Ik vraag me af of er Surinamers zijn waar ik mee kan sparren. Ik heb wat vragen m.b.t eetgewoonten.
Welke Surinaamse groenten, vissen, gerechten zijn goed of juist niet goed om te eten tijdens de zwangerschap?
Surinaams, nigeriaans , Nederlands. Heb je specifieke vragen? Ben zelf niet echt een vlees eter. En bijna alle gerechten die ik kan maken maak ik vegayarische of ja met kip. Vis eet ik 1x in de week. En kip ook. De andere dagen altijd Vega. Let me knoww
Toevallig had ik het hier laatst met mijn moeder over omdat ik trek had in bloedworst 🙈. Dat mag dus niet, net als vleesworst en vladder. In kousenband zitten weinig vitamines en is niet echt van toegevoegde waarde. Gezonde groentes zijn bijvoorbeeld Amsoi, antroewa, sopropo, dagoeblad.. Grong njang is altijd goed, dus een lekker heri heri kan altijd. Ben zelf nooit echt een viseter geweest, maar eet wel bakkeljauw, zoute vis en droog gebakken vis.
Weten jullie misschien ook of kwiekwie en kraboe mag ? 😊 ik kan moeilijk informatie vinden op internet. Ergens iets gelezen dat kwiekwie en botervis roofvissen zijn? Dit zou dan betekenen dat we het niet "mogen" eten.
Weten jullie misschien ook of kwiekwie en kraboe mag ? 😊 ik kan moeilijk i ...
Krabboe mag je eten als het goed verhit is. Zoals wij Surinamers het maken is het zeker voldoende verhit! Kwiekwie weet ik niet. Ik zou ook willen weten of je kandratiki en bangbang vis mag eten.
Weten jullie misschien ook of kwiekwie en kraboe mag ? 😊 ik kan moeilijk i ...
Kwiekwie zou ik niet doen, dat is idd een roofvis.. krabboe mag zeker als je het idd goed verhit. Was een van mijn cravings, dus heb het al een keertje gegeten 😇
Oohh lekkerrr🤩🤩. En haal je die dan van de toko (surinaamse krabor), of g ...
Ik heb verse hele krabben gekocht op de markt! Weet niet waar je woont, maar in Den Haag op de Haagse markt kun je deze vinden of levende op de markt in Ganzenhoef (Amsterdam Z-O)