15 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken dit wel als het “huil uurtje”, maar dat duurt bij mij ook vaak 1 tot 2 uur. Mijn baby heeft dan precies hetzelfde zoals jij het beschrijft.
Wij doen haar vaak dan even in badje, dat maakt haar wel rustig en moe. Ze valt dan wel in slaap… maar dat is natuurlijk bij elk kindje verschillend.
Je voelt je als ouder dan zo moedeloos. 🙃
4 jaar geleden
Ja ik herken het ook. Dochter ook een maand en met live borstvoeden niet te doen. Juist teveel voeden werkt averechts. Zijn hier vooral krampen. Het enige wat hier super goed helpt is de draagzak en voeden met fles (afgekolfde bv) is veel rustiger dan aan de borst.
4 jaar geleden
Yes hier ook. Dochter van 2.5 had dit ook een periode einde dag/begin avond en onze zoon van 4 weken heeft dit nu ook. Is inderdaad bekend als 'huiluurtje'. Alle prikkels van de dag worden dan ook verwerkt. Het gaat dwars door je heen dat gehuil/gekrijs. Het is stom om te horen.. maar het gaat echt vanzelf over na een periode. Je hebt er nu geen zak aan, ik weet het😅 maar doordat we dit ook bij onze dochter hebben gehad, weten we nu dat het écht maar een periode is. Dat helpt ons er wel makkelijker doorheen dan de eerste keer.
Misschien rondje wandelen in de kinderwagen. Op je benen leggen heen en weer wiebelen. Die dingen deden we bij onze dochter. Nu bij de zoon leggen wij heb in een voorverwarmd bedje met de kruik en inbakeren.
4 jaar geleden
Mijn dochter is ook een maand. Einde middag/ avond ook haar huil uurtjes! In me buik was ze ook savonds zo onrustig. Wat wij doen is dat ik haar savonds in bad doe net voor de laatste fles. Of zelfs een fles eerder. Daar wordt ze ook rustig van. Of even met haar onder de douch. Dan is ze meestal zo moe en voldaan dat ze wel gaat slapen 🙈
4 jaar geleden
Mijn dochter is ook een maand. Einde middag/ avond ook haar huil uurtjes! In me buik was ze ook savonds zo onrustig. Wat wij doen is dat ik haar savonds in bad doe net voor de laatste fles. Of zelfs een fles eerder. Daar wordt ze ook rustig van. Of even met haar onder de douch. Dan is ze meestal zo moe en voldaan dat ze wel gaat slapen 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Daisyyy❤️
Waardoor denk je dat je kindje rustiger is met bv uit de fles?
Omdat ik een hoge productie heb. Tijdens het toeschieten verslikt ze zich vaak, hapt ze veel lucht en dus veel krampjes. Ze krijgt veel voormelk binnen, wat zorgt voor meer krampjes zei de lactatiekundige.
Bij afgekolfde melk is het gemixt, en ze drinkt rustiger dus minder krampjes snachts :).
Doe dit nu 2 weken en helpt heel goed.
4 jaar geleden
Reactie op Daisyyy❤️
Waardoor denk je dat je kindje rustiger is met bv uit de fles?
Doe dit trouwens alleen 's avonds !
4 jaar geleden
Volgens de app 'oei ik groei' hebben ze nu hun eerste sprongetje. Dit zou een week duren 😁