7 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben er een gekozen inderdaad en staat ie nu dus ingeschreven voor volgend jaar… Eerst meerdere scholen bekeken… en in de buurt app gevraagd waar de meeste kinderen uit de buurt heen gaan omdat wij dat ook vinden mee spelen.. dat het fijn is dat ie makkelijk vriendjes in de buurt maakt en deze dus ook op school ziet en afspreken makkelijker is

3 maanden geleden

Wij hebben al een plekje op een school voor onze dochter. Mijn vriend heeft hier vroeger gezeten en het is een fijne school. Wij hebben de volgende dingen meegenomen in overweging. -familaire sfeer -ondersteuning binnen het gebouw (voor als dit wel nodig mocht zijn. Denk aan logopedist. Bijles etc) -tussen en naschoolse/voorschool opvang op zelfde locatie mochten we hier gebruik van willen maken. We hebben momenteel nog gastouder. - activiteiten (dingen die georganiseerd worden zoals sinterklaas. Dag van de.... buitenactiviteiten. Speeldagen) -mogelijkheden tot groei. (Deze school heeft deelklassen voor kindjes die bijv net iets voor of achter lopen) - vriendjes/vriendinnetjes (bijna alle kindjes die ze kent gaan hierheen) Succes met een school zoeken. Hopelijk is er bij jullie genoeg plek nog. Bij ons zou je wel aan de late kant zijn indd.

2 maanden geleden

Wij gaan voor onze dorpsschool. We hebben er niet over getwijfeld, we vinden het belangrijk dat onze kinderen hier naar school gaan en kinderen uit het dorp leren kennen.

2 maanden geleden

Ik vind het zo moeilijk om in te schatten welk onderwijs bij ons zoontje past. Zelf hadden mijn ouders me op een dorpsschooltje gezet en dit pastte totaal niet bij me bleek. Toen ben ik naar een andere school gegaan, stuk fietsen. Fantastisch. Nu heb ik gekeken naar waar ik me thuis voel, op welke plek ik ons zie lopen en ook kijkende dat mijn zoontje niet een talent heeft voor stil zitten. De katholieke school hier om de hoek promote hun rust en strakke onderwijsplan daar konden mijn man en ik ons niet in vinden. Succes

vorige maand

Onze dochter staat al ingeschreven op de school waar ikzelf werk. Hierbij is de afspraak wel dat mijn partner aanspreekpunt is en als onze dochter het moeilijk vindt dat ik er werk, ik zal gaan zoeken naar een andere baan. Als tip: neem vooral je kind mee en kijk hoe je kind reageert als je door de gangen van de school wandelt. Zo zie je of je kind zich thuis voelt. Lees de schoolgids en/of het schoolplan(staat vaak op de website) om erachter te komen of de school bij je eigen normen en waarden past. Hier staat vaak ook wel wat meer info over wat voor soort (jenaplan, montessori, dalton oid) gegeven wordt. Succes met zoeken!

vorige maand

Reactie op LA1991

Onze dochter staat al ingeschreven op de school waar ikzelf werk. Hierbij i ...
Precies hetzelfde hier! Plus vaak doen ze ook een rondleiding op scholen, dit geeft ook vaak al een goede indruk en dan zie je letterlijk hoe het er aan toe gaat tijdens de schooldag. Ik heb geregeld nieuwe ouders door de klas lopen met de djrectie die even meespieken tijdens mijn les

vorige maand

Wat vind je zelf een belangrijk verschil tussen de scholen? Wij hebben gekozen voor de basisschool in onze gemeente. Ze zitten in het zelfde grote gebouw. Er is ook een 'warme overgang '. Nét voor ze 4 worden gaan de kindjes wel eens kijken bij groep 1. En ze spelen bij slecht weer vanuit de psz in de gymzaal vd basisschool. Ze spelen dan soms tegelijk met groepjes 1/2 vd basisschool.