15 Reacties

6 maanden geleden

Ja hier precies hetzelfde momenteel!

6 maanden geleden

Hier ook.. ik wil het een beetje steken op “vakantie, weinig structuur” en helaas ook wel opvallend meer moeite met het delen van aandacht van zijn broertje (10maanden). Maar wauw, de laatste dagen is het écht extreem!

6 maanden geleden

Hier ook het is een fase die we erdoor heen moeten. Ik blijf denken dat het bij de ontwikkeling hoor wn zo probeer ik rustig te blijven

6 maanden geleden

Hier ook, echt een nachtmerrie. Ze is onhandelbaar op sommige momenten. En ik vind het ook best lastig, omdat mijn man en ik niet altijd dezelfde mening hebben over hoe we dit op moeten lossen. We zijn over het algemeen een gelukkig gezin, maar die kleine terroriseerd zo erg de boel dat dat spanning geeft. Meer mensen dat? We hebben ook nog een 4 jarige die altijd heel makkelijk is en ook nog een baby die over ongeveer 4 weken geboren zal worden. Ben bang dat het echt heel moeilijk gaat worden als ze zo onhandelbaar blijft. Bij de oudste ging alles zoveel makkelijker... met handen in het haar... We zouden naar een verjaardagsfeestje gaan, maar kregen haar gewoon niet de auto in. Uiteindelijk papa maar gegaan met de oudste en ik thuis gebleven. Na nog 30min gillen is ze als een blok in slaap gevallen van de vermoeidheid...

6 maanden geleden

Idem dito hier. Ik heb nog een dochter van 2 jaar en zie kopieert ook heel leuk haar gedrag. Dus ik heb er twee rond lopen die de boefjes uithangen. Ik zeg dagelijks tegen mijzelf; het is een fase.... het is een fase...

6 maanden geleden

Heel herkenbaar hoor echt drift buien en snel boos bij niet begrijpen en in de nacht ook weer veel wakker hopelijk weer een fase pff maar niet gemakkelijk

6 maanden geleden

Hier ook gehad. Nog een kleintrj van 1 jaar die veel ziek is en de nodige aandacht vraagt. Conclusie is hier negatieve aandacht vragen. Dus ik ben 1 dag minder gaan werken zodat ik met mijn oudste een dagje ben in de week totdat hij naar school gaat. Beste keuze ooit!

5 maanden geleden

Hier ook. Peuter van ruim 3 met soms echt onhandelbaar gedrag. Heel slecht luisteren en erg druk. Heb ook een zoontje van ruim 1,5 die dit gedrag kopieert. Mijn man en ik zitten niet altijd op 1 lijn. Dit breng ook soms spanningen mee en merk dat mijn man slecht tegen dit gedrag kan en weet ook niet goed hier mee om te gaan. Hoop dat deze fase snel weer over gaat.

5 maanden geleden

Hier ook een dametje die goed weet wat ze wil en wat ze niet wil. Dan maar huilen en op de grond liggen. Ik probeer duidelijk te maken dat ze boos en teleurgesteld mag zijn, maar niet mag slaan of schoppen of gooien. Komt er op aan dat ze huilend in m’n armen valt en niet zo goed weet wat ze doet.

5 maanden geleden

Zijn er ook mama’s die merken dat hun kindje ineens extreem druk is? Ik bedoel dan vooral zo enorm aanwezig zijn, heel erg aandacht zoeken (we waren vandaag bv in de winkel, ging helemaal prima tot we aan de kassa kwamen. Daar begon hij ineens álles te benoemen met een vreselijk baby/raar stemmetje. Enorm luid met duidelijk de bedoeling hier aandacht mee te krijgen), hij gedraagt zich ook echt fel. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ik hoop dat iemand me begrijpt 😅 we moeten sommige dingen echt 100x opnieuw herhalen en ik heb echt al alles geprobeerd (rustig, boos, negeren, emoties benoemen, in de hoek zetten doen we meestal met een zandlopertje omdat hij daar rustig van wordt en dan praat ik met hem over wat er net gebeurd is waarom hij in de hoek staat) maar we zijn echt zoooo radeloos. Ik heb nu 2 weken alleen vakantie gehad met de kindjes en ik vind het ongelofelijk erg om te zeggen: maar ik ben zo blij dat ik maandag kan gaan werken 😔

5 maanden geleden

Reactie op DJ28

Zijn er ook mama’s die merken dat hun kindje ineens extreem druk is? Ik bed ...
Ja mijn zoon is ook ineens extreem druk. Hij is altijd wel druk geweest. Maar nu echt de hele dag door. Je merk dat die er zelf ook last van heeft dat die zo druk is in zijn hoofd.

5 maanden geleden

Reactie op DJ28

Ach ja, die vakantie. Het is een fase moet je maar denken. Ik weet nog dat ik altijd heel erg uit keek toen de oudste 2 klein waren (schoolleeftijd) naar de vankantie en als het eenmaal zover was viel het vaak behoorlijk tegen. Ze moeten wennen aan de vakantie. En nu ook, de groten gaan hun gang wel maar de jongste van 3.3jr moet soms best wennen aan iedereen die thuis loopt. De leeftijd met dat schreeuwen als ze de zin niet krijgen en grote broer en zus die dan reageren. Ik denk dat het bij de 3 jarige echt een fase is even waar we doorheen moeten/mogem, en de vakantie (dus een ander ritme) verstrekt dat mss ook nog extra.

5 maanden geleden

Reactie op DJ28

Dat babystemmetje komt bij ons tevoorschijn als dochter erg moe is en nog een laatste potje energie opendraait voordst de koek op is en ze helemaal is boosheid omslaat 😅

5 maanden geleden

Pfffff ja hier ooook! Vreselijk! We zijn op vakantie en het is mega erg nu. Alles willen bepalen en meteen huilen als iets niet mag of niet kan. Echt een vermoeide fase.

5 maanden geleden

Reactie op Madelin2

Ach ja, die vakantie. Het is een fase moet je maar denken. Ik weet nog dat ...
Hier gaat het intussen veel beter, kan ineens hele volzinnen praten en zich veel duidelijker maken. Hij is intussen gewend aan de ouderen die thuis zijn en het nieuwe vakantieritme. Maar dat hij ineens zo goed kan praten is volgens mij de hobbel waar we even overheen moesten. Hij is superlief en ik had rekening gehouden met op vakantie de hele tijd bezig met hem te zijn is hij juist superlief en speelt de hele tijd zelfstandig met zijn meegenomen speelgoed in en rond de caravan. Hij loopt niet weg en gaat heerlijk z’n gangetje. Dus al met al, hier nu een heerlijke tijd samen💗