5 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft het met 2.5 maand toen ook gehad inderdaad. Als baby had ze er zeer weinig last van. Havermoutbadje iedere dag even doen dan droogt het sneller in ook

4 jaar geleden

Niet echt iets geruststellende… sorry, maar als waarschuwing alert te zijn op de GAS Bacterie, aangezien huisartsen en kinderartsen ook gevraagd wordt oplettend te zijn bij kinderen met waterpokken. Als je er snel genoeg bij bent kunnen ze op tijd met antibioticum beginnen. ‘Het is bekend dat de bacterie vooral toeslaat bij kinderen die net waterpokken hebben gehad. “Wellicht vormen de kapotte blaasjes op de huid een toegangspoort voor de bacterie, of is de afweer wat verzwakt waardoor de bacterie zijn kans grijpt,” verklaart Van der Flier. “Het lijkt erop dat afgelopen jaren minder kinderen waterpokken hebben gehad en het virus zich, nu de coronamaatregelen zijn opgeheven, weer sneller verspreidt. Met ook meer complicaties zoals ernstige streptokokkeninfecties.” https://www.parool.nl/nederland/zeven-jonge-kinderen-overleden-artsen-waarschuwen-voor-gevaarlijke-bacterie~b0cdbddd/ Ik hoop dat je kleintje snel er vanaf komt!❤️

4 jaar geleden

Mijn kindje heeft het ook nét gehad: kreeg het toen hij20 dagen oud was (is nu 5 wkn). Z’n broer en zus kregen het op dag 4 en week 2 van de kraamtijd (zucht) dus iedereen onder de vlekken. Ik ga je zeker geruststellen: hier had de kleine maar paar plekjes - denk stuk of 20 - en geen verhoging. Het is wel fijn om even de huisarts te bellen, dan kun je het even laten weten.

4 jaar geleden

En hoe is het nu? Hopelijk viel het mee?