Hi,
Mijn zoon is voor de zoveelste keer verkouden maar nu ook echt met een zware, gorgelende ademhaling alsof er veel slijm in z’n longen zit. Vannacht veel gehuild en vanochtend na 20 minuten alweer wakker en uit bed door t enorme hoesten. Nu net weer 10 min geslapen en nu op mij verder want zo zit ie rechtop en gaat t best. Ik ga de dokter niet bellen want die zegt vast moet weer overgaan.
Hebben jullie tips?
Als je zoontje echt zo reutelt zou ik wel even bellen, mocht er slijmen in z'n longen zitten hebben ze zo een longontsteking te pakken..
Verder kan jd inderdaad weinig doen, onze dochter hoest ook al 3 weken zo erg.. Longen waren gelukkig schoon maar een puffer vond de huisarts allemaal niet nodig, was ook echt boos want ze stikte er bijna in elke keer.
Neusspray gebruiken en een luchtbevochtiger neerzetten, bedje omhoog. Stomen vind ik persoonlijk onzin want dat werkt maar 5 min.
Veel beterschap
Bij ons ook al zo bijna 2 maanden. Wij hebben eerst moeten aerosollen en nu een puffertje. Het bleken niet de longetjes maar de luchtwegen. Niet veel meer aan te doen zeggen ze. Ook matrasje schuin gezet en een luchtbevochtiger. Hopelijk blijft dit niet heel de winter duren 😬
Hier hetzelfde, al 2 verschrikkelijke nachten achter de rug 😔 wanneer moet je aërosolen en is dit alleen voor een zware hoest en op aanrade can dokter? Geen ervaring mee dus daarom de vraag
Haha 😂 een aerosol toestel is een soort stomer. Met een mond/neus kapje waarmee je medicijntjes of inderdaad gewoon fysiologisch water in de luchtwegen van je kindje stoomt. Maakt de slijmpjes los of werkt ontstekings remmend. Je kan zo een toestel gewoon lenen van de apotheek.
Hoe gaat t met jullie kindjes? Ik heb ook pufjes gekregen, maar merk er weinig van. Ook vindt m’n zoontje het verschrikkelijk zo’n inhaleer kapje. Nog steeds roggelend, veel hoesten en benauwd: gelukkig geen koorts!
Wij hebben het vorige week ook gehad, naar de dokter geweest, 1 week aerosolle 3x per dag en hier is ze er vanaf geraakt 😊 ook al vond ze het aerosolle niet echt leuk 🤭