11 Reacties

4 jaar geleden

Ik eet de creamy vanille skyr. Waarom zou het niet veilig zijn om te eten?

4 jaar geleden

Ja hoor, dat kun je veilig eten. Als je Zwangerhap van het Voedingscentrum checkt zie je wel dat je een beetje op je soja inname moet letten (niet meer dan 4 schaaltjes per dag). Ik ontbijt meestal met Alpro skyr of yoghurt maar neem dan niet ook nog een vleesvervanger met soja 's avonds :)

4 jaar geleden

Reactie op Simone81

Ik eet de creamy vanille skyr. Waarom zou het niet veilig zijn om te eten?
Omdat ik deze berichten lees op het internet, Kan ik 'sojayoghurt, diverse smaken' nemen tijdens de zwangerschap? In sojaproducten zitten isoflavonen. Te veel isoflavonen binnenkrijgen tijdens de zwangerschap zou de ontwikkeling van de geslachtsorganen van de baby mogelijk kunnen beïnvloeden

4 jaar geleden

Reactie op Stephanie-1986

Omdat ik deze berichten lees op het internet, Kan ik 'sojayoghurt, diver ...
Volgens mij moet je daarvoor echt een pak soyamelk per dag drinken, dus een schaaltje soyayoghurt en nog een vleesvervanger of iets kan prima.

4 jaar geleden

Ik een elke ochtend een schaaltje soya yoghurt en eventueel ‘s avonds nog een vleesvervanger. Volgens mij als het daar bij blijft zou het prima moeten zijn. Nooit echt over nagedacht eigenlijk …

4 jaar geleden

Een schaaltje (of twee) per dag mag, je ‘moet’ dan wel eventuele vleesvervangers op sojabasis beperken tot twee per week dacht ik - dit heb ik namelijk met mijn diëtist besproken toen ik diabetes bleek te hebben en ik lactose intolerant ben.

4 jaar geleden

Mijn verloskundige weet dat ik koemelkallergie heb en ik nog nooit wat gehoord over dat soja niet veilig zou zijn.

4 jaar geleden

Je zou het kunnen eten, maar niet teveel. Ik heb Li, dus weet dat het niet teveel mag. Gebruik zelf vaak soya producten.

4 jaar geleden

Soja producten zijn hormoonverstorend dus ik vermijd het persoonlijk.

4 jaar geleden

Dit is wat de ZwangerHap zegt: Max 4 schaaltjes of glazen op een dag.

4 jaar geleden

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes 😃 ik kan dus zonder zorgen smorgens mijn schaaltje yoghurt eten..