39 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ze er wel onder gezet met 37 weken. Ik heb nu een opstapje nodig, dus echt comfortabel is het niet 😁 Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, maar in principe begint mijn bevalling thuis. Tijdens mijn vorige bevalling werd ik op bed getoucheerd en zijn ook mijn vliezen (door de vk) gebroken. Ook voor een vk die evt de controles thuis doet is het fijn als je bed hoog staat. Lang verhaal kort, persoonlijk zou ik het bed toch op klossen zetten

3 jaar geleden

Nou dat vraag ik me dus ook af. Boxspring is al ruim 70 cm , ik kom er nu al niet goed in. Krijg een keizersnede dus dan lukt t al helemaal niet meer in mijn ogen 😅 ik ben maar 1,60 ook dus ben ook net als jij aan het uitstellen haha

3 jaar geleden

Hoeveel cm hoog moet het bed minimaal zijn?

3 jaar geleden

Die klossen zijn vooral voor erna voor de kraamzorg, zodat hun rug niet word belast. Het bed moet minimaal 80 cm zijn

3 jaar geleden

Mijn bed is ook 70 cm hoog van zich zelf en moet 75cm voor kraamhulp. Ik ga er ook niks aan doen, die 5 cm.. kom er nu al niet makkelijk in haha

3 jaar geleden

Onze boxspring kan niet op klossen, maar heb 2 extra matrassen klaarliggen. Ben zelf 1.58 en heb alvast een krukje op de slaapkamer gezet om in/uit bed te komen. Zodra de bevalling begint, gooit manlief de matrassen op bed en zo is het bed mooi 80 cm hoog.

3 jaar geleden

Wij zetten het bed niet op klossen. Ik moet er nu ook al in klimmen en vind mn eigen comfort dan toch iets belangrijker dan een vk of kraamzorg die er af en toe iets moet doen (misschien een beetje egoistisch, maar ik vind dat dat af en toe mag in deze situatie)

3 jaar geleden

Reactie op svs1996

Mijn bed is ook 70 cm hoog van zich zelf en moet 75cm voor kraamhulp. Ik ga ...
Oh dan ga ik het ook zo laten denk ik, ik ben sws eerste 3 dagen in het ziekenhuis. Ze doen het er maar mee dan. Ga dan voor 5 cm niet heel de boel nog verbouwen voor die klossen 😅

3 jaar geleden

Hoeveel cm hoog moet het bed minimaal zijn?
Verschilt per organisatie hoe hoog het precies moet zijn. Bij mij moet het tussen de 70 en 80cm zijn

3 jaar geleden

Ik krijg een geplande kz morgen en bij ons moesten de klossen er alsnog onder.

3 jaar geleden

Ik zou het gewoon even vragen aan je kraamzorg organisatie. Wij hebben een bed van 65cm maar door het type bed (ikea brimnes) is het erg lastig verhogen. In overleg met de kraamzorg leggen wij voor de controles een extra matras erop en verder gewoon zo. Ik beval overigens in het ziekenhuis, dus het is alleen voor de kraamweek.

3 jaar geleden

Ik ben best wel lang (1,77) en ons bed moest minimaal 80 cm hoog zijn. Nou werd dat dus 86 cm omdat we de 80 cn met de kleine klossen niet haalden. Nou niet te doen! Ik kon echt mijn bed niet meer inkomen en 2 dagen later had ik nog veel meer last van mijn bekken. Ik had gebeld en het uitgelegd en toen konden de kleinere klossen ineens wel. Bed is nu 72 cm hoog.

3 jaar geleden

Wij hebben ook een boxspring en een extra matras eronder gedaan om het te verhogen. Ik gebruik nu een krukje om in en uit het bed te komen 🙈 De kraamzorg zei er wel bij dat we het bed moesten verhogen want anders mochten ze gewoon de zorg weigeren

3 jaar geleden

Wij hebben een vrij hoog bed en ik laat het zo. Past ook prima met de hoogte van de co sleeper zo en dat vind ik het belangrijkste

3 jaar geleden

Ons bed kan niet op klossen. Kraamzorg gaf aan dat we het met een extra matras erop ook mochten doen, maar we hebben niet zomaar een extra matras liggen. De VK en de vrouw van de bevalcursus werken samen met onze kraamhulp organisatie, en die gaven bij ons aan dat de meeste die daar werken helemaal geen probleem maken als het bed niet omhoog is. Wij hebben ook een box spring die al wat hoger is en met mn bekkeninstabiliteit vind de vk het ook niet goed als ik nog meer moeite met het bed ga hebben.. Dus we hebben nu bierkratjes klaar staan, mocht de kraamhulp het echt graag willen. Dan gooit mn man het er nog wel onder natuurlijk 🤗

3 jaar geleden

Ons bed is ook niet ideaal om op klossen te zetten. We doen het dus nu nog niet, ook omdat ik dan met een krukje mn bed in moet komen etc. Dat ga ik niet nog 3 weken doen. Vorige keer beviel ik ook pas bijna met 41 weken. Ze staan wel klaar, dus mocht het nodig zijn met de bevalling en de kraamweek dan tilt m'n man het bed omhoog en kan de vk of kraamzorg ze eronder zetten. Of het matras van het logeerbed kan dan naar boven worden getild

3 jaar geleden

Ons bed is al hoog van zichzelf. Als er klossen onder zitten is het meer dan een meter hoog, dat vind ik niet zo een heel fijn idee. De verloskundige gaf al met een knipoog aan dat ze heel flexibel zijn als het gaat om thuisbevallingen.

3 jaar geleden

Ons bed kan niet op klossen, maar we hebben stukken hout klaarliggen voor het moment dat het nodig is. Wij doen dat echt pas als de bevalling gestart is of als we weer thuis zijn. Ik ben vrij klein en moet dan echt in en uit bed klimmen, niet handig. Bij mijn eerste twee kindjes heb ik iom kraamzorg de verhoging ook al snel weggehaald. Het is voor als ze je echt op bed moeten verzorgen, en dat was gewoon niet nodig. Dan hoef ik niet met hechtingen in en uit bed te schuiven

3 jaar geleden

Hoe groot is dan iedereen die met een krukje het bed in moet? Ons bed staat netjes sinds 37 weken op klossen en is exact 80 cm hoog (dit is het minimale van onze kraamzorg en ik zie mijn man echt nog niet zelf dagelijks het dekbed verschonen) maar ik ben best klein 1,63 en heb echt geen krukje nodig? En ja ik heb ook bekkeninstabiliteit maar vind het juist wel prettig zo! En daarnaast moeten de ruggen van onze hulpverleners nog langer mee, kleine moeite denk ik dan😬

3 jaar geleden

Heb het overlegd met de verloskundige omdat ik ook een ziekenhuisbevalling heb. Klossen zouden het bed alleen maar onstabiel maken, kan eigenlijk niet. En extra matras hebben ze liever niet omdat je dan teveel kan doorzakken. Ze heeft er een aantekening van gemaakt en mocht de kraamzorg er moeilijk over doen dan kan kraamzorg contact opnemen met de verloskundige.