18 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben deze ook laten zetten. Ze heeft haar eerste vaccins bij k&g gekregen, 2 weken later (op 10 weken) de bexsero bij de kinderarts. Opnieuw 2 weken later de 2e vaccins bij k&g. De tweede dosis van bexsero krijgt ze eind augustus, zowel k&g als kinderarts adviseerden ons om 2 weken tussen te laten tussen haar vaccins op 16 weken en de 2e bexsero. Onze dochter had trouwens ook wel enkele dagen last van de bexsero en had toen ook net der sprongetje 😅 Misschien een tip ivm de warmte: wij hebben het vaccin in het koelvak van de luiertas gestopt met een koelelement.

3 jaar geleden

Reactie op Moly

Wij hebben deze ook laten zetten. Ze heeft haar eerste vaccins bij k&g ...
Oké super dit is het antwoord waarnaar ik zocht 😉 dan verschuif ik de bexsero naar week 14 en bouw ik zo verder. Interval tussen de 1e en 2e bexsero is toch minstens een maand als ik het goed heb? Hoeveel weken laten jullie er tussen?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op kathl123

Oké super dit is het antwoord waarnaar ik zocht 😉 dan verschuif ik de bexs ...
Bij ons zal er 2 maanden tussen zitten. Moet de afspraak nog maken maar ik denk dat er 9 of 10 weken zal tussen zitten.

3 jaar geleden

Wij laten bexsero ook twee weken gespreid van de andere k&g vaccins zetten, kinderarts en huisarts raadden dit ook zo aan omdat bexsero op zich bij veel kindjes al behoorlijk zwaar valt. Was bij ons dochtertje wel zo bij eerste dosis, lang koorts gehad en zich ellendig gevoeld. Succes! 😊

3 jaar geleden

Reactie op Regendans

Wij laten bexsero ook twee weken gespreid van de andere k&g vaccins zet ...
Oké bedankt voor je reactie, mijn gevoel zat dus toch juist dat dit wel veel ineens zou zijn…dus hebben jullie het ook zo gedaan: 12w k&g 14w bexsero en 16w k&g? Zo ben ik het nu van plan

3 jaar geleden

Reactie op kathl123

Oké bedankt voor je reactie, mijn gevoel zat dus toch juist dat dit wel vee ...
Hier alles 2 weken vroeger. 8 weken k&g, 10 weken bexsero, 12 weken k&g 16 weken k&g Rond 19 weken 2e bexsero

3 jaar geleden

Hi! Misschien stom, maar het vaccin Bexsero zit dus niet in het vaccinatieprogramma als ik dit zo lees. Waarom laten jullie dit vaccin extra zetten? Wellicht verdiep ik mij er ook even in.

3 jaar geleden

Reactie op Moly

Hier alles 2 weken vroeger. 8 weken k&g, 10 weken bexsero, 12 weken ...
Oké vroeger konden we dit sowieso niet doen doordat m’n zoontje corona had moesten alle k&g vaccins sowieso worden opgeschoven…maar hopelijk kan het volgens mijn schema ook ☺️ hoeveel tijd moet er eigenlijk tussen bexsero 1 en 2 zitten? Is dat sowieso 9 weken zoals bij jullie?

3 jaar geleden

Reactie op vhrobin

Hi! Misschien stom, maar het vaccin Bexsero zit dus niet in het vaccinatiep ...
Het werd me aanbevolen door de kinderarts en vroedvrouw…het zou niet veel voorkomen maar áls je kleine het krijgt kan het heel snel heel fout lopen…kzou het mezelf nooit vergeven wetende dat er een vaccin voor bestaat. Maar dat is ieders eigen keuze ik ben daar nogal een bange in vandaar 😉

3 jaar geleden

Er werd bij ons gezegd dat er 2 weken na het vorige en 2 weken voor het volgende moet tussenzitten bij bexero 😊
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op kathl123

Het werd me aanbevolen door de kinderarts en vroedvrouw…het zou niet veel v ...
Zit je kindje in een bepaalde risico groep?

3 jaar geleden

Na bexsero mag je je kindje direct iets geven tegen de koorts . Tis een venijnig spul maar mijn kindjes hebben het ook gekregen en direct een zetpil en na 3 dagen waren die allemaal terug fit . Succes

3 jaar geleden

Zit je kindje in een bepaalde risico groep?
Nee 😉

3 jaar geleden

Ok goed te weten, wij gaan er ook over nadenken dan. We hebben wel rotavirus gedaan

3 jaar geleden

Ik zou Bexsero niet combineren. Onze kinderarts raadt een 2 weken tussen standaard vaccins en Bexsero aan. Bij mn eerste kindje dit altijd zo gedaan en mn tweede kindje heeft nu al 1x Bexsero gehad op 10w. Standaardvaccinaties op 8w en 12w gehad. Mn eerste kindje reageerde fel op Bexsero met koorts, bij mn tweede zei de kinderarts om meteen Perdolan te geven en dus gedaan maar hij heeft er niet van geweten.

3 jaar geleden

Ik zou Bexsero niet combineren. Onze kinderarts raadt een 2 weken tussen st ...
Ok, ik weet genoeg 😉 morgen de standaard 12 w en ik vraag over 2 weken een afspraak voor de bexsero, de perdolan ligt al klaar!

3 jaar geleden

Reactie op kathl123

Oké vroeger konden we dit sowieso niet doen doordat m’n zoontje corona had ...
Daar heb ik eigenlijk geen idee van. De kinderarts zei dat ik een afspraak moest maken voor de 2e doses binnen 2 maanden. Dus ik vermoed dat er 2 maanden moet tussen zitten.

3 jaar geleden

Reactie op Moly

Daar heb ik eigenlijk geen idee van. De kinderarts zei dat ik een afspraak ...
Ok super ik vraag het sebiet na!
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel