12 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat het een gevoelskwestie is. Ik heb idd ook de keuze tussen Roermond en Heerlen en heb voor Roermond gekozen, voor mij een nieuw ziekenhuis, heb er geen ervaringen mee, wel goede verhalen over gehoord. Heerlen ook goede verhalen over het geboortecentrum, alleen heb ik persoonlijk slechte ervaring met Zuyderland. Niet met de geboorte afdeling, maar met andere afdelingen in Sittard, waardoor mijn keuze sowieso niet daar op uit zou komen. 🙂 Maar dat is dus heel persoonlijk en gekozen uit mijn gevoel 😊 Ik weet niet of dit jou helpt om een keuze te maken en wat jouw gevoel zegt, maar ik denk dat beide sowieso geen slechte keuze zijn.

5 jaar geleden

Ik ben in 2017 bevallen in Roermond en heb nu weer gekozen voor Roermond. Hele fijne ervaring met Roermond!

5 jaar geleden

Ben in Heerlen onder controle geweest uiteindelijk toch terug naar vk en thuis bevallen maar vind Heerlen wel fijn😊

5 jaar geleden

Wij hadden ook de keuze tussen Heerlen of Roermond. Ben in 2016 in Roermond bevallen, en daar kiezen we nu weer voor. 😊

5 jaar geleden

Vriendin van mij is zwanger en staat voor dezelfde keuze; zij kiezen voor Roermond. Dat is gevoelsmatig ook dichterbij voor haar en haar gevoel is beter. Ik ga naar Roermond, maar ik woon dan ook vlakbij!

5 jaar geleden

Wij kunnen kiezen uit Maastricht en Heerlen. Hebben voor Heerlen gekozen, daar het een geboortecentrum is. Mijn man werkt in ziekenhuis Maastricht en ikzelf in Ziekenhuis Heerlen. Dus voor ons allebei bekend.

5 jaar geleden

Ik ben in Roermond bevallen, hele fijne ervaring gehad!

5 jaar geleden

Ik ben al weer een paar jaar weg uit zuid Limburg maar wat is er met het ziekenhuis van Sittard gebeurd 🤔 is verder volledig off topic maar ben toch nieuwsgierig 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Beide ziekenhuizen hebben open dagen. Ga bij beide kijken en volg je gevoel 😊

5 jaar geleden

Reactie op Lelijke_heks

Ik ben al weer een paar jaar weg uit zuid Limburg maar wat is er met het zi ...
Sinds fusie sinds kraamafd in hrl

5 jaar geleden

Wij wonen precies in het midden in Nieuwstadt🙈 Heerlen en Roermond is precies allebei 24 min. van ons vandaan. Mijn schoonzusje is in Heerlen bevallen en hebben het prettig ervaren daar. Wij willen graag thuis bevallen maar gaat dit niet word het toch Heerlen.😊

5 jaar geleden

Ik zou je er vooral niet te druk om maken, het kan ook zijn dat de kraamafdeling vol zit op het moment dat jij gaat bevallen en dat je dan alsnog naar het andere ziekenhuis moet. Hier2 ziekenhuizen in 1 stad en gebeurt regelmatig...