gewoon niks doen... lekker laten uitzieken

5 jaar geleden

Reactie op cvdssh

Heeft niks met relaxed om mee te maken, zelf met mijn nichtje meegemaakt en ...
Nooit beweerd dat griep niet meer bestaat! Maar werk op operatiekamer en IC, van heel dichtbij gezien wat Corona kan doen met zwangere dames. Kinder testen gaan gewoon via de mond ze gebruiken wat speeksel vanuit de wangzak daar krijgt een kind echt geen trauma van.

5 jaar geleden

Reactie op Mama280118

Als je er zelf relaxed mee om gaat zal dat trauma ook wel meevallen. En zoa ...
Volgens mij is daar helemaal niks over bekend en als ze het heeft dat heeft ze het toch wel.... dus of je nou test of niet, er gaat niks veranderen. Het enige wat je aansticht is een bange peuter die nooit meer mensen in witte pakken wilt zien.

5 jaar geleden

Ik heb trouwens een filmpje gekregen van een vriendin van mij. Haar dochter is 4 en vond de test leuk! Legt uit wat er gedaan was en dat ze daarna een diploma kreeg... maar 4 is zeker anders dan 2

5 jaar geleden

Hier ook beide ziek. Eerst mijn zoon daarna was ik aan de beurt. Ik heb mezelf laten testen, helaas nog steeds niet beter. Test was negatief. Mijn zoon heb ik niet laten testen, maar hij is wel 10 dagen thuis geweest. Van de week nogmaals met klachten naar de huisarts geweest. Nu een bijholteontsteking. Er zijn dus nog andere mogelijkheden buiten Corona.

5 jaar geleden

Reactie op Denise5

Volgens mij is daar helemaal niks over bekend en als ze het heeft dat heeft ...
Er is genoeg bekend over. Zwanger in 3e trimester zorgt ervoor dat je longinhoud vele malen kleiner is waardoor je dus heftiger KAN reageren. Niet zeggende dat dat bij elke zwangere zo is. Verder stop ik met deze discussie. Ieder moet lekker doen waar men zich prettig bij voelt. Fijne dag verder

5 jaar geleden

hier is mijn dochter ( 4jr) ook ziek thuisgekomen met eenzelfde klachten. Hier wel getest voor alle zekerheid

5 jaar geleden

Ik zou gewoon laten testen. Je kan het maar weten. Laat je niet afschrikken door verhalen over trauma's. Als je een dokter hebt die dit goed aanpakt, is een coronatest niet traumatisch, ook niet bij een peuter.

5 jaar geleden

Ik heb er verder geen ervaring mee maar ik zou het even aan de GGD voorleggen als je twijfelt. Zoals ik hier van anderen lees zijn er blijkbaar andere testwijzen voor kleine kinderen. En dan is mijn tip als je er niet uit komt is om niet de “coronalijn” te bellen, maar gewoon jouw regionale GGD. Het is al even geleden dat ik het nodig heb gehad, dus misschien is het wel verbeterd inmiddels, maar mijn ervaring is dat ze bij de coronalijn mensen aan de telefoon hebben die niet veel meer weten dan op de website te lezen is, en het gewone nummer zit gewoon goed opgeleid personeel.

5 jaar geleden

Hier ook een dochter die lekker verkouden is. Liep al 2 weken lekker zonder jas buite en krijg d'r geen broek aan alleen maar rokjes en legging, dus kon er donder op zeggen dat ze verkouden ging worden. 2 dagen later ja hoor mama verkouden. (35 wkn) nu alleen snotneus, hoesten en meer niet eigenlijk. Ik ga lekker uitzieken en niks geen corona. De griep heb ik ieder jaar en dat is echt niet ineens weg.

5 jaar geleden

Mijn zoon had dat ook 2 weken gekregen. Dag koorts gehad, en veel overgeven. Daarna verkouden. Een paar dagen later was ik ook verkouden en weer een paar dagen later m'n man. Wij hebben ons allebei laten testen (geen corona), maar m'n zoon hebben we niet getest. Is ook niet meer mogelijk, want hij wordt al panisch als we de test straat in rijden. We hebben het 1x geprobeerd een half jaar geleden en dat was dus geen succes 🙄 Inmiddels is iedereen weer beter, maar het was best een vervelende verkoudheid. Volgens m'n verloskundige heerste het. Zal wel komen doordat de basisscholen en kdv weer open zijn