11 Reacties
4 jaar geleden
Jaaaaa wat leuk! 🙋🏼♀️
Ik ben in Duitsland stewardess. Hier mag het ook niet meer. Ik las dat ze bij de KLM ook niet meer mogen vliegen. Laatst las ik hier in het forum van iemand die ook stewardess is nog tot de 26e week moet vliegen. Ik vind dat wel heftig.. 😳 vooral met de ochtend misselijkheid, straling, turbulentie gevaar en dus kunnen vallen. 😕 en hoe zit dat met het uniform.. Die past toch waarschijnlijk al niet meer vanaf week 15..
Voltijd lijkt me alleen mogelijk met een au-pair of een lieve oma/opa die altijd kan oppassen. Of als ze wat ouder zijn. Ik ga er eerst van genieten en neem waarschijnlijk 2 jaar ouderschapsverlof. 🥰 hoe zit dat in België?
4 jaar geleden
Hahaha zo opgeblazen als ik me nu voel zou mijn uniform tijdens de vlucht al openscheuren😆
In de States moeten ze ook lang blijven vliegen. Blij da het hier allemaal zo goed geregeld is!
Ik heb dinsdag mijn 1e echo, hopelijk alles ok🍀, heb net een ivf traject van 4jaar achter de rug dus durf nog niet te snel dromen, erna een beetje beginnen nadenken over hoe of wat.
Mijn man vliegt zelf ook, maakt het nog een beetje ingewikkelder voor opvang.
Als ik al mijn ouderschapsverlof na de bevalling zou opnemen zou ik 5jaar kunnen thuisblijven maar ik weet niet of ik da wel zie zitten zo lang😄.
Het spijtige bij onze maatschappij is dat er niet echt veel interessante part time's zijn. Ik hoor daar toch heel veel collega's over klagen.
Ach voor alles een oplossing zeker😅 gelukkig hebben we tijd genoeg om erover na te denken!
Zoals je zegt...eerst genieten🥰
Voor wanneer ben jij uitgerekend? Ik 18/4...spannend!!!
4 jaar geleden
Ja, ik vind nu ook al mijn jeans niet meer comfortabel.. 😂 moet ook eerlijk toegeven dat mijn uniform sowieso al niet meer zo goed passte en hij vrij skinny zat door het minder werken.. 🙈
Wat fijn dat het dan nu uiteindelijk toch gelukt is na 4 jaar.. 🥳 wat een lange periode.. lijkt me echt heel slopend.. 😔 maar gelukkig nu eindelijk succes!! Ik was eerder dit jaar al vrij snel zwanger, maar heb het helaas verloren in April. Ik heb me daar soms ook wel eens zorgen gemaakt of mijn eicellen zijn beschadigd door het vele vliegen. 😓 ik ben altijd voltijd gevlogen. En heb bijna elke maand wel Vancouver aangevlogen omdat ik daar zo graag was. Een van de hoogste stralingsbelasting vluchten. 😅
Ik heb mijn eerste echo al met 6+0 gehad, en daar was gelukkig al een kloppend hartje te zien. Ik mag aankomende woensdag weer met 7+6 week voor een tweede echo. En hoop dat alles nog steeds goed zit. Ik hoop voor jou ook dat je een kloppend hartje gaat zien! 🍀🙏🏻
In België mag je dus in totaal 5 jaar ouderschapsverlof nemen? Dus of je nou 1 kind of 4 kinderen hebt?
In Duitsland mag je na elk kindje weer opnieuw 2 jaar ouderschapsverlof nemen. 😅 ben wat dat betreft wel echt heel blij hier te wonen. (Ik ben eigenlijk Nederlandse) en mijn man Duits.
