13 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons ook nog niet. Bijna 19 maanden. Bij ons ook al fysio sinds langere tijd. Billenschuiver en is met alles bij grove motoriek wat later. Is bijvoorbeeld gaan kruipen met 14,5 maand. Ze zet sinds een paar dagen wat stapjes aan de bank en het tafeltje. Ik was zelf ook wat later met lopen. Ik vind het soms niet leuk omdat jongere kindjes al wel lopen en alle leeftijdsgenootjes ook maar echt zorgen maak ik me niet want fysiologisch is er niks mis bij ons dus uiteindelijk zal ze gaan lopen.

2 jaar geleden

Hier ook nog niet. Loopt zelfs pas 2 weken met zn loopwagentje馃槈 hij is supersnel kruipend dus denk dat ie het wel prima zo vond haha. Maak me eerlijk gezegd nog geen zorgen. Ja, hij is aan de late kant maar hij is er wel "mee bezig".

2 jaar geleden

Hier ook nog niet. Ze kan zelfs pas sinds kort staan maar vind er weinig aan dus doet het niet veel. Fysio ook geweest en alles is goed dus geduld hebben. Vind het ook wel jammer soms

2 jaar geleden

Hier ook nog niet (18 maanden). Maakte me eerst wel wat zorgen. Maar aangezien ze wel de hele trap kan opklimmen en aan een handje loopt. Denk ik nu meer dat ze het gewoon nog niet durft om los te lopen. Fijn om elkaar gerust te kunnen stellen 馃槉.

2 jaar geleden

Hier ook nog niet. Alhoewel ze vandaag ineens 5 wankele stapjes los zette!! Zo trots

2 jaar geleden

Hier ook nog niet 5 november wordt ze 20 maanden. Zondag wel voor het eerst zelf gaan staan zonder iets vast te houden en toen deed ze ook een paar stapjes. Maar ze is nu ziek helaas dus we zien het daarna wel weer

2 jaar geleden

Er zijn genoeg kinderen die pas met 2 jaar lopen.馃憤馃徏馃槉

2 jaar geleden

Die van mij ook nog niet! Nu 18 maanden. Doet precies hetzelfde als bij die van jou. Ik zie dat ze heel voorzichtig is en ik denk dat ze het gewoon nog niet durft. Ik vind het best jammer! Vooral omdat ik lekker naar de speeltuin etc wil. Maar maakt me geen zorgen. Als kindjes na de 2jr pas niet lopen zou er eens naar gekeken kunnen worden. Ik zou me ook geen zorgen maken hoor als ik jou was 馃馃徎

2 jaar geleden

Mijn zoontje is anderhalf en loopt ook nog niet los. Wel ergens langs of met een loopwagen. Bij hem is hypermobiliteit vastgesteld, fysio is betrokken. Heeft gewoon tijd nodig. Herken het gevoel van 'jammer'. Als je om je heen kindjes van dezelfde leeftijd ziet of zelfs jonger die al wel zelfstandig kunnen lopen, zou ik dat ook zo graag voor hem willen 馃槉 Gewoon geduld hebben, ik heb ook in mijn hoofd: als hij twee jaar is, loopt ie vast zelfstandig!

2 jaar geleden

Reactie op Jip2021

Die van mij ook nog niet! Nu 18 maanden. Doet precies hetzelfde als bij die ...
Een beetje off-topic, maar voor de speeltuin hoeven ze toch niet per se te kunnen lopen? Onze dochter gaat daar al al heen sinds voordat ze zelf tot zit kon komen 馃き waterdicht pakje aan, in de zandbak of op het gras leggen en mevrouw had de tijd van haar leven. Ja, het is wel leuker nu ze lopen kan, maar zonde om daar op te wachten!

2 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Een beetje off-topic, maar voor de speeltuin hoeven ze toch niet per se te ...
Haha nee dat klopt. Dat doen we ook wel hoor. Maar wat je zegt het is veel leuker als ze lopen + gewoon buiten met haar kunnen lopen. Kruipend over straat laten is wel wat lastig 馃槣

2 jaar geleden

Hier ook nog niet! 18 maanden. Billenschuiver, kruipt nu ineens veel, kan de trap zelf op en is druk met zijn loopwagentje en stappen langs de meubels. Al deze dingen kwamen heeeeel langzaam op gang. Hypermobiliteit (heb ik zelf ook). Geen zorgen maken, het komt vast goed met al onze kindjes!

2 jaar geleden

Als ie nu al aan 1 hand loopt dan kan het snel gaan hoor. Dan is het waarschijnlijk meer nog niet durven ipv fysiek niet kunnen. Zou me geen zorgen maken dan