Mijn dochter wilde na de vakantie haar luier uit. Plassen gaat super, controle over de sluis. druppelt en rent dan naar wc of houdt het lang op en geeft aan naar potje te moeten.
Poepen daarentegen is nog (in haar woorden) "ik vindt het spannend". Prima, ongelukjes, zijn net officieel 6 dagen bezig en zij is nog zo jong! (van april 2021)Zij mag ook om een luier vragen om te poepen en dit heeft zij zaterdag ook netjes gedaan en meteen gepoept er in.
(sMiddags met haar middag dutje is haar luier ook steeds droog)
Nu is zij de afgelopen paar dagen opstandig, brutaal en heeft geluk dat ik geen behang in huis heb! Eerst riep zij met poepen "oh nee ik heb gepoept" gehurkt op de grond. Sinds vandaag niets meer. 2 poep ongelukken vandaag.
Zij is verbaal sterk en snapt het heel goed allemaal. Ik heb gelezen dat als de luier af is, dat je moet doorzetten en het 1 tot 2 weken kan duren. Maar eerlijk? Ik ben moe. Mijn man is een eeuwige optimist, die zegt gewoon luier om doen en dan krijgen wij ons gezellige kind weer.
Ik werk in de opvang en assisteer de ouders, hoe het begint en wat nodig is vanuit huis weet ik niet. Bij de opvang is het 3 ongelukken en dan luier aan, 3 ongelukken heeft zij niet eens.
Moet ik in mijn vinhlgers knijpen dat het ipc goed gaat en doorzetten of moet ik de draak temmen en die luier gewoon om doen weer?
Iemand met oudere kinderen? Tips? Ik beloon aan het einde van de dag of als wij op pad zijn geweest al met chocola en snoepje (yoghurt snoepje en stukje van kind reep als beloning). Stickers werken bij haar niet en er ligt een plasdiploma in de lade waar zij steeds naar wilt kijken.
Beetje hulp zou fijn zijn ♥️ Voelt alsof wij al 4 jaar bezig zijn.
Liefs,
Dannah