Hi mamas en papas,
Ik zit met een frustratie. Mijn zoontje van 2,5 is thuis zo goed als zindelijk, maar op de opvang geeft hij helemaal niks aan.
Thuis loopt zijn sinds een paar weken zonder luier en het gaat zo goed dat ik zelfs niet eens mee mag naar de wc om hem te helpen. Hij geeft aan dat hij moet plassen en gaat naar de wc.
In de ochtend poept hij dan nog wel in zijn nacht luier, maar bijvoorbeeld afgelopen weekend gaf hij aan dat hij moest poepen, dan krijgt hij een luier aan, doet zijn ding, en daarna luier weer uit. Helemaal prima, dat is ook een grote stap.
Luiers van zijn middagslaapje zijn 9/10 keer droog. En als we met de auto ergens naartoe gaan, dan ook zonder luier, spelen bij Monkey town wel voor de zekerheid met luier maar die zijn droog.
Probleem is dat hij op de opvang niks aangeeft. Ze hebben het een paar keer geprobeerd zonder luier, en dan plast hij in zijn broek, krijgt hij weer luier aan en geeft niet aan dat hij moet plassen.
1 keer ging het wel goed met een van zijn oude leidsters die toevallig moest invallen, ik kreeg 4/5 meldingen dat hij had aangegeven te moeten plassen terwijl hij een luier droeg en de luiers waren de hele dag droog.
Maar om een of andere reden geeft hij niks aan bij mijn vaste leidsters.
Het is 2 keer voorgekomen dat, toen ik hem kwam ophalen, hij zei te moeten plassen en de leidsters waren heel verbaasd. Dus sinds vorige week, met ophalen en brengen, gaan we naar de wc in de hoop dat het op een of andere manier went.
Maar nog niks…
Wat kan ik nog meer doen? Geduld? Heb ik nog wel😅