26 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou je er niet zoveel van aantrekken. Jullie vinden die naam al zo lang leuk en zij weet nog niet eens of ze een jongen gaat krijgen, beetje raar om dan een naam te claimen vind ik. Maar snap wel dat je het vervelend vind
4 jaar geleden
Hé jullie vinden die naam leuk! Hoe vaak zijn er wel geen vrienden die beide een Sem of Sam hebben?
Niet teveel van aantrekken hoor. Je hebt aangegeven dat je die naam leuk vind. Enige wat je kunt doen, is na de geboorte aangeven dat het geen probleem is, als hun dezelfde naam kiezen.
4 jaar geleden
Klinkt heel egoïstische wat ik ga zeggen misschien maar als ze boos word heeft ze twee keer werk en boos zijn en haar zin niet krijgen ga voor de naam luca en niets anders ik wens jullie heel veel geluk
4 jaar geleden
Ik heb dit ook pas gehad met met iemand die probeert zwanger te worden. Ging al haar namen met mij delen. Zei aan het eind van het gesprek wel dat ze het niet erg zou vinden als wij ook 1 van die namen zouden willen. Toen dacht ik er niet zoveel van maar achteraf vind ik het toch heeel irritant, inderdaad alsof ze haar namen even aan het claimen was. Ik vind dat mensen dat echt maar ff voor zichzelf moeten houden tegenover een zwangere😂 Lekker de naam kiezen die jij wil, dat jij niet te koop loopt met 'jouw' namen betekent niet dat je ze minder leuk vindt of daar minder recht op hebt. Jullie krijgen een kindje en die geef je de best mogelijke naam.
4 jaar geleden
Graag deel ik even hoe ik iets soortgelijks ooit heb ervaren, maar toch even anders. Mijn man en ik hebben altijd de naam Jack graag gehoord voor een jongen, en heel onze omgeving wist dat ook. Toen mijn zus een eerste en tweede keer zwanger werd, hebben wij ook telkens aan haar gezegd dat Jack onze nr1 naam is voor een jongen en dat we het zouden appreciëren als ze een andere naam zouden kiezen als er nog andere waren dat ze even graag hoorden. Bij haar tweede kindje bleek ik drie maanden later zelf ook zwanger te zijn, jawel, van een jongen. Mijn zus heeft nooit echt gereageerd op ons verzoek en dus hebben wij heel de zwangerschap (min drie maanden) geleefd met het idee dat het Jack werd. Mijn zus is dan bevallen van een zoontje, Jax. Ik heb het haar nooit vergeven en zal dat ook nooit doen. Wat ik met mijn verhaal wil vertellen: ga misschien met die vriendin in gesprek. Mijn zus heeft dat nooit gedaan, wat een groot deel van de oorzaak van de pijn is. Want als ik had geweten dat het ook hun nr 1 naam was, dan had ik het wellicht nooit een probleem gevonden. Maar ze wist dat het onze lievelingsnaam was, wist dat ik zwanger was en heeft het alsnog gedaan zonder waarschuwing. Dat heeft me enorm gekwetst. Het was een andere situatie omdat ik wel degelijk ook zwanger was en het is mijn zus, niet mijn vriendin. Moest het mijn vriendin zijn, zou ik ook zeker gewoon toch de naam houden. Maar mijn advies hierin is: een gesprekje kan echt nooit kwaad en vermijdt misschien kwetsuren die nooit meer te redden zijn.
Veel succes!
4 jaar geleden
Nou dat is pech voor je vriendin en ik zou zeker voor de naam gaan welke jullie het leukste vinden. En jij bent degene die nu zwanger is en dikke pech voor je vriendin. En dan is ze maar boos, dat zou dan behoorlijk egoïstisch!
Het is een ander verhaal als jij een kind krijgt en geeft deze dezelfde naam als de al geboren zoon van een vriendin... In dat geval zou ik vragen of ze er een probleem mee hebben...
4 jaar geleden
Echt doen wat jij wilt. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn beste vriendin. Toen een grapje gemaakt joh als we allebei een meisje krijgen noemen we ze beide Rosie. Daar was zij het niet mee eens. Ik moest maar een andere naam verzinnen. Het is tenslotte mijn 1e kindje en haar 3e en zij wilt al haar kindjes starten met de R. Ging eigenlijk op precies dezelfde manier alleen dan voordat we beide zwanger waren. Zij zouden niet nog een kindje nemen maar toch gedaan toen ze hoorde dat ik ging starten heeft ze haar man overgehaald. Zij was 1 maand eerder zwanger en claimde de naam. Ik gaf aan dat ik dat raar vond en wij allebei recht hebben. Sinds die dag heeft ze nooit meer wat laten horen en me geblokkeerd op de app. Ik heb daar erg mee gezeten. Maar dit is geen vriendschap, als je alleen maar aan jezelf denkt.
