19 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon lekker laten doen wat hij het fijnste vindt! Alle kinds hebben hun eigen tempo, als je zoontje niet graag op zijn buik ligt dan is dat zo, niks mis mee hoor. Ieder z'n eigen tempo! Ik zou je geen zorgen maken en er is zeker NIKS mis met hem!!! Mijn dochtertje is ook bijna 9 maanden en doet dit ook nog niet , hetzelfde bij haar met zelfstandig zitten. Don't worrie mom!

3 jaar geleden

Morgen 9 maanden en kruipt ook nog niet hoor! Wel ligt hij veel op zijn buik te spelen. Maar sommige slaan kruipen ook over! De een is sneller in andere vaardigheden dan de ander. Ik zou mij niet zo druk maken en vind het erg onbeschoft van het kdv dat ze dat zo vragen aan een ouder!

3 jaar geleden

Ik zou je er niet teveel van aantrekken. Mijn meiden zijn 9 maanden en eentje begint net met een soort van tijgeren (alleen naar spullen die ze interessant vind, zoals afstandsbediening en telefoons), maar mijn andere meid speelt ook gewoon super graag recht op zittend en toont ook geen interesse in op haar buik liggen. Zolang ze het voor de rest goed doen en blije babies zijn, zou ik mij vooral geen zorgen maken. Alle baby's ontwikkelen zich anders 😘

3 jaar geleden

Onze dochter kruipt ook nog niet en is al 10 maanden. Onze dochter vind het ook niet leuk op haar buik maar zitten vind ze erg leuk! En ook dan kunnen ze op een gegeven moment overal komen als ze door krijgen hoe en dat heet dan billenschuiven. Dus geen zorgen maken elk kind ontwikkeld zich op zijn of haar manier 😘

3 jaar geleden

Mijn zoontje vind het ook niet fijn om zn buik hij rolt vanzelf wel weer terug. Hij kan nog niet tijgeren, kruipen of zelfstandig zitten. Elk kindje doet het op zijn/haar eigen tempo en er is dus helemaal niks mis met jullie zoontje.

3 jaar geleden

Hoi, hier exact hetzelfde met ons zoontje van bijna 9 maanden. Op z'n buik liggen vindt hij niet leuk, hij heeft van de week pas voor het eerst terug naar z'n rug gedraaid, nog geen aanstalten tot kruipen. Kdv vindt het vooral lastig, omdat hij snel klaagt en het liefst zit. Gelukkig is hij onze 3e en de andere 2 waren net zo. Dus ik maak me geen zorgen. Ik blijf hem op z'n buik leggen en blijf met hem oefenen, maar ik laat hem ook zitten omdat hij dat leuk vindt. Het komt vanzelf. Misschien slaat hij het kruipen over zoals de andere 2, maar het komt uiteindelijk wel goed.

3 jaar geleden

Ik vind dit wat een rare opmerking van de kinder opvang.. onze dochter is 8.5 maand, kruipt nog niet en kan nog niet zelfstandig zitten. Onze zoon was ook sneller met alles, maar ieder zijn eigen tempo. Lekker rechtop als hij dat het fijnst vind hoor!

3 jaar geleden

Hele rare opmerking. Ik loop nog bij de fysio met mijn meisje, omdat ze een voorkeurshouding had en we er nu nog om de 2 maanden komen om de ontwikkeling in de gaten te houden. Zij gaf aan dat het nu niet gek is dat ze nog niet kruipt of tijgert. Over 2 maanden weer terug en dan zou ze het wel moeten doen.

