Hoi,
Onze zoon is sinds een tijdje voor het plassen 100% zindelijk. Hij zegt het altijd en het gaat eigenlijk nooit mis, zelfs snachts blijft hij droog.
Helaas is het poepen een ander verhaal. Hij blijft maar in z’n broek poepen… hij vindt het op de wc poepen spannend. Hij voelt het wel, want soms dan zie ik aan hem dat hij moet poepen, of hij zegt dat hij moet plassen steeds maar zodra hij op de wc zit wil hij er dan gelijk weer af. Hij durft het niet goed toe te laten.
We hebben geprobeerd af te spreken dat hij een luier aan mag voor het poepen, dat hij dat dan vraagt, maar ook dat doet hij niet. Hij blijft telkens maar in z’n broek poepen. Inmiddels heb ik het idee dat het hem ook niet zoveel meer boeit. Hij kan heel vrolijk roepen ‘ik heb lekker in m’n broek gepoept’.
Het is echt wel vervelend want hij poept vaak 3x per dag… sta dus met een beetje pech 3x alles uit te spoelen etc. En als je op pad gaat is het ook niet fijn natuurlijk..
Heeft er iemand tips hoe dit aan te pakken? Stickers enzo allemaal geprobeerd maar is hij niet zo gevoelig voor.