4 jaar geleden
Mijn schoonzus heeft haar baby dezelfde naam (wel anders gespeld) gegeven als hoe ons konijn al heet. 🤭 Is natuurlijk niet hetzelfde, maar wij kunnen er allemaal om lachen. Het is voor het konijn een hele eer.
Jullie vinden de naam Luca al heel lang mooi en zelf zou ik er dan ook zeker voor gaan. Als je last minute een andere naam kiest krijg je er misschien wel spijt van. Je loopt wel het risico dat je vriendin misschien nog een kindje krijgt met dezelfde naam, maar zou je dat erg vinden?
4 jaar geleden
Reactie op Doriane
Graag deel ik even hoe ik iets soortgelijks ooit heb ervaren, maar toch eve ...
Dus als ik het goed begrijp probeerde jij dus een naam te claimen, al voordat je wist dat je zwanger was en een zoon kreeg. Dat is gewoon gek gedrag en je zus heeft groot gelijk dat ze een naam koos die zij leuk vind.
4 jaar geleden
Als je last minute een ander naam kiest krijg je misschien wel spijt. En wie zegt dat zei dan straks alsnog die naam neemt. Misschien heeft ze tegen die tijd een ander naam gehoord/gezien en vind ze die mooier en heb jij je kind voor niks anders genoemd. En anders pech voor haar hoor. Iedereen heeft recht om de naam te kiezen die zij/hij leuk vind. Zijn wel meer kindje (in de omgeving) die zo heten.
4 jaar geleden
Ik zou het nog een keer met haar bespreken en bij haar aangeven dat jullie al langer geleden samen hebben besloten dat jullie je kindje Luca zouden willen noemen als jullie ooit zwanger zouden zijn van een jongetje. Ik zou zeggen dat je het vervelend vind voor haar, maar dat jullie die naam al gekozen hadden voordat je zwanger was. Ik zou proberen wel begrip te tonen in dat gesprek. andersom zou je ook schrikken en misschien niet meteen enthousiast reageren als zij je net voor was geweest met haar tweede kindje, maar als ze een echte vriendin is accepteert ze dit zonder al teveel moeite.
Je loopt wel het risico dat ze boos is en de naam rondbazuint tegen een aantal mensen maar ja, dat is minder belangrijk dan dat jullie de naam kiezen die jullie echt graag willen (vind ik).
4 jaar geleden
Reactie op FiddlyDiddlyDoo
Dus als ik het goed begrijp probeerde jij dus een naam te claimen, al voord ...
Als je zo reageert, heb je ten eerste niet goed mijn verhaal gelezen en ten tweede doe je dan net wat ik hier tegenadviseer: zomaar een conclusie trekken zonder eerst je af te vragen waar het misschien vandaan komt.
Ik heb de naam niet willen claimen. Mijn man en ik hoorden die naam al jaren dolgraag en iedereen in onze omgeving wist dat. Het is een soort van uit de hand gelopen en voor ons is het een symbool geworden van onze toekomst. 'Later met Jack'. Het is gegroeid tot veel meer dan enkel een naam. Zoals ik al zei, had ik alle begrip gehad als ze die naam ook op nr 1 had staan. Met het te vragen, wilde ik gewoon vermijden dat ze de naam zou nemen als ze er nog een aantal even graag zou horen. Dat was in deze niet het geval, echt geen probleem. Ik ga nooit een naam claimen. Ik zeg enkel dat ze wel het respect had kunnen hebben om het even met ons te bespreken, want ze wist donders goed welke lading de naam voor ons had. En dat was dan ook de enige reden waarom ik er met haar over gesproken had toen ik zwanger was. Dat ze de moeite niet heeft genomen om even te willen spreken met ons over deze kwestie, en ons 6 maanden lang heeft laten sudderen met het idee dat ons zoontje Jack zou heten, heeft er heel diep in gehakt omdat ze wist welke lading het voor ons had. Dit is niet helemaal dezelfde situatie omdat het een vriendin is en geen zus, en dus in mijn ogen minder een issue. Maar er gewoon even over praten en zoeken naar de reden waarom ze dit zogenaamde 'claimt' is gewoon mijn advies en kan toch? Het kan misschien onnodig verdriet voorkomen...