3 jaar geleden

Ik denk toch dat elk kindje doet wat bij hem of haar past. Mijn baby vind zitten helemaal niet interessant en kan nu met 9 maanden nog niet echt helemaal zelfstandig zitten. Ze wil alleen maar tijgeren. Ik vind het prima. Komt vanzelf wel! Ik denk altijd maar: er gaat niemand in je leven ooit vragen hoe oud je was toen je kon kruipen🤣

3 jaar geleden

Reactie op Pasta4ever

Ik denk toch dat elk kindje doet wat bij hem of haar past. Mijn baby vind z ...
Hier wel op de buik en alleen maar kruipend op ontdekkingstocht. Zitten zelfstandig niet. Ik heb geen ervaring hoe Kdv aangeeft als ze vragen hebben maar dit klinkt niet leuk en lijkt mij ook niet de manier. Mss eens bij het cb vragen en evt een osteopaat? Mss zit er iets in het nekje niet lekker? Tis maar een idee. Ik kan wel zeggen dat je je geen zorgen moet maken maar als ze dat tegen mij gezegd zouden hebben zou ik dat niet fijn vinden en het mss toch even verder vragen, dat kan geen kwaad, dan kan je iig zeggen tegen het Kdv dat je er iets mee gedaan hebt en ook gelijk aangeven dat je de manier van hoe ze het aangeven je echt niet prettig hebt gevonden. Mss dat een leidster dat op eigen initiatief heeft gezegd en ze daar gewoon echt even op aangesproken moet worden. Als er iets met mijn kindje is op gebied van ontwikkeling dan verwacht ik dat zijn mentor van Kdv daar apart contact met mij over opneemt en niet even random bij het ophalen (door een algemeen leidster)zo’n opmerking dropt.

3 jaar geleden

Reactie op Madelin2

Hier wel op de buik en alleen maar kruipend op ontdekkingstocht. Zitten zel ...
Sorry chanatuurlijk, mijn reactie is geen reactie op jouw post maar staat er gewoon los van🤭😊. Ik kan dat alleen helaas niet aanpassen volgens mij

3 jaar geleden

Het is fijn dat ze meedenken op het kcv, maar nog niet kruipen met 9 maanden is echt helemaal niet raar. Onze jongste van 9 maanden kruipt ook nog niet en zit nog niet zelfstandig. Hij tijgert wel als een dolle en oefent wat met op knietjes komen. Je geeft ook aan dat je kindje het echt nog vervelend vindt om überhaupt op de buik te liggen. zelf zou ik daarmee naar een osteopaat gaan, om zeker te weten dat er niet iets is wat je kindje tegenhoudt.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde hoor! Ruim 9 maanden en kruipt ook nog niet. Ze zit zelfstandig heel goed. Maar ook op de buik liggen vind ze niets en gaat snel jammeren. Tegen mij word ook zooo vaak gezegd dat ze al moet gaan kruipen etc. Maar trek mij er niets meer van aan. Ieder z’n eigen tempo inderdaad.

3 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde. Mijn dochter wordt zaterdag 9 maanden en kruipt ook nog niet. Zij zit het liefste de hele dag rechtop, wat ze heel goed zelfstandig kan. Ik maakte mij hier ook eerste wel zorgen om. Totdat mijn moeder vertelde dat ik als baby nooit heb gekropen. Met 1,5 liep ik ineens. Dus iedereen doet het lekker op zijn eigen tempo en manier.

3 jaar geleden

Herken het… onze zoon doet dit exact hetzelfde! Is 21 Januari 9 maanden. Kan wel heel goed al zitten maar kruipen of op de buik begint hij al snel te jammeren. Ik maak me er niet zo druk om. Komt vanzelf wel

3 jaar geleden

Mijn baby word 23 januarie ook 9 maanden, zit wel recht op maar op de buik vind hij ook niks, van rug na buik draait hij wel maar terug nog niet, hij doet ook niet tijgeren laat staan kruipen, we zien wel wanneer het gaat beginnen

3 jaar geleden

Mijn baby van 8 maanden tijgert en kruipt ook nog niet. Heel jammer maar ik denk dat het uiteindelijk wel komt

3 jaar geleden

Die van mij zit zelfs nog niet en is al 9 maanden! Op de buik liggen doet ze dan wel graag. Zou me niet druk maken hoor, ik ken geen gezonde volwassenen die uiteindelijk niet op 2 benen is gaan staan. En daarnaast slaan sommige het hele kruipen sowieso over (: