Mijn zoontje (9 weken oud) wreef gister steeds in zijn oogjes, de huid rond zijn oogjes was op een gegeven moment rood. Ook maakt hij sinds gister een geluid achter in zijn keel, soort schrapen / krekelgeluid (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven), het lijkt alsof hij jeuk in zijn keel heeft (ik hoor dit geluid volwassenen ook wel eens maken). Vannacht hoeste hij 10 keer tijdens het verschonen, hij had geen slijm oid, was een droge hoest en vanmorgen zag ik hem met zijn duimen in zijn oren zitten (jeuk?). Zowel mijn man als ik zijn niet bekend met hooikoorts(klachten) maar ik vind dit er wel heel erg op lijken... zijn er andere mensen met baby's die dit herkennen? Wat kan ik doen om het voor hem wat comfortabeler te maken? Ik dep nu zijn oogjes met een wattenschijfje en koud water (vind hij niet leuk).
Vervelend zeg! Hooikoorts klachten ontstaan over het algemeen "pas" tussen de 8 en 25 jaar voor het eerst. Maar een andere allergie zou goed kunnen als dat in de familie voorkomt. Of hij probeert even een verkoudheidje buiten de deur te houden?
Kan ook te droge lucht zijn? Heb je al eens gemeten wat de luchtvochtigheid is? Het schrapen van de keel, zere oogjes, zijn allemaal symptomen daarvan. We hebben een luchtbevochtiger gekocht en dan gaat het meteen veel beter.