11 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken het enorm! Hier gaat het precies hetzelfde, oplossing heb ik helaas niet ;)

4 jaar geleden

Dat hoort ook bij de leeftijd. Gewoon telkens het slaapje proberen aan te bieden en een keertje lukt het. Maar zou me geen zorgen maken als het niet lukt, je kan er toch niet zoveel aan doen. Waarschijnlijk prikkels verwerken van de dag, over een tijdje wordt dat vanzelf minder. Je kan eventueel nog proberen om m rond 19.00/20.00 op bed te leggen als je dat nog niet he t geprobeerd. Het is dan even zoeken welke tijd het beste is voor je kindje. Oudste dochter had hier toen ook behoefte aan. Eerst rond 21.00 naar bed en dat werd steeds vroeger en zij ook steeds rustiger.

4 jaar geleden

Ben blij om te lezen dat jullie het herkennen!

4 jaar geleden

Hier net zo... dan wil ze clusteren. Soms nog een powernapje in de draagzak en verder kletsen afgewisseld met drinken. Schijnt normaal te zijn hoor

4 jaar geleden

Hier hetzelfde ritme: groot deel van de dag slaapt hij heel goed, maar tussen ong 17 en 23 uur is hij meestal wakker, actief en onrustig. Hij is verder tevreden en slaapt de rest van de dag best veel dus ik maak me er geen zorgen over. Enige irritante is dat ik meestal eerder naar bed wil dan hij. 😁

4 jaar geleden

Hier net zo rond dezelfde tijden. Hier in de avond zo oververmoeid dat ze onrustig is. Sinds een paar dagen ligt ze in de avond op bed en dat gaat goed. Rond 19 uur eerst douche of bad en daarna de fles geven in half donkere kamer. Soms avonden erbij dat et even duurt voor ze slaapt. Maar ze is wel rustiger en krijgt in ieder geval meer slaap.

4 jaar geleden

Hey! Ik had precies het zelfde (nu 9 weken). Ik ben de voeding van 19:00 op den duur in het donker op zijn kamertje gaan doen en heb hem daarna op bed gelegd. Na 3 avonden proberen is het gelukt en slaapt hij nu iedere dag rond 19:00 /19:30 in zijn eigen bedje.

4 jaar geleden

Vertoont hij slaapsignalen of is hij overprikkeld? Zo niet dan is er geen probleem. Alle baby's zijn anderd, t zijn geen robots, laat je niet gek maken 😘

4 jaar geleden

Hier ook net zo hoor! Ze is niet huilerig, maar wil gewoon niet slapen einde middag.

4 jaar geleden

Hier ook!! De kleine slaapt ‘s nachts vanaf 23u heel goed. Na ons ochtendritueel is ze 1,5u wakker en dan slaapt ze weer tot half 12. Vanaf een uurtje of 4/5 is ze vaak weer ‘aan’ en dan wilt ze echt niet slapen voor 21u! (Of zelfs 22u!) Ze is erg vrolijk en lacht er op los. Volgens mij het is gewoon een ‘avond’baby haha🤣

4 jaar geleden

Ja hier ook. Meestal slaapt ze pas tegen 22 uur, maar dan wel tot 7 uur, dus ik vind het prima. Mijn andere kindjes deden dit ook en werd vanzelf steeds vroeger, zeker als ze straks meer gaan bewegen/spelen etc.