12 Reacties
één jaar geleden
Ja bij de oudste. Wij waren er blij mee!
De eerste poging met 2 jaar 4 maanden. Na 3 dagen met weinig succes, hebben we het even gelaten voor wat het is. Niemand werd er blij van. 😉
Een paar maanden later ging het een stuk beter en na 10 dagen overdag zindelijk. Meneer wilde alleen niet op het potje maar op een echte wc. Nou prima toch!
We hebben een halve box gebruikt. Binnenkort is de jongste aan de beurt.
Tip: plan dat je de eerste week nergens heen hoeft en zorg dat je veel LEKKER drinken geeft. Enne, leg je vloerkleden even op zolder.
één jaar geleden
Geen ervaring met zindelijkheidbox, maar nu 4 dagen bezig en al zo goed als zindelijk (2 jaar en 2 maanden). Hij geeft zelf aan als hij moet plassen/poepen en gaat dan op zijn potje of de wc. Moet hem wel helpen met onderbroek uit doen. Ik heb een my carry potty gekocht en die neem ik overal mee naartoe. Om hem te motiveren heb ik stickers gekocht bij de action en zelf een ‘plaskaart’ gemaakt van Paw Patrol. Trots dat hij is als hij een sticker mag plakken! Heb de eerste 2 dagen van die incontinentiematjes neergelegd op mijn bank en in bed met middagdutje. Nu is dat niet meer nodig. Doe snachts wel een luier om maar zodra hij wakker is meteen uit. Dag 1 had hij 3 ongelukjes, dag 2 maar 1 en dag 3 geen. Vandaag ook maar 1 ongelukje en die was onderweg naar de wc 🤣
één jaar geleden
Hier ook geen ervaring met de zindelijkheidbox maar ik denk dat ik het wel volgens dat zelfde principe aangepakt heb.
Ik heb zelf stickerkaarten gemaakt. a4 in vakjes gedeeld, eerst 4 vakjes en dan bij elk plasje/poepje een sticker op laten plakken. Bij een volle kaart een klein kadootje gegeven. En elke nieuwe kaart meer vakjes maken.
Ze is nu 2,5 week zindelijk. Zowel dag als nacht. 1 ongelukje over dag gehad en de eerste paar nachten was ze nog een beetje nat. Het potje stond de eerste week nog in het zicht waar ze ook was en nu plast ze overdag op de wc en alleen staat snachts het potje nog op haar kamertje.
We zijn samen mooi ondergoed gaan uit zoeken en dat wil ze dan ook met trots aan😄 Ik denk dat dat ook helpt.
De stickerkaarten was ze na een week vergeten en dat doen we nu ook niet meer.
Voor de zekerheid heeft ze van die speciale nachtluierbroekjes aan. Ik noem dat bewust geen luier maar een mooie slaap onderbroek. Daar staat ook Frozen op dus die ‘princessenonderbroek’ wil ze ook graag aan. Normale luiers zijn dus helemaal uit het zicht hier😅
één jaar geleden
Reactie op Aprilbaby3
Hier ook geen ervaring met de zindelijkheidbox maar ik denk dat ik het wel ...
Wij hebben dit ook gedaan. Samen onderbroekjes gekocht en daarna meteen de luier uit. In een week “plas” zindelijk.
Hij durft niet te poepen op het potje of wc. Heeft iemand hier tips voor? Hij gaat wel zitten en laat scheetjes maar schrikt dan en houdt zijn poep op. Als die daarna in de onderbroek beland moet hij huilen en is hij teleurgesteld.
één jaar geleden
Reactie op kimberly1308
Wij hebben dit ook gedaan. Samen onderbroekjes gekocht en daarna meteen de ...
Hier deed hij de eerste dagen meteen poepen op zijn potje maar sinds 2 dagen vind hij het spannend. Ik zet hem dan op de wc of potje wat hij zelf wil en blijf bij hem gaan een liedje zingen of iets anders om hem af te leiden en dan lukt het wel. Hij had natuurlijk al eerder gepoept op het potje/wc dus weet niet of dit ook bij jouw kindje zal werken maar proberen waard. In ieder geval zelf heeeel veel geduld hebben
één jaar geleden
Reactie op kimberly1308
Ik weet niet of je ook met stickers werkt maar hier kreeg mijn dochtertje 2 stickers bij een poep en 1 bij een plasje. Bij de eerste keer heb ik gezegd dat ze een kadootje zou krijgen als ze ook op de wc zou poepen😅
En verschrikkelijk overdreven blij reageren als het gelukt is🫣 Dan liep ze over van trots😄
één jaar geleden
Reactie op kimberly1308
Onze dochter vind het ook eng. Maar ze poept in haar onderbroek en soms op het potje. Als het in het potje beland krijgt ze een kadootje. Met plassen nu geen kadootje meer. Ze vraagt er ook niet om. Zolang je merkt dat ze binnen de 3 dagen poepen zou ik me er nog niet zo druk over maken.
Als de poep in haar onderbroekje zit rollen wij hem in t potje en zijn we stik blij en gek doen etc. 😂😂
één jaar geleden
Wanneer krijgen ze het diploma bij deze zindelijkheidsbox? Na hoelang geen ongelukjes?
één jaar geleden
Reactie op dannahx
Hoe heb je het met dutjes/snachts aangepakt???
Ik heb van die speciale Huggies Drynights broekjes gekocht. Dat zijn hele gekleurde luierbroekjes en ik noem dat naar haar toe bewust geen luier maar een slaaponderbroek. Die deed ik aan bij slaapjes. Nu na een maand heeft ze haar normale onderbroekje aan.
De eerste twee weken kwam ze weleens een aantal keer per slaapje uit bed om te plassen op het potje wat dichtbij stond. Één nacht zelfs 4 x en dacht ik waar zijn we aan begonnen😵💫 En in de eerste 2 weken was dat broekje wel een paar keer wat nat.
Maar inmiddels slaapt ze vaak de nacht helemaal door en horen we haar smorgens naar het potje lopen en gaat ze zelf poepen/plassen. Heel soms gaat ze snachts ook zelf nog een keer naar het potje. Maar ze is nu al wel een tijdje helemaal droog tijdens slaapjes. Ik had nooit verwacht dat ze dat al zou kunnen eigenlijk.
De eerste week waren we veel thuis en inmiddels gaat ze overal mee naar toe. Dus af en toe moet ze het ook leren ophouden. Even in haar buikje houden zeg ik dan😅. Ik merk dat ze door dat ‘trainen’ ook steeds minder maar grotere plasmomentjes heeft inmiddels.