12 Reacties

4 jaar geleden

Onze jongen was dat ook. Ze vertelden ons dat een baby maar anderhalf uur aaneen wakker mag zijn en hij dan moest slapen.... Gemakkelijk gezegd hoor. Hij is nu drie weken en dat is vanzelf bijgetrokken. Ik geloof dat sommige baby's gewoon allerter zijn en zelf moeten beseffen dat het slapen ook goed is voor hun 😊 en anders proberen hem extra te stimuleren. Ze gebruiken nu enkel hun slaap om te verwerken wat ze horen, zien en voelen. Hij is misschien niet genoeg geprikkeld geweest naar zijn goesting.

4 jaar geleden

Had mijn oudste ook, nu 15 en nog steeds weinig slaap nodig

4 jaar geleden

Precies hetzelfde met onze zoon van 2.5 week oud! Super frustrerend, wil hem niet onnodig stress bezorgen doordat hij niet genoeg slaapt. Lijkt wel een negatief spiraal want hoe meer moe hij is hoe slechter hij slaapt :( Wij hebben dit probleem vooral overdag. Maar as we speak ligt hij lekker te slapen. Heb deze ochtend na voedingen en verschonen een half uur met hem in het grote bed gelegen tot hij in slaap viel en daarna in zijn eigen wieg gelegd. Deze kamer donker gehouden en white noise aangezet bij het in slaap vallen. Weet nog niet of dit dé truuk is, maar ben blij dat hij deze ochtend lekker slaapt

4 jaar geleden

Nou hier echt exact hetzelfde. Onze dochter is prematuur geboren, ze is 5weken en slaapt ook echt uuuren niet. Ik zie wel dat ze moe is; gapen. Maar ze komt maar niet in slaap en zit alert om zich heen te kijken. Niks helpt om haar in slaap te krijgen. We hebben straks een extra afspraak bij de kinderarts omdat ik me ook erg zorgen om haar maak

4 jaar geleden

Net hetzelve verhaal hier. Dochtertje is 2.6 week oud en slaapt sinds zaterdag (toen 2.3 week oud) amper nog over dag! Ik maak me hier ook zorgen over vooral omdat ze voordien echt een slaapkopje was. De vroedvrouw zegt dat het een groeisprong zou kunnen zijn… vanavond gaan we naar kinderarts eens horen wat ze daar zeggen

4 jaar geleden

Inbakeren?

4 jaar geleden

Reactie op Lisette879

Inbakeren?
Ik heb de puckababy geprobeerd. Dat was ook geen succes. Werd er gefrustreerd van

4 jaar geleden

Hij slaapt nu al een uur op mij. Durf mij niet te bewegen🙈Vanochtend ook weer veel wakker. Max slaapjes van 20 min😕

4 jaar geleden

Hier ook opvallend, veel onrustiger na voeden en moeilijk in slaap komen, hij slaapt nu op mij… vandaag 2 week en 2 dagen oud, misschien idd een sprong? Groeispurt? Gezien ik lees dat onze baby’s het rond dezelfde termijn doen?

4 jaar geleden

Jeetje, dat is nogal wat zolang wakker als hij nog maar 2 weken is 😱 Snap je heel goed dat je met je handen in je haar zit! onze zoon is 3+5 vandaag, maar slaapt juist heel goed. Hij vindt het heerlijk om op zijn buik op ons te liggen, maar ligt overdag ook in zijn nestje in de box en in de avond/nacht in de wieg. In de ochtend leg ik hem dan nog wel eens lekker op me in bed als hij komt. Hij krijgt voor de nacht nog een voeding (bv) en daarna slaapt hij juist misschien een paar uurtjes en dan als hij komt geeft mijn vriend de afgekolfde bv in een fles en slaapt hij zomaar 5 uur door juist. Overdag slaapt hij ook zomaar een paar uur. Ik moet hem dan echt wakker maken om te verschonen en te voeden. Zo zie je maar dat het allemaal zo verschilt qua baby. Geef je zelf bv of kunstvoeding? En hoeveel krijgt hij binnen? Zijn dat misschien nog dingen waar je wat mee zou kunnen? Maar je geeft ook aan dat hij niet huilt, dus misschien geen honger dan 🤔 ik zou anders geen passende tip kunnen geven.... 😊 wens je heel veel succes en ben benieuwd als je het voor elkaar krijgt dat hij wat langer slaapt dan hij nu doet 🙈

4 jaar geleden

Onze baby is ook heel alert. Soms is hij in slaap aan het vallen maar doet dan plots tussendoor zijn ogen wagenwijd open. Om vervolgens weer verder in te doezelen. De diepe slaap haalt ie daardoor niet dus van het minste wordt ie wakker. Volgens mij wil hij mama in de buurt, knuffelen en huidcontact. Hebben veel baby's aan het begin. Want wat ik merk is dat ie wel fijn slaapt als ik dicht in de buurt ben. Dus juist praten zodat hij me hoort en niet doodstil door huis lopen. Huiselijke geluiden. Geen plotselinge geluiden, dan schrikt hij wakker maar gerommel en geroezemoes is juist fijn. En als hij wegdoezelt, dan white noise. Voedingen eindig ik met de borst daar wordt hij rustig van. Van de fles wordt hij alert. Al is het maar 2 min. Aan de borst. Om hem dicht bij me te houden zet ik een nestje naast me op de bank. Dan kan ik tenminste eten en blijft hij rustig en kan ik soms even mijn hand op hem leggen zonder steeds naar de box te lopen. Het was hier ook een beetje zoeken maar je leert je baby steeds beter kennen. Hoop dat hier wat herkenbaarheid is voor jullie en er wat tussen zit wat ook voor jullie helpt?

4 jaar geleden

Als hij niet huilt en tevreden is zie ik het probleem niet. Het ene kindje heeft meer prikkels nodig dan het andere. Vriendin van mij was ook uren wakker en nu zij volwassen is blijkt zij ADHD te hebben. Ze nam als baby gewoon al alles in haar op en dat is als volwassene nog steeds