17 Reacties
3 jaar geleden
Ja, hier ook!
Gelukkig huilt onze zoon niet, maar ligt hij vooral lawaai te maken (brabbelen, iets richting huilen, slaan tegen zijkant van het bed)
Het enige dat helpt, is sabbelen op mijn pink, afwisselend met borstvoeding (veel vaker dan normaal s nachts). En een tijdje met hem lopen/ wiegen..
3 jaar geleden
Hier ook, geen tips verder, alleen herkenning. Het is echt killing! Onze oudste twee hadden dat ook lange tijd, maar nu ik er dus al 2 heb die niet meer slapen overdag breekt het wel heel hard op
3 jaar geleden
Reactie op maria94
6 maanden is ook de leeftijd waarop kindjes overdag iets minder slaap nodig ...
We hebben niet elke dezelfde schema. Hij wordt soms wat later wakker en soms eerder. Ik wil niet bijv. elke dag op een vaste tijdstip de dag starten, terwijl hij nog slaapt. Maar de laatste dagen gaat het zo:
Wordt ongeveer 6.30 wakker
7u flesje en slaapt meteen verder tot ongeveer 8.30. Rond 10.30 weer naar bed tot ongeveer 11.30/12.00
Middagdutje om 14.00 tot ong 15.30
18.30 flesje en naar bed
3 jaar geleden
Ik besef eigenlijk dat het sinds de hapjes zo is.. misschien moeten darmen echt even wennen??
3 jaar geleden
We hebben niet elke dezelfde schema. Hij wordt soms wat later wakker en som ...
Op deze leeftijd is een wakkertijd van ongeveer 2 uur en dutjes van in totaal zo’n 3 a 3,5 uur en in totaal 3 dutjes. 1 ‘s ochtends, 1 ‘s middags en 1 in de namiddag. Dus als je dan kijkt naar hoeveel er overdag wordt geslapen is dat te veel. Ik zou na de fles van 7 uur ook een wakkertijd van 2 uur aanhouden. Is voor jezelf natuurlijk iets minder fijn, maar dan heb je kans dat er ‘s nachts wel beter geslapen wordt
3 jaar geleden
Wakkertijd ligt bij deze leeftijd tussen de 1.5 a 2 uur. Misschien het eerste dutje proberen te 'rekken' naar dat ie 1.5uur wakker is? Dat hebben wij gedaan en toen gingen de nachten daarna ook beter. Wij leiden hem dan een beetje af om tot die 1.5 uur te komen en sindsdien gaat het goed! Nu kan ie zelf 1.5u wakker blijven in de ochtend.
Overigens is het op deze leeftijd nog heel normaal om 4 a 5 uur te slapen overdag , en 4 dutjes is ook héél voorkomend.
3 jaar geleden
Dit hebben wij al weken. Ze sliep vanaf een maand of 3 heerlijk door van 22:30 tot 07:00 uur, maar vanaf 4/5 maanden was dit mooi klaar. Meermaals per nacht wakker. Niet persé huilen of overstuur, maar vaak wel jammeren en geluid maken. Wij zijn beiden doodmoe. Hoop echt dat dit gauw over gaat. 😞