36 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op maria94
Heb je de aflevering van keuringsdienst van waarde gekeken? Overstappen naa ...
Maar als 1 niet meer leverbaar is... 🤷🏻♀️
En als het toch niet uitmaakt, dan is het toch geen vreemde suggestie?
Ik heb er over gelezen, en ik heb ervoor gekozen om "gewoon" van 1 naar 2, naar 3 te stappen.. Ik zie daar niet zoveel kwaad in, zelfde prijs, zelfde inhoud.. ik zou niet weten waarom ik er dan slechter van zou worden.. maar misschien heb ik me er niet genoeg in verdiept..

2 jaar geleden
Reactie op maria94
Heb je de aflevering van keuringsdienst van waarde gekeken? Overstappen naa ...
Waarom zou je niet overstappen? Bij het merk dat ik gebruik is er namelijk geen prijsverschil.
Wat zou de fabrikant daar mee opschieten?🤨

2 jaar geleden
Reactie op koos_naamloos
Waarom zou je niet overstappen? Bij het merk dat ik gebruik is er namelijk ...
Ook de aflevering maar eens kijken. Waarom bestaat er überhaupt een nummer 2,3,4,5? Daar wordt geld mee verdiend! Daarnaast mag er voor babyvoeding tot 6 maanden geen reclame gemaakt worden en daarna wel. Dus is er geld te verdienen.

2 jaar geleden
Reactie op maria94
Zelfde prijs, zeker niet dezelfde inhoud! Misschien toch de aflevering maar ...
Allemaal 800gr, maak er ongeveer evenveel flessen mee..
Ik merk dat je hier heel gepassioneerd over bent, maar je wijkt wel een beetje af van de vraag van de topic-opener.. zij loopt tegen een probleem aan dat de melk die ze gebruikt tijdelijk niet leverbaar is een vraagt andere ouders wat ze nu doen, daarop geef ik aan wat ik doe, ik de hoop dat ik haar daarmee een beetje help.. 🤷🏻♀️
Vervolgens komt er een hele discussie over waarom opvolgmelk etc.. maar daar gaat dit topic helemaal niet over..
Leef en laat leven, ieder zijn eigen keuzes.. 😘

2 jaar geleden
Reactie op Ccl_Hrtmn
Allemaal 800gr, maak er ongeveer evenveel flessen mee..
Ik merk dat je hie ...
Met inhoud bedoel ik uiteraard niet hoeveel gram er in zit, maar welke voedingsstoffen er in zitten…
Ben ik het met je eens, klopt helemaal!
Vind het belangrijk dat mensen weten wat ze geven aan hun kindjes. En daar mag inderdaad ieder zijn of haar eigen keuze in maken.

2 jaar geleden
Reactie op maria94
Ook de aflevering maar eens kijken. Waarom bestaat er überhaupt een nummer ...
Maar het kost je niks extra’s.😉 Dus eigenlijk onzin om het niet te doen, toch?
Gezien de prijs en hoeveelheid hetzelfde is. Dus nee, ik ga de aflevering niet “ook maar eens kijken”, toch bedankt.

2 jaar geleden
Etos en AH worden in dezelfde fabriek gemaakt, is precies dezelfde samenstelling (is me deze week toevallig verteld). Die van de Etos is al een paar weken niet leverbaar (wij gebruiken nr 2), nu die van AH ook niet meer beschikbaar is vrees ik dat er iets mis gaat bij de productie

2 jaar geleden
Reactie op koos_naamloos
Maar het kost je niks extra’s.😉 Dus eigenlijk onzin om het niet te doen, t ...
Nee kost niks extra, maar er zit steeds een beetje meer suiker in, waardoor een kind dus gewend raakt aan zoete drankjes.
Plus het is allemaal marketing waar fabrikanten veel geld mee verdienen, maar het gaat helemaal niet meer om de gezondheid van een baby

2 jaar geleden
Reactie op Bab96
Nee kost niks extra, maar er zit steeds een beetje meer suiker in, waardoor ...
Dat dacht ik dus ook, over de hoeveel suiker. Tot ik een pak
Nutrilon 2 en 3 naast elkaar legde en erachter kwam dat er juist minder suiker in nummer 3 zit. Het is ook wat minder zwaar, wat het afbouwen van de melk makkelijker kan maken. Denk dat het allemaal niet zoveel kwaad kan, doorgaan met 1 of overstappen naar 1 of 3. Het gaat er natuurlijk ook om wat je verder geeft.
Mijn tip voor de topicstarter zou dan zijn om in dit geval wel over te stappen naar opvolgmelk.

2 jaar geleden
Zo zijn wij eerder al overgestapt van Etos 1 naar Kruidvat 1 omdat de opvang Kruidvat gebruikt.
1e flesje half om half getest.
2e flesje geheel Kruidvat
Ging hartstikke goed! 0 reactie gegeven, dus wellicht kan je het ook op zo'n manier proberen?
Tot nu toe ook zeer tevreden over Kruidvat!

2 jaar geleden
Thanks voor alle tips!
Ik denk dat het voor iedereen eigen keus is welke kunstvoeding iedereen geeft. Het was niet de bedoeling om een discussie te starten. Ik wilde gewoon weten wat jullie zouden doen.
Zoals ik het nu lees geven jullie 2 opties:
Overstappen naar een ander merk
Of mixen met nummer 2/3.
Ik denk dat we ook eerst een ander merk gaan proberen