24 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er eentje van bol.com een yoga bal. Je moet even letten op je lengte zodat je de juiste maar koopt. Verder zijn die dingen vrij stevig hoor. Knapt niet zomaar. Zelfs nagels van een kat kan die van mij wel aan. Het is geen ballon hè, het draagt ook je hele gewicht. Decathlon heeft ze ook trouwens.
5 jaar geleden
Wij hadden nog een bal via de fysio van mijn vriend. De katten hebben er hier bijna niet naar om gekeken. Ze waren er eerder bang voor. Legde hem tussentijds weleens in de box, zodat ze daar niet in klommen en hij niet in de weg lag.
Ze zijn heel sterk hoor, die ballen 😘

5 jaar geleden
Ik heb een fitnessbal van tunturi, gekocht op bol.com die ballen zijn echt heel sterk en gaan niet zomaar kapot, het is geen ballon.
Wel belangrijk om de juiste diameter te kopen:
Lichaamslengte/Diameter
Tot 155 cm = Ø 45 cm
Van 155 cm-165 cm = Ø 55 cm
Van 166 cm-178 cm = Ø 65 cm
Van 179 cm-190 cm = Ø 75 cm
Vanaf 190cm = Ø 90 cm
5 jaar geleden
Reactie op MrsFlamingo
Ik heb een fitnessbal van tunturi, gekocht op bol.com die ballen zijn echt ...
Mijn kat kijkt er niet eens naar om. Ze zijn de groot om mee te voetballen haha.
5 jaar geleden
Ik heb er ook een van Tunturi via Bol. Mijn kat heeft hem een kopje gegeven, dat is het 😊 erg fijn om oefeningen op te doen en misschien straks ook om weeën op te vangen.
5 jaar geleden
Ik heb ook wel een fijne van NBF. Als hij lek gaat knapt hij niet maar loopt langzaam leeg (qua veiligheid voor zwangere en kind staat er bij). Zat een boekje met oefeningen bij en zit er achter mn bureau soms op! Vind hem zelf wel fijn op momenten dat ik last van mn bekken heb.
https://www.birthball.nl/Birth-Ball-75-cm-met-pomp-goud
5 jaar geleden
Ik heb de gymnic fitball, bevalt goed! En neutrale kleur. Heeft een BRQ systeem waardoor t niet scheurt als er een lek in komt.
https://www.fysiosupplies.nl/gymnic-fit-ball-65-cm
5 jaar geleden
Hier ook die van Tunturi. Mijn personal trainer had hem en deed er bij haar oefeningen op nu kan het thuis ook. Hij wordt alleen niet zo groot als op de beschrijving staat. Ik heb die van 55cm en is denk ik tot 45-50 opgeblazen en behoorlijk stevig. Op de sportschool is hij minder hard waardoor de oefeningen makkelijker zijn en hooguit 45 cm hoog.
5 jaar geleden
Reactie op MvR123
Hier ook die van Tunturi. Mijn personal trainer had hem en deed er bij haar ...
Hij is inderdaad in de basis 'te klein' Je moet de bal namelijk de eerste keer zo hard mogelijk oppomoen, pas na 2 dagen heeft hij zijn juist formaat en vorm door het oprekken, en dan kan je er ook weer wat lucht uitlaten.
5 jaar geleden
Heeft de fysiotherapeut niet een advies gegeven of 1 die je kan gebruiken/lenen
5 jaar geleden
Reactie op Flojox
Ik heb de tunturi 65cm. Als je hem oppompt is hij inderdaad 10cm kleiner, m ...
Ja die pomp erbij is vooral geniaal hahaha. En hier is hij inderdaad ook gewoon de juiste maat 🎉
5 jaar geleden
Reactie op BabyMB
Gebruiken jullie deze bal nu ook al? En dan specifiek als je ergens last v ...
Ik heb veel last van mijn rug, soms zit ik dan een half uurtje op die bal, een beetje te wiebelen en te bouncen. Ik vind het heel fijn!
5 jaar geleden
Ik heb er dit weekend een bij de Vomar gehaald. De katten gaan er met een grote boog omheen. Daarbij is hij hartstikke dik, dus komen ze er ook niet zomaar met hun nagels doorheen.
Ik vind het fijn om thuis lekker erop te zitten en te wiebelen. Laatste tijd veel last van mijn stuitje als ik te lang zit.