6 Reacties

3 jaar geleden

Ohhh och, wat schattig maar ook lastig. Toch proberen steeds weg te halen rustig? Eerst als ze slaperig is, daarna steeds wakkerder? Of een kussentje op de grond leggen en je hand door de spijlen steken :)

3 jaar geleden

Wij hadden dit met sabbelen op de pink. Steeds eruit getrokken, ging hij huilen, weer erin. Als hij bijna sliep weer eruit etc etc. Zo wende hij toch dat t eruit ging en uiteindelijk lukte t steeds sneller om m eruit te laten. Tot hij zonder in slaap kon vallen

3 jaar geleden

Helaas hebben wij dat ook. Sliep bij 2.5 maand zelfstandig door op z’n eigen kamertje van 19-7 uur. Opeens 5 maanden later, dus bij 7.5 maand wilde hij niet meer zelfstandig slapen. Je moest erbij zitten tot hij in slaap viel. Als hij wakker werd, ging hij zelfstandig niet meer slapen. Hij ging hij piepen, huilen, krijsen tot er iemand kwam. Geluid maken, of vanuit de gang tegen hem praten hielp niet. Stopwatch aan, laten huilen, hielp ook niet. Je moest echt naar hem toe. En zo ging dat elke avond 3-9 keer. We moesten echt even schakelen. Op een gegeven moment trokken we het niet meer. We hebben zijn bedje maar naar onze kamer verplaatst. Zodat wij niet meer uit bed moesten komen, om ons gezicht te laten zien. Het was een moeilijke beslissing, want hij sliep altijd zo goed zelfstandig en op z’n kamertje. Bang dat hij hieraan gaat wennen. Maar ze zeggen verlatingangst. Het is inmiddels 1.5 maand gaande. Maargoed op zo’n manier kan jezelf ook wat rust pakken, om de volgende dag ook een leuke vader of moeder te zijn.

3 jaar geleden

Reactie op YC1010

Helaas hebben wij dat ook. Sliep bij 2.5 maand zelfstandig door op z’n eige ...
Hoe slaapt hij nu bij jullie? Weer beter of nog steeds zo vaak wakker?

3 jaar geleden

Reactie op CynthiaR

Hoe slaapt hij nu bij jullie? Weer beter of nog steeds zo vaak wakker?
Eerste 3 dagen sliep wel oké, “maar” 2/3 keer wakker, maar daarna weer elke avond vaak wakker hoor 🙈

3 jaar geleden

Herkenbaar! Ook wel een knuffeltjes geprobeerd, maar wil ie niet. Hij wil gewoon graag handje vasthouden als hij in bed ligt. Hij is dan echt aan het friemelen, loslaten en weer vastpakken. Ik merk dat hij daardoor langer wakker blijft. Het helpt bij ons om gewoon het ritueel te doen bij het naar bed brengen (pyjama aan, in bed leggen, licht dimmen, liedje zingen, licht uit, kusje geven) en dan gewoon weg te gaan. Soms geeft hij zichzelf snel over, soms moeten we een aantal keer terug. Dan wil ie dus handje vasthouden. Meestal is hij dan toch zo moe dat hij bij een volgende keer weg gaan wel zelf in slaap valt. En anders geef ik me over en blijf ik net zo lang zijn handje vast houden tot ie slaapt. Ik vind het ook wel schattig ❤🥰 Hij slaapt ook nog wel eens bij me in bed als hij zelf niet meer verder kan slapen 's nachts en dan vind ik het heerlijk om hand in hand in slaap te vallen. Ik geniet er maar van zolang hij nog hand in hand wil met zijn moeder 😉