Bij ons zijn er heel veel part-time varianten (zelfs een 10% model, dus mini part-time) maar ik denk dat er bij ons ook wel wat gaat veranderen door de crisis. Ik denk dat we eventueel gedwongen worden om deeltijd te gaan werken zodat iedereen zijn baan kan houden.. 🥲
Ik ben 13/4 uitgerekend. 🥰🙏🏻
4 jaar geleden
Reactie op xmammie🌸
@carove is bij jou alles goed? Heb je een goede echo gehad? 😍🙏🏻
Hi, heb effe niks van me laten horen, ben zooooo ziek en moe geweest. Had zelf geen fut voor te appen of te lezen of tv te kijken😅 alleen maar liggen en naar buiten staren
De echo was goed, alles perfect op schema!
Nu sinds een paar dagen zijn alle symptomen aan het verdwijnen. Maak me een beetje zorgen maar lees dat het bij meerderen zo is dus ik probeer positief te blijven💪
Aftellen tot de volgende echo, die is de 21e, dan ben ik in de 10e week.
Oooh na elk kind 2 jaar...dat is zeker niet slecht!! Hier kan je kiezen voor je ouderschapsverlof op te splitsen in part time systeem of alles ineens op te nemen of te sparen voor wat later. En dan kan je nog tijdskrediet nemen ook, dit kan een dikke 4 jaar als ik me niet vergis.
Met jou alles nog ok? Mooie echo? Niet teveel kwaaltjes?
🤗
4 jaar geleden
Reactie op Carove
Hi, heb effe niks van me laten horen, ben zooooo ziek en moe geweest. Had z ...
Dat kan ik me goed voorstellen dat je geen fut meer had. 🙈 ik had dat toen bij de eerste zwangerschap ook echt heel erg, de hele dag extreem moe en misselijk, kreeg bijna geen hap naar binnen. Gelukkig zijn de kwaaltjes bij mij nu ook al minder, en kan ik over de hele dag verdeeld wel kleine porties eten, als ik te lang wacht word ik juist misselijk. Ik eet nu ook ‘s avonds voor het slapen gaan nog wat müsli. Ben daardoor ‘s ochtends veel minder misselijk. Ik heb gisteren bij de bio supermarkt groente, fruit en havervlokken gehaald, en knabber nu tussendoor op een paprika, appel of een wortel. 😂🙈 heb opeens heel erg zin in frisse bio producten zoals rauwkost, sla, bruschetta. 🙈 vind het wel grappig hoe mijn eetpatroon ineens omslaat. Ik kon vroeger bijna wel een reep chocolade op een dag wegeten, en moest altijd ‘s ochtends als eerste een kop koffie. En nu drink ik liever thee.
Ik mocht afgelopen dinsdag nog voor een controle voorbij komen omdat ik maandagavond heel erg buikpijn had, daar was gelukkig alles goed met de kleine. En ook goed op schema. Zelfs al een navelstreng en placenta te zien. (Binnen 6 dagen heeft zich dat ontwikkeld na de laatste echo) 😍🙏🏻 heb haar ook nog gezegd dat ik minder misselijk ben en me daardoor ook zorgen maakte, en ze stelde me gerust dat je soms betere en slechtere dagen hebt. Ik mag volgende week vrijdag alweer langskomen ter geruststelling. 🙈 dan zijn we 10+1. Las ook dat de HCG piek tussen de 8 en 11 weken is, ik had van begin af aan een heel hoge waarde. Misschien wordt die nu minder en gaat het ons daarom nu ook beter.
Interessant hoe ze dat in België doen, dat met de tijdskrediet ga ik straks even googelen. Hier in Duitsland kun je er ook voor kiezen een deel geld te krijgen van de ouderschapsverlof en part-time te werken. Maar weet echt niet hoe ik dat ga doen, ineens 2-4 dagen achter elkaar bijvoorbeeld weg te zijn met een kleine baby?🙈 dan zou ik mijn teamleider eens moeten vragen of ik ook alleen in het weekend kan vliegen zodat mijn man thuis is.
Ik hoop op een goede zwangerschap voor ons.
Liefs!!!🤗