44 Reacties

2 jaar geleden
Niet doen er is een stel opgepakt in spanje omdat ze dat hadden gedaan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1260023208/nederlands-stel-opgepakt-laat-baby-achter-in-spaanse-hotelkamer-en-gaat-uit-eten

2 jaar geleden
Reactie op Laleee
Niet doen er is een stel opgepakt in spanje omdat ze dat hadden gedaan.
h ...
Ja ik heb erover gelezen inderdaad en toen durfde ik niet. Meer in de zin van voelde me dan echt een slechte ouder. Weet niet wat voor plek dat was maar dit is een 5 sterren all inclusive resort. Ziet er heel veilig uit. Maar durf het alsnog niet.

2 jaar geleden
Ik zou er denk ik niet zo heel veel moeite mee hebben, maar het ligt ook een beetje aan de omgeving (als in, is het resort open of afgesloten, hoe ver is het restaurant/bar van de hotelkamer, heb je camerabeeld bij de babyfoon of alleen geluid)..
Wij gaan in Januari naar een familie hotel in Oostenrijk; en daar hebben alle kamers een tablet met camera die op het baby bedje gericht staat en kunnen ouders in het restaurant wat gaan eten.. wij hebben juist daarom dit hotel uitgekozen en ik denk niet dat ik er veel moeite mee ga hebben.. maar let's see.. 😊

2 jaar geleden
Nou ik denk dat het volledig afhangt van bepaalde factoren en omstandigheden. Als je, zoals dat stel in Spanje, je baby in de hotelkamer laat slapen en 3 straten verderop (of nog verder) uit eten gaat... tja dat zou ik ook niet doen. Wij zijn afgelopen zomer op vakantie geweest in Frankrijk en hadden een hotelkamer beneden, het was de laatste kamer in de gang, grenzend aan de deur naar de (hotel)bar. Het was een rustige bar met een tv scherm, wat gezelschapsspellen en je kon er wat drinken en eten. We zaten op ongeveer 10-12 meter afstand van ons kindje; thuis zitten we elke avond verder weg (van beneden naar zijn slaapkamer is het een grotere afstand). Voor ons was het hartstikke fijn: we konden wat leuke spelletjes doen aan een tafel, namen een lekker wijntje en hadden goede gesprekken en ons kindje had een goede nachtrust. We hadden wel een babyfoon met camera, zonder zou ik dat allemaal sowieso niet doen.

2 jaar geleden
Wij gaan in januari op vakantie naar Curaçao, afgesloten resort. We zijn er al eerder geweest. Dus weten hoe het er uit ziet. Wij nemen ook de babyfoon mee en gaan ‘s avonds ook gewoon samen eten. Restaurant zit niet ver bij de kamer vandaan en als je thuis bent blijf je toch ook niet op het kamertje van je kind als het naar bed gaat? Dan gaan we ook weleens naar de buren om een drankje te doen en nemen we de babyfoon mee

2 jaar geleden
Reactie op XxMar
Volgens mij je kind alleen laten onder een bepaalde leeftijd is strafbaar. ...
Maar wat is alleen laten? Thuis zit je toch ook niet bij je baby in de slaapkamer de hele nacht? Dus is het ook strafbaar om je kind in haar slaapkamer te leggen en zelf in de woonkamer te gaan zitten?
Zoals ik al zei; het zou bij mij aan de omstandigheden liggen, hoe ver is de kamer van de bar, heb je beeld op de babyfoon, hoe "druk" is het in het hotel, etc..

2 jaar geleden
Als je op dezelfde afstand zit als thuis van de kamer kan het, anders absoluut niet.
Afgezien van dat het verboden is, bedenk even waarom en waarom je de babyfoon hebt: als er wat is/gebeurd, zie je dat en ben je er meteen bij. Als je baby nou iets gevaarlijks te pakken krijgt of ziek wordt en zich niet om kan draaien waardoor deze dreigt te stikken, ben je altijd te laat.

2 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Helpt enorm en ik zie inderdaad dat er twee verschillende meningen zijn.
Het is een afgesloten resort. Je komt er niet makkelijk in. Onze kamer zit op de 10e en op de begane grond zit het restaurant en alles eromheen.
Ik durf het niet en ben erg bang. Manlief denkt er anders over. Hij vindt het zielig en onnodig als ik hier verblijf mijn hele vakantie. Ook slaapt ze beter als ik er niet ben.

2 jaar geleden
Reactie op HH HH
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Helpt enorm en ik zie inderdaad dat ...
Is het een optie om hem mee te nemen in de wandelbak, of de buggy op ligstand met de zonneklep erop? Misschien rondje wandelen en als ze slaapt dan ergens lekker borrelen en haar in de wagen erbij?

2 jaar geleden
Reactie op HH HH
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Helpt enorm en ik zie inderdaad dat ...
Ik zou het aantal verdiepingen wel spannend vinden.. stel er gebeurd is met de stroom (uitval/brand/...) dan ben je niet zomaar op de 10e verdieping.. misschien zou je kunnen vragen om een kamer wat lager? 1e verdieping ofzo?
Succes!! 😘

2 jaar geleden
Dat je op de tiende verdieping zit vind ik ook wel wat riskant. Afgelopen zomer zijn wij met onze baby naar een hotel/appartement geweest en zaten we op de begane grond, aan het zwembad. Het restaurant was aan de overkant van het zwembad. Wij konden vanaf terras restaurant de voorkant van ons appartement en haar slaapkamer zien. En dan hadden we nog een babyfoon met camera. Ik durfde het zo aan om haar dan alleen te laten om te eten maar wel Max 1,5 uur en heel veel kijken op de babyfoon en naar het appartement. De eerste dagen vond ik het ook spannend maar haar meenemen in de wandelwagen was niet echt een optie omdat ze dan niet ging slapen. Maar als ik geen uitzicht had gehad op ons appartement had ik het niet gedaan..