10 Reacties
茅茅n jaar geleden
Ik volg even, die van mij is nu bijna 2 en n half en weigerd om op t potje te gaan zitten met zn blote billen馃
茅茅n jaar geleden
Ik ga ma 11 september starten. Ben benieuwd! Ben dan een hele week thuis dus kan ik mijzelf daar op focussen.. ik lees even mee!
Ben ook wel benieuwd hoe je dan bijvoorbeeld je boodschappen doet. De kans is natuurlijk groot dat ze in de broek plassen 馃槄
茅茅n jaar geleden
Hier wil ze soms wel net als papa en mama op de grote wc zitten met haar eigen wc bril. Is nog niks gekomen maar ze loopt elke keer mee als ik ga en wil dan ook even zitten (zonder luier). Vorige week zag ik aan haar gezicht dat ze moest poepen maar toen wilde ze er toch snel vanaf. Ik ga lekker in haar tempo mee, we zijn momenteel ook bezig met het stoppen/minimaliseren van bv ivm de komst van nr 2 in december dat is al een hele uitdaging op zich (voor ons beide)!
茅茅n jaar geleden
Hier nu ongeveer 2 weken plas zindelijk. Poepen blijft te spannend en doet zij in de luier. Aangezien zij een aantal keer obstipatie heeft gehad vanwege allergie毛n en sindsdien angst om te poepen馃ス.
We zijn begonnen met een plasje doen in het potje. Continu aangeven dat als zij moet plassen ze naar het potje kan. Zelf ook aangegeven dat ik moest plassen en dan naar de wc. Verder gewoon rustig verder met de dag thuis. Dit verliep super vlot. Samen juichen en dansen wanneer er een plasje in het potje is gedaan.
Ze draagt wel een luierbroekje de hele dag door aangezien ze nog wel poept in haar luier. Stel dat wij naar buiten gaan of erop uit. Dan houdt zij het eigenlijk best goed op of ze geeft aan te moeten plassen en dan zoeken we een wc.
Nu zijn we een weekendje weg en is ze het hele weekend droog gebleven zonder ongelukjes. We zoeken een wc wanneer ze naar het toilet moet. Hebben ook geen potje meegenomen en het plassen op een toilet gaat top. De hele nacht blijft ze ook droog
茅茅n jaar geleden
Wij hebben de zindelijkheidsbox gebruikt en dat werkte goed. Eerste dag meteen de luier uit en onderbroek aan. Aangeven dat het onderbroekje droog moet blijven en potje in het zicht. Eerste dagen wel erg intensief vanwege de ongelukjes maar hij was super snel zindelijk en geeft zelf aan als hij naar de wc moet.
茅茅n jaar geleden
Wat hier het verschil gemaakt heeft is het potje. Hij zat niet goed op het potje dat we hadden en wilde er dan ook niet meer op. 2de hands een babybjorn potje in zijn lievelingskleur op de kop getikt en 2 dagen later zat mijnheer er plots alleen op terwijl ik de vaatwasser aan het uitlegen was. Sindsdien is de pamper uit. Ongelukjes zijn eigenlijk verbazend beperkt. Alleen drukke openbare plaatsen zijn nog wat moeilijk, ook omdat hij niet ergens onbekend binnen op de grote WC wil. We proberen nu het afgekeurde kleinere potje mee te hebben op verplaatsing en dan een rustiger hoekje op te zoeken. Blijft nog wat onze draai vinden. Ondertussen is hij thuis al 2x op de grote toilet geweest dus vermoed dat dit binnenkort op verplaatsing ook wel gaat lukken. Gaat ook in november naar school gaan. Zo fier dat hij het nu al zo goed doet. Oh ja, toch een nadeel. Hij wil ook midden in de nacht als hij moet plassen op het potje 馃榿
茅茅n jaar geleden
Van de zomer begonnen aangezien ik hoogzwanger was en ze hier in BE met 2,5 jaar naar school gaan. Heb hem eerst voorbereid door te zeggen dat de luiers bijna op waren en er geen nieuwe zouden komen. Ook het potje in de woonkamer gezet en een boekje over plassen op het potje/toilet gehaald. Toen cold turkey begonnen, meteen luier af en gaan. Eerste dag veel natte broekjes veel plasjes, een aantal op het potje. Bij elk plasje op het potje mocht hij een sticker uitzoeken en op een groot vel papier plakken.
Heel intensief opgevolgd en veel gevraagd moet je een plasje doen, in de tuin potje mee, onderweg potje mee. Maar met resultaat want onze grote man was na 2weken overdag muv slaapje droog en de ongelukjes waren nihil. Inmiddels is zn broertje geboren en zegt hij mama, plasje of kakje doen en gaat op zn potje zitten. Ook op het grote toilet als we ergens zijn is geen probleem.
Het kost tijd, het is intensief 茅n je kindje moet er klaar voor zijn.
Positief bevestigen is zo belangrijk! Geef je kindje vertrouwen en lukt t niet of is er een ongelukje, het is niet erg. De was in en klaar.
Ze hebben al die tijd hun ontlasting mogen laten lopen waar en wanneer ze wilde dus het is ook voor hun een hele grote verandering.
Lieve mama鈥檚 jullie kunnen het. Blijf volhouden!