29 Reacties
5 jaar geleden
Bij beide zwangerschappen heb ik het gehad. 2 jongens en ze wogen 4328 en 4360.
Bij de eerste alleen bij di毛tiste gelopen en bij 2de bij suikerassistente en moest voor en na maaltijden prikken en waardes doorgeven. Maar bleef netjes binnen de perken dus hoefde geen isuline te spuiten. Moet wel eerste 3 ieder jaar mijn suikerwaarde laten testen omdat de kans op normale suikerziekte groter is en daarna om de zoveel jaar
5 jaar geleden
Jongens werden trouwens allebei goed in de gaten gehouden en extra groeiecho. Ze dienden zich beide 39,3 aan maar ze zouden mij niet langer dan 40 weken laten lopen omdat ze al zo groot en flink waren
5 jaar geleden
Ik lees mee ik heb ook zwangerschap suiker vanaf week 6 al en gebruik insuline,馃槶
5 jaar geleden
Reactie op nannne
Dat is snel ontdekt! Heb je moeite met het volgen van dieet?
Ja bij mij is het heel vroeg ontdekt en ja opletten is echt moeilijk je moet echt op alles letten
5 jaar geleden
Ik heb het ook gehad toen ik zwanger was van mijn zoon. En nu zijn mijn glucose waarden goed maar dat kan natuurlijk wijzigen vanaf 20 weken als ik mij niet vergis.
Ik heb geluk gehad dat enkel met een dieet mijn suikerwaarden goed waren. Ik moest wel in het begin 7x in mijn vinger prikken en dit elke dag om mijn waarden te checken. Maar later werd dit maar 3 dagen in de week.
Mijn zoontje was bij geboorte 3160 dus dat viel goed mee. 馃槉
5 jaar geleden
Reactie op bonbonn
Stomme vraag misschien, maar is een zwangerschapsuiker een tijdelijk iets?
...
Ik voel me zo na eten als mijn suiker te hoog is + ik voel me heel erg slaperig 馃槶
5 jaar geleden
Reactie op bonbonn
Stomme vraag misschien, maar is een zwangerschapsuiker een tijdelijk iets?
...
Meestal is het tijdelijk. Je kunt eventueel zelf eens je dagcurve bijhouden. Via de huisarts kun je zo'n apparaatje ervoor lenen volgensmij
5 jaar geleden
Morgen word ik nuchter geprikt. Afgelopen vrijdag bloed geprikt voor de NIPT en blijkbaar was mijn glucosewaarde te hoog. Ik val op geen enkele manier onder de risicogroep, dus hoop dat het gewoon een korte sugarspike was. Fingers crossed! 馃
5 jaar geleden
Morgen word ik nuchter geprikt. Afgelopen vrijdag bloed geprikt voor de NIP ...
Successs! Ik hoop niks ernstigs..
5 jaar geleden
Ik kreeg vanmorgen een waarde terug van 5.5 nuchter. Dat vonden ze te hoog dus met 24 weken een glucose test. Vandaag uit eigen beweging maar een di毛tist in de arm genomen. Hopelijk blijft het stabiel op en ontwikkeld zich het niet tot zwangerschapsdiabetes. Schrok zelf toch wel ff dat ze me doorstuurde.
5 jaar geleden
Vorige zwangerschap aan het einde zwangerschapsdiabetes. Na de bevalling was het verdwenen. Nu bij de 2e met 17 weken een OGTT test ( eigenlijk met 16, maar in de herfstvakantie kan het niet..) dus morgenochtend om 8 uur prikken, twee uur stilzitten in een aparte kamer en dan weer prikken. En dat alles nuchter馃槖
5 jaar geleden
Nuchter was聽mijn uitslag 5,6
Na het drankje iets afwijkend 8,2 moet 7,8 zijn .
Door verwijzing naar de internist en dan plan maken dieet ,
Ze houden mij heel erg goed in de gaten ivm mijn vorige zwangerschap mijn zoon Mayson is met 39weken stil geboren vanwege een navelstreng met meerdere windingen waar een bloedprop in is ontstaan..
Onze mooie Mayson woog 4762 gram en 57cm 馃挋馃専 25-5-2020
Kai 4540 gram en 54cm 31-07-2010
Bij allebei geen zwangerschapsuiker, dus ik lees graag mee ...En hopelijk kunnen jullie mij een beetje gerust stellen
5 jaar geleden
Ik heb dinsdag de diagnose gekregen en ben gisteren langs de di毛tiste en diabetesverpleegkundige gegaan. Mijn waarde was een grensgeval, maar ze willen het toch opvolgen tot de bevalling. Vandaag dus starten met aangepaste voeding en prikken ter controle. Liever zo, dan weet ik dat alles goed opgevolgd wordt en dat ons meisje veilig blijft 馃檪