14 Reacties
4 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde. Ik had ook een hele fijne kraamhulp. En heb het er ook erg moeilijk mee gehad. Onze dochter had ook moeite met drinken vanwege een te strakke tongriem en is hieraan geholpen in de tongriem kliniek in Groningen. En daar heeft ze gelukkig erg veel aan gehad!😊
4 jaar geleden
Reactie op Laura Okken-Gustin
Ik had precies hetzelfde. Ik had ook een hele fijne kraamhulp. En heb het e ...
Wat goed om te horen! Wij gaan morgen naar de tongriem kliniek in Groningen. Er was iemand uitgevallen dus we kunnen gelukkig snel terecht. Heeft ze veel last gehad van de ingreep?
4 jaar geleden
Ik heb afgelopen donderdag afscheid genomen van onze kraamzorg en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Ik had maar 4 dagen (waarvan 3 dagen couveuse nazorg) recht op kraamzorg, maar heb ontzettend genoten van die vrouw.
Ze heeft mij ontzettend geholpen met de omschakeling van gekolfde melk, naar aan de borst drinken. Ik ben haar ontzettend dankbaar hiervoor.
Vandaag kwam het consultatiebureau voor de intake en om te wegen. Ik heb mijn kraamzorg een mail gestuurd met hoe het nu gaat én kreeg een reactie terug!
4 jaar geleden
Wat goed om te horen! Wij gaan morgen naar de tongriem kliniek in Groningen ...
Ze heeft het wel gevoeld want ze mogen het wel verdoven maar niet te veel. Dus ik vond het wel erg lastig omdat ze wel erg van streek was en veel moest huilen. En nu moeten wij een paar oefeningen thuis doen zodat het niet terug groeit en dat vind ze ook maar niks en moet ze ook van huilen. Maar uiteindelijk moeten we zo maar denken in de toekomst hebben ze er wel baat bij als het gaat om drinken of praten dus het is voor het goede doel!
4 jaar geleden
Wij hebben de kraamhulp net uitgezwaaid, wat een naar Moment!
Ik vond het ontslag uit het ziekenhuis al emotioneel haha (24/7 werd voor ons gezorgd voor 1.5 dag na bevalling). Met kraamhulp alleen vond ik al even wennen omdat het alleen overdag was, eerste nacht was paniek haha.
Vanaf nu zonder de kraamzorg :( daarnaast hebben we net ook afscheid moeten nemen van de verloskundige, zelfde tijd. Ook zooo raar, ben je toch meer dan 9 maanden mee in aanraking geweest...
Ben benieuwd hoe het gaat met zijn tweetjes voor se baby zorgen! Toch best spannend
4 jaar geleden
Bij onze eerste kwamen ze er pas na 4 jaar achter. Borstvoeding liep niet. Maar niemand die zag dat ze een te kort riempje had..
Tot ze 4 jaar was en bepaalde klanken niet kon maken.
Onze huisarts dacht dat hij dat zelf.wel.kon..wat een trauma!!
Zonder verdoving en was al een echte spier.
Toen na de kno arts
Algehele verdoving en onder narcose. Nog geen 5 minuten.
Bloeden als een gek.
Nu is het eerste wat ik vraag of het tongriempje goed is..
Omdat het bij die kleintjes lang niet zo zwaar is als bij onze oudste om te doen..
Ik had bij de 2de een hele fijne kraamhulp.
Er zit heel veel verschil tussen de kraamhulpen.
De vorige was afstandelijk en deed haar werk. Maar werk en privé waren erg gescheiden.
4 jaar geleden
Ik ben nog niet zo ver, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Wat een mooi compliment voor haar.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik had ook een hele fijne kraamhulp. Ik had zelfs twee hulpen omdat er 1 aan het reïntegreren was. Ze waren super behulpzaam met het borstvoeding gedoe en zorgden zo goed voor ons . Mijn man heeft bijna de hele kraamweek griep gehad en ze zorgden goed voor hem omdat hij bijna niets kon. Zelfs avondeten maken/voorsnijden. Heb veel van ze geleerd en vond het ook onwijs jammer toen het gisteren de laatste dag was. Zij vonden het ook mooi de ontwikkeling die wij doormaakten, voor mijn gevoel begonnen we echt als hoopje ellende en op het eind echte ouders 🤩 Maar heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, dankzij hun 🙏🏻
4 jaar geleden
Reactie op XN87
Ja hier ook :( vandaag voor het eerst “alleen” en baal enorm dat ze weg is. ...
Wij hebben het gisteren weg laten laseren. Wij vonden de ingreep zelf niet zoveel voorstellen. Hij was gistermiddag en avond wel onrustig, wilde de hele tijd ergens op zuigen. We hebben hem toen een speentje en zetpil gegeven. Hij is nu weer rustig. Het drinken lijkt ook al beter te gaan 😃
4 jaar geleden
Ik geloof echt dat je in die week een beetje hecht aan de ‘wijze moeder rol’ die een kraamverzorgster heeft in die tijd! Ik had er bij mn oudste ook erg veel moeite mee dat ze weg zou gaan! Toen bleef ze nog wat langer ivm bvzorg en daarna was ik er ook wel klaar voor om weer alleen te zijn en ons eigen ritme weer op te pakken.