5 Reacties
vorige week
Misschien is de spanning van het alles ook teveel ? Mijn dochter vond het weer fantastisch maar zag ook andere kindjes die het eng vonden. Mijn neefje vond het ook spannend met 3 jaar. Wss omdat hij meer besef kreeg over het hele verhaal en er heel erg in leefde inclusief fantasie die er bij komt kijken. Soms zeggen oudere kinderen op de opvang ook dingen die ze bang maken zoals als je niet lief bent moet je mee in de zak naar Spanje enzo dat kan ze heel erg raken. Zou er niet teveel spektakel omheen hangen. Even hem een paar dagen rust gunnen van het hele gedoe.
vorige week
Helemaal niet gek. Het is van dichtbij ook gewoon heel intimiderend. Wij hadden het vorig jaar met de kerstman op de kerstmarkt. Dikke paniek. Ik probeer dit jaar meer te benadrukken dat we het verhaal naspelen en iemand daarom verkleed is.
Ik zou iig niet zeggen dat er dan geen kadootjes komen, want dat is echt sneu. Klinkt voor zo'n kind als een dreigement en hij zal zich afvragen wat hij verkeerd heeft gedaan om niks te krijgen als er oorspronkelijk kadootjes waren beloofd. Zeker als jij heeft gehoord dat alleen lieve kindjes kadootjes krijgen.
MOD
6 dagen geleden
Reactie op jojo-chan
Helemaal niet gek. Het is van dichtbij ook gewoon heel intimiderend. Wij ha ...
Nouja het was niet alsof ik het als straf zei. Ik zei alleen: als de sint niet mag komen, hoe moeten we dan cadeautjes krijgen? Toen zei hij: dan niet! En haalde zn schouders op.
Maar ik laat het maar even zo en dan staat er 5 december gewoon een zak dat is ook genoeg.
2 dagen geleden
Dochter was deze woensdag op school onder de indruk van die vieze handafdrukken van zwarte Piet en de rommel die hij maakte in de klas. Was overstuur en wenen. Thuis ook hele tijd dat Piet niet mag komen. Vanmorgen gezegd om schoentje te zetten zodat de sint wel wist dat ze wel een cadeautje wou. Hoefde ook helemaal niet. Cadeaus gewoon klaargezet voor als ze nu van school komt. Vandaag kwam sint op school en ik moest aan de juf vragen of ze zeker bij haar mocht blijven. Volgend jaar is ze deze paniek hopelijk vergeten