14 Reacties
5 jaar geleden
Ik rijd zelf geen paard, maar mijn schoonzus wel en die heeft bij de zwangerschap van mijn neefje tot volgens mij 24 weken doorgereden. Jochie is nu bijna 3 en kerngezond. Als je echt twijfelt zou ik even bij vk navragen dan heeft je man ook een antwoord van een professioneel
5 jaar geleden
Ik rijd ook paard en mijn vriend is er nog niet over begonnen gelukkig (ik moet wel de trapleuning vast houden als ik de trap af loop 🤷🏻♀️)
Paardrijden op zich kan geen kwaad, je moet wel even kijken of je een rustig paard hebt of een die voor ieder scheef zandkorreltje opzij springt... En daarbij kan zelfs het braafste paard simpelweg struikelen...
5 jaar geleden
Ja ik kan hier over mee praten ben 6 weken zwanger en toevallig gister met mijn vriend uit gezocht of het kwaad kan.. en dat kan het zo ver er onderzoek naar gedaan is niet .. wel wordt aangeraden naar je lijf te luisteren en wanneer je pijn hebt te stoppen.. en uiteraard de buik zal op een gegeven moment in de weg zitten haha maar het kan geen kwaad .. er af vallen enz is natuurlijk wel een risico .. overleg met vk is altijd goed
5 jaar geleden
Ik rijd nog wel (6 weken), vind het van te voren wel spannend en denk dan ik moet stoppen met de lessen (geen eigen paard), maar als ik er op zit dan is die onzekerheid weg. Uit research die ik heb gedaan zou het geen probleem moeten zijn (meningen verschillen), en zeker in het begin zit alles nog heel goed verstopt en verpakt. Over 2 weken heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige en dan wil ik het wel overleggen hoe lang ik door kan gaan. Omdat ik geen eigen paard heb dacht ik eraan om door te gaan tot 8-12 weken
5 jaar geleden
Hihi niet paardrijden dan ook geen seks toch? Of mag dat dan weer wel van jullie vriend? Volgens mij is de discussie dan heel kort haha😂 volgens mij worden bij deze activiteiten wel een beetje dezelfde spiergroepen geactiveerd 😉
5 jaar geleden
Ik moet nu trouwens wel op zoek naar een stevigere bh voor tijdens het paardrijden.... Man man man die tieten blijven maar groeien 🙄
5 jaar geleden
Ik heb me eigen paard en nog niet ingereden dus daar mag ik ook absoluut niet op van mijn vriend. Elk ander paard dat mega braaf is mag ik op zolang het veilig is. Vriendin van mij is zwanger en reed andere paarden in maar daar is ze mee gestopt ze stapt alleen nog op haar eigen paard die ze 100 % vertrouwd tot haar lichaam zegt dat het klaar is en dat kan nog lang duren
5 jaar geleden
Paardrijden is alleen gevaarlijk als je eraf valt en het kind boven het schaambeen uit is. ik geloof dat dat vanaf 16 weken is. Ze adviseren dan contactsporten en sporten met val- of botsgevaar te mijden. Dus eigen inschatting en verder luisteren naar je lijf of het nog prettig is!
5 jaar geleden
Ik ben nu 7 weken en rijd nog gewoon. Nu moet ik wel zeggen dat ik een brave Haflinger rijd bij iemand aan huis.
Mijn vriend en ik hebben het er van te voren over gehad en gaat ook wel eens mee. Omdat hij weet dat het een braaf dier is en ik echt wel stop als het niet gaat, dan vind hij het prima. Denk dat je vooral moet doen waar jij je goed bij voelt en idd naar je lichaam luisteren.
Als het een jong paard is met grote val kans dat zou ik het persoonlijk ook niet doen. Natuurlijk is de kans er altijd om te vallen, maar dat risico moet je echt zelf inschatten..