13 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter is 14 maanden en 3 weken oud en heeft ook lang niks gedaan dan alleen zitten en niet zelfstandig. Een maandje terug kon ze ineens in de achteruit terwijl ze zat en sinds gisteren komt ze eindelijk ook vooruit op haar eigen manier. Het lijkt op billenschuiven en kruipen in één 🤭 maar het lukt haar en daar zijn we super blij mee! Nu begint ze ook te proberen om zichzelf op te trekken nu ze dus ook ergens kan komen zoals de tafel of de kast😁 het duurde wel even en het ging met kleine stapjes vooruit maar het komt uiteindelijk allemaal goed. Uiteindelijk gaat elk kindje lopen hoe dan ook. Niet teveel zorgen erom maken mama😘 elk kind doet het op zijn eigen tempo 😊
3 jaar geleden
Reactie op Laura Okken-Gustin
Mijn dochter is 14 maanden en 3 weken oud en heeft ook lang niks gedaan dan ...
Oja en ik was trouwens ook een billenschuiver en liep pas met 2 jaar en 2 weken😊
3 jaar geleden
Jazeker, hier een nog een meid die bilschuift en ook nooit anders heeft gedaan. Ze is nu 14 maanden. Op de buik heeft ze het nog nooit in het hoofd gekregen dat ze vooruit kon komen. Ze ging net bilschuiven voor haar 1e verjaardag. Ze zal nu ook geen aanstalte maken om te gaan staan. Ze trekt zich wel op aan de keukenkastjes etc, maar staan dat doet ze niet. Mijn man en ik waren vrij vlug met staan, maar ik vind het al geweldig dat zich zo kan voort bewegen. Ze heeft nu zoveel minder frustratie, dus een heel blij kind er voor in de plaats gekregen. Het komt allemaal goed ❤
3 jaar geleden
Thnx voor jullie berichtjes alvast. Ik hoop zo dat ze vooruit gaat komen, inderdaad dat ze zelf naar iets toe kan, zal minder frustrerend zijn. Er werd steeds gezegd, vanuit frustratie gaan ze tijgeren/kruipen maar ze ging vooral krijsen en ging plat liggen. Dus ik hoop dat ze nu ontdekt hoe vooruit te komen dat ze op ontdekking kan, maakt mij niet uit hoe!
3 jaar geleden
Hier meisje van 5 april 2022. Hier ook allemaal wat later. Maar opeens kon ze zelfstandig omhoog komen en toen is het snel gegaan. Ze tijgert een beetje en voor de rest een billen schuiver 😂😂 ze gaat wel op haar knieën zitten maar laat zich gelijk vallen op haar buik. Ze trekt zich nu op aan de kast dus denk dat niet lang meer duurt voor ze staat.
Het komt vast goed. Kan opeens heel hard gaan hoor.
Geen zorgen maken. Ze heeft het vanzelf door hoe het moet. En als het zo ver is berg je maar hahaha dan moet je er achteraan 😂 succes
3 jaar geleden
Mijn dochter is 14 maanden en begon met billen schuiven op 27 april, af en toe kruipt ze nu (2 dagen na de eerste keer billenschuiven) ook maar geeft voorkeur aan het billen schuiven. Inmiddels trekt ze zich af en toe ook op tot staan.
Ze verplaatst zich nu eindelijk! Op welke manier vind ik niet belangrijk, ze kan zich verplaatsen en dat is het belangrijkste. Lopen komt ooit ook wel... Kruipen kan gewoon overgeslagen worden 🤞🏼
3 jaar geleden
Familie van mij hebben een zoontje die in juli 2 word. Hij was een billenschuiver en kan ook nog niet lopen. Hij heeft veel last van reflux gehad en daardoor een flinke achterstand opgelopen qua ontwikkeling. Ze lopen bij fysio en chiropraktor en hij maakt nu grote sprongen! Ze moeten veel over de bovenkant van zn voetjes wrijven. Babys hebben van nature een reflex om hun voeten op te trekken. Dit maakt het niet mogelijk te staan. Door te kruipen verdwijnt dat reflex, dit zelfde kun je nabootsen door er zelf heeeel veel overheen te wrijven. Door dit bij hem te doen is hij uit eindelijk van billenschuiven gaan kruipen. Gaat nu zelf staan en loopt paar pasjes aan de hand mee.
3 jaar geleden
Hier zelf geen ervaring mee maar heb wel gehoord (in een podcast ofzo) dat je bij billenschuiven het beste paar bezoekjes aan een kinderfysio kunt brengen. Of vaak komen ze ook bij jou thuis. De reden is dat kruipen een training is voor de schouders en daarmee rugklachten op latere leeftijd zouden worden voorkomen. En blijkbaar zijn er bepaalde fysio technieken voor om ze het versneld aan te leren
3 jaar geleden
Mijn dochter is van 5 april ‘22 en ook een billenschuiver, toen ze 1 werd kon ze zelfstandig van liggen naar zitten. Daarvoor wou ze alleen maar zitten en altijd gefrustreerd als ze moest liggen. Ik dacht altijd dat duurt nog eeuwen eer ze kan lopen 🫣 maar sinds vorige week trekt ze zich op aan de box en bedje.
Ik zou me geen zorgen maken, ieder kindje doet het op zijn/haar tempo en je vooral niet gek laten maken door anderen.
3 jaar geleden
Mijn zoontje is ook een billenschuiver. Hij is nu bijna 14 maanden. Sinds kort wil hij pas een beetje op z’n buik liggen. Tot die tijd was het altijd meteen huilen als hij op z’n buik lag. Waarschijnlijk heeft hij negatieve associaties opgebouwd met op z’n buik liggen doordat hij flinke refluxklachten heeft gehad.
Hij tijgert pas sinds een paar dagen een klein beetje. Maar alleen als het niet anders kan. Van lig naar zit kan hij wel, maar doet hij eigenlijk nooit. Billenschuiven heeft gewoon echt z’n voorkeur. Staan doet hij nog niet echt. Behalve als we hem zelf staand neerzetten.
We hebben ooit laten checken of er misschien een oorzaak was in spierkracht of spierspanning, maar dat was niet zo. We werden toen wel meteen gewaarschuwd dat billenschuivers vaak later gaan lopen, maar dat heeft verder geen gevolgen voor z’n motoriek op de langere termijn. We zien verder vanzelf wel hoe het zich allemaal ontwikkelt!
3 jaar geleden
Mijn zoontje is van 11 april en schuift ook op z'n billen. Of Naja meer op z'n knie en voetje schuift hij zichzelf vooruit. Dus het is ook niet echt volledig billenschuiven. Hij komt overal en snel ook, dus maak me niet zo'n zorgen. Vriendin van mij had bij haar zoontje hetzelfde en liep ook met 15 maand geloof ik.
3 jaar geleden
Grappig gezicht he, dat schuiven! Mijn dochtertje is van 2 april en heeft ook een tijdlang geschoven. Kruipen kon ze wel, bijv op de bank of op een kleed, maar op onze gladde vloer schoof ze alleen maar. Inmiddels loopt ze een paar weken en is het schuiven zo goed als over.. heb er nooit heel moeilijk over gedaan, komt vanzelf wel goed toch:)
3 jaar geleden
Mijn kind heeft nooit gekropen of billen geschoven, ik zet op de billen neer en de kleine bleef daar zitten