5 Reacties

2 jaar geleden

Hoi ja ik heb het zelfde hier hij gaat wel zelf spelenderwijs op het potje zitten met kleren aan en klapt dan in zijn handjes 🤣🤣 maar als ik dan ze luier uit doet en vraag of die moet plassen is het nee nee nee en raagt hij gestrest dus weet eerlijk gezegd ook niet zo goed waar ik nu goed aan doe

2 jaar geleden

Ik ga daar zelf nog minimaal een half jaar tot jaar mee wachten. Op dit moment zijn ze zoveel aan het ontwikkelen (lopen, rennen, praten, motoriek enz.) Dat ik hem dit niet wil aan doen om óók nog eens te "moeten" leren. Hoewel t wel lekker zou zijn soms om luierloos te zijn 😅

2 jaar geleden

Wij zijn er ook voorlopig nog niet mee bezig. M'n zoontje heeft totaal geen interesse in het potje of de wc, wil er ook niet op. Ook geeft hij nog niet aan wanneer z'n luier vies of nat is en daarbij praat hij überhaupt nog erg weinig. Ik hoop wel dat hij binnekort interesse gaat tonen aangezien de 3 toch wel al een beetje in de buurt komt maar ik heb zo veel verhalen gehoord over dat het alleen maar langer duurt als je te vroeg begint dat ik toch nog wacht.

2 jaar geleden

Ik probeer het potje en de wc verkleinen nu op een speelse manier te introduceren. Voor het in bad gaan bijvoorbeeld erop laten zitten, maar ook boven in z’n slaapkamer zodat hij met kleding aan kan zitten en er een beetje gewend aan raakt. Verder denk ik dat het nog even duurt voor we er echt mee aan de slag gaan, pas als hij zelf gaat aangeven dat z’n luier vies is bijv.

2 jaar geleden

We willen er deze winter een beetje mee gaan beginnen . Gewoon met de blote bullen door huis banjeren, dweil in de aanslag. Hebben al even een potje staan. Hij gaat er vaak met zijn kleren aan op zitten en wijst dan naar zijn luier. In de zomer hebben we hem al in zijn blote kont buiten laten lopen. Eerst plassen en dan op het potje gaan zitten...... Maar hij snapt de link al wel. Hij is zich bewust van wat er daar beneden uitkomt, dus we gaan het proberen en zien wel of het lukt of niet. En anders volgende zomer weer lekker met de blote billen door de tuin.