13 Reacties
3 jaar geleden
Mijn tandarts tipte me om elmex baby te gebruiken, omdat dat de meest babyvriendelijke tandpasta is. Heb nog niet gekeken wat daar wel of niet in zit.
3 jaar geleden
Mijn tandarts tipte me om elmex baby te gebruiken, omdat dat de meest babyv ...
Mijne ook -
3 jaar geleden
Ik gebruik Weleda.
Daarvoor gekozen omdat je van tandpasta met fluoride maar een hoeveelheid van een rijstekorrel mag gebruiken als veilige hoeveelheid fluoride. Fluoride op zich is super giftig (want neurotoxine) en kan o.a lever- en hersenschade veroorzaken. Daarom ben ik liever voorzichtig en poetsen wij fluorvrij.
3 jaar geleden
Ik zou niet zomaar zonder fluoride gebruiken. Heb gehoord dat het tot hele grote problemen kan zorgen bij het gebit. Laat je goed informeren voordat je eraan begint. Het kan inderdaad ongezond zijn (al kreeg ik vroeger een kwartier een bitje in bij de tandarts) maar voor je tanden een must.
3 jaar geleden
Ik zou niet zomaar zonder fluoride gebruiken. Heb gehoord dat het tot hele ...
Nou ja, dat is dus de vraag. Kassa heeft hier eens klanten onderzoek naar gedaan en mensen ervaarden toen juist minder gaatjes.
Ik vind het ook lastig hoor. Zoveel tegenstrijdige informatie. Maar voor nu poetsen we fluoride vrij.
3 jaar geleden
Reactie op lianne1985
Ik gebruik Weleda.
Daarvoor gekozen omdat je van tandpasta met fluoride ma ...
Top dankjewel!
3 jaar geleden
Kinderarts schrijft hier zelfs fluoride tabletjes (samen met vitamine d) voor in de tijd voordat de tandjes doorkomen. En dan zodra de tandjes er zijn, is het advies om met fluoride te poetsen. De tandarts sloot zich bij dat advies aan. Wel een baby-tandpasta omdat de dosering dan op de kleintjes is aangepast. Wij hebben eentje met aardbeiensmaak... Dat vindt mijn dochter iets te lekker want die doet er nu alles aan om de tandpasta van de borstel te likken zonder dat ze me laat poetsen 馃檲