19 Reacties

3 jaar geleden

Wij gebruiken berkenwater tegen de berg. Het is nu bijna weg bij onze kleine

3 jaar geleden

Zalf voor berg van dr leemarts was hier top!

3 jaar geleden

Als je het met die olie in hebt laten trekken deed ik met een ansichtkaart het er zacht af krabben. Ik denk dat ik het nu bij 3,5 mnd nog niet zou durven op dat zachte schedeltje maar bij mijn dochter heb ik destijds (half jaar ofzo?) alles er af gekregen met die kaart.

3 jaar geleden

Mijn dochter had het heel hardnekkig. Ik heb het weggekregen met zuivere olijfolie. Dit goed laten intrekken, ik heb het er een hele middag op laten zitten en niet al te zuinig geweest met smeren. Vervolgens in bad en eraf gewassen met weleda shampoo. Berg werd heel week waardoor het eraf ging, je kan eventueel het eraf schrapen. Daarna geen last meer van gehad gelukkig. Hopelijk werkt dit ook voor jou.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandruifje

Mijn dochter had het heel hardnekkig. Ik heb het weggekregen met zuivere ol ...
Volgens mij deed ik het destijds ook met olijfolie ja.. nachtje in laten te trekken

3 jaar geleden

Olijfolie of kokosolie in laten trekken dan eraf krabben en schoonvegen met een nat washandje zo heb ik t gedaan tis ook niet meer teruggekomen

3 jaar geleden

Bepanthen baby zalf, heeft hier heel goed geholpen!

3 jaar geleden

Ik deed insmeren met babyolie, paar uur laten intrekken en dan kammen met een kammetje, zodat het eraf komt. Sindsdien paar keer week savonds voor het slapen gaan ook insmeren met babyolie en sochtends met nat washandje schoonmaken. Sindsdien geen last meer gehad.

3 jaar geleden

Reactie op Meliss123

Deze hebben wij ook gebruikt. Werkt heel goed!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanMees2020

Deze hebben wij ook gebruikt. Werkt heel goed!
Zeker deze! Helemaal top. Gister makkelijk opgesmeerd, paar uurtjes laten zitten en met het kammetje er zo uit gekamd. Alles is weg. Was eerst wat huiverig voor het kammetje want zoveel haar heeft hij niet haha, maar het werkte!

3 jaar geleden

Reactie op Meliss123

Eens!

3 jaar geleden

Ons kindje heeft het al vanaf de geboorte. Ik dacht dat er niks aan te doen was. Ga morgen zeker even die zalf halen!

3 jaar geleden

Zalf van Mustela cradle cap In spanje gekocht paar weken terug en eindelijk alle berg weg Elke dag voorzichtig inmasseren en na 8 a 10 uur hoofdje wassen

3 jaar geleden

Reactie op Meliss123

Ja, heb ik ook gebruikt. Wat een fijn spul! Na 2x was de berg helemaal verdwenen!

3 jaar geleden

Nou ik ga de berg zalf maar kopen als ik dit zo lees! Thanks

3 jaar geleden

Ik had de dr leenearts zalf ook gekocht alleen zag ik dat dat pas vanaf 6 maanden gebruikt mag worden 😳

3 jaar geleden

CB zij geen olie maar vaseline en binnen 4 dagen was alles weg

3 jaar geleden

Olie hebben we een paar dagen achter elkaar op zn hoofdje gemasseerd. Dan met zo'n baby haarborsteltje even erover. Nu is ie er bijna helemaal vanaf

3 jaar geleden

Reactie op Saskiadejong1989

Ik had de dr leenearts zalf ook gekocht alleen zag ik dat dat pas vanaf 6 m ...
Oh waar zag je dat? Ook bij onze dochter van 4 maanden gebruikt met goed effect. Op de site van Dr Leenarts staat dit erover: “Voor wie is Berg Zalf geschikt? Drs Leenarts Berg Zalf is geschikt voor de verzorging van berg op de hoofdhuid van kinderen. Ook mag je de zalf gebruiken bij baby’s onder de 6 maanden oud. Wel is het goed om te weten dat je bij deze baby’s eventueel nog even kunt wachten met het weghalen van de schilfers, aangezien berg op deze leeftijd vaak spontaan kan verdwijnen. En berg op deze leeftijd soms verward wordt met eczeem.”