16 Reacties

4 jaar geleden

Als je zoontje echt zo reutelt zou ik wel even bellen, mocht er slijmen in z'n longen zitten hebben ze zo een longontsteking te pakken.. Verder kan jd inderdaad weinig doen, onze dochter hoest ook al 3 weken zo erg.. Longen waren gelukkig schoon maar een puffer vond de huisarts allemaal niet nodig, was ook echt boos want ze stikte er bijna in elke keer. Neusspray gebruiken en een luchtbevochtiger neerzetten, bedje omhoog. Stomen vind ik persoonlijk onzin want dat werkt maar 5 min. Veel beterschap

4 jaar geleden

Hier dezelfde klachten, matrasje omhoog, neusspray en een gesneden ui naast het bed en hopen dat het snel over gaat!

4 jaar geleden

Dank jullie wel

4 jaar geleden

Hier t zelfde… erg benauwd en vol slijm. Ik ga zo wel even de huisarts bellen 📞 Al is t maar even voor m’n eigen geruststelling 😊

4 jaar geleden

Hier al 2 maanden zo... Hopen dat het snel beter gaat

4 jaar geleden

Bij ons ook al zo bijna 2 maanden. Wij hebben eerst moeten aerosollen en nu een puffertje. Het bleken niet de longetjes maar de luchtwegen. Niet veel meer aan te doen zeggen ze. Ook matrasje schuin gezet en een luchtbevochtiger. Hopelijk blijft dit niet heel de winter duren 😬

4 jaar geleden

Een goeie tip: aerosol gewoon met fysiologisch water en lysomucil junior siroop om de slijmen los te maken en heel veel neus spoelen

4 jaar geleden

Reactie op ElsJethro

Een goeie tip: aerosol gewoon met fysiologisch water en lysomucil junior si ...
Ah ja en de kinesist kan die slijmen heel goed losmaken zodat ze beter slapen

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, al 2 verschrikkelijke nachten achter de rug 😔 wanneer moet je aërosolen en is dit alleen voor een zware hoest en op aanrade can dokter? Geen ervaring mee dus daarom de vraag

4 jaar geleden

Reactie op Sharon21

Hier hetzelfde, al 2 verschrikkelijke nachten achter de rug 😔 wanneer moet ...
Wat zijn aerosolen?

4 jaar geleden

Reactie op lonnyponny

Wat zijn aerosolen?
Haha 😂 een aerosol toestel is een soort stomer. Met een mond/neus kapje waarmee je medicijntjes of inderdaad gewoon fysiologisch water in de luchtwegen van je kindje stoomt. Maakt de slijmpjes los of werkt ontstekings remmend. Je kan zo een toestel gewoon lenen van de apotheek.

4 jaar geleden

Nou ik heb met de dokter video gebeld en zit nu bij de apotheek om inderdaad een puffer op te halen!

4 jaar geleden

Hoe gaat t met jullie kindjes? Ik heb ook pufjes gekregen, maar merk er weinig van. Ook vindt m’n zoontje het verschrikkelijk zo’n inhaleer kapje. Nog steeds roggelend, veel hoesten en benauwd: gelukkig geen koorts!

4 jaar geleden

Wij hebben het vorige week ook gehad, naar de dokter geweest, 1 week aerosolle 3x per dag en hier is ze er vanaf geraakt 😊 ook al vond ze het aerosolle niet echt leuk 🤭

4 jaar geleden

Hier geen puffer meer maar nog wel veel hoesten en slijm

4 jaar geleden

Wij nog steeds een puffertje. Gaat soms beter en soms terug iets slechter maar over het algemeen best goed nu.