11 Reacties

3 jaar geleden
Mijn ervaring is, na het plaatsen 1 dag bloed door het plaatsen, en dan nog 1 of 2x wanneer ik mijn menstruatie eigenlijk zou moeten hebben een beetje oud bloedverlies.
Heb hem laatst voor de 2e x laten zetten.
Wel is het zo dat geloof ik 80% niet meer ongesteld word en 20% alsnog ongesteld word, kan dit het zijn?
Succes!

3 jaar geleden
Hier half Juni mijn spiraal laten plaatsen en nogsteeds continue bloedverlies, te vergelijken met mijn menstruatie. De gynaecoloog gaf na bellen aan dat dit nog zes maanden kon duren helaas.

3 jaar geleden
Ik had hier ook al eens een topic over geopend omdat ik ook al continu bloedverlies heb sinds ik mijn spiraal liet plaatsen midden juni. Na twee weken had ik al even gebeld naar de praktijk van de gynaecoloog en toen zeiden ze mij dat het 6 weken kon duren. Nog niet terug gebeld ook al duurt het nu al wat langer, maar heb schrik dat ze mij ook al snel zullen proberen afwimpelen met een opmerking dat het nog wat langer kan duren, des te meer omdat mijn gynaecoloog zelf met zwangerschapsverlof is tot midden september. Maar heb ook geen zin om er nog meer dan een maand mee rond te lopen...

3 jaar geleden
Dit is ook mijn eerste spiraal, ook de mirena laten plaatsen. 14 juli geplaatst, 16 juli begon mijn menstruatie. Tot nu toe nog steeds.. ik heb wel het idee dat het iets minder wordt. Smorgens niks tot weinig, smiddags zoals ik normaal op de 3e vloei en savonds niks tot weinig.
Dus hopelijk ben ik er snel vanaf 🤞🏼
Het wordt mooi weer dus ik hoop eigenlijk dat ik dan zonder na te denken een zwembad in kan, maar ben er bang voor..

3 jaar geleden
Het duurt een aantal maanden voordat je lichaam is gewend aan het spiraal. Eerste maanden kun je nog bloed verliezen als je ongesteld zou moeten worden. Dit wordt minder als het goed is. Of je hebt pech en je blijft ongesteld. Ik kreeg ook een periode veel puistjes maar dit ging ook weer weg. Alsof je allerlei fases doorgaat voordat je lichaam het accepteert. Kan ook zo zijn met jouw bloedverlies misschien.

3 jaar geleden
Ik heb een koperspiraal gehad en had ook maandenlang bloedverlies. Daarnaast ook veel stekende pijn, alsof mijn lijf hem naar buiten probeerde te werken. Toen controle gehad en volgens de gyn zat de spiraal goed maar ik had er zo’n last van dat hij op mijn verzoek verwijderd is. Daarna nooit meer pijn gehad en bloedverlies was ook direct over

3 jaar geleden
Ik heb ooit de koperspiraal gehad en daar bloedde ik heel erg de eerste maanden tijdens ongesteld zijn, maar daar werd ik ook gewoon nog ongesteld natuurlijk zonder hormonen. Dit werd langzaam wel wat minder heftig (ongeveer na 5 maanden).
Nu sinds halverwege juni kylena spiraal en ben nu aan mijn 2e ongesteldheid van 2 weken bezig. Hij komt zo langzaam op gang, dat het eerst lijkt dat het een mini ongesteldheid wordt.
Normaal was ik ongeveer 6 dagen ongesteld. Ook de eerste keer na de bevalling was ik maar 5 dagen licht ongesteld. Dus baalde er erg van, maar weet wel dat het normaal is. Dus ik hou er nu rekening mee dat ik dit nog een half jaar heb ofzo. 1,5 week niet ongesteld en dan 2 weken wel.
Maar jeetje wat heb ik nu last van hormonen! Ben echt een beetje een monster soms. En soms heeeeel erg emotioneel vanuit het niets!

3 jaar geleden
Eind mei, 6 weken na mijn keizersnede, een spiraal (Mirena) laten plaatsen. Meteen na plaatsing bloedverlies. Na enkele dagen meer en meer bloedverlies met klonters en buikpijn. Toen Exacyl genomen op advies gynaecoloog. Niet uitgenomen omdat ik er draaierig van werd en mijn baby van toen bijna 2 maanden ook slecht werd (veel huilen, overgeven). Tot een twee weken geleden had ik dagelijks bloedverlies. Dan een periode niets van bloedverlies, een schimmelinfectie op gedaan (blijkbaar ook typisch voor wisselende hormonen - ben er ook wel gevoelig aan) en sinds gisteren terug zeer licht bloedverlies. Deze week op controle geweest bij de gynaecoloog, zat nog steeds goed en moet het gewoon tijd geven. Kan tot 6 maanden aanhouden zei de gyn.

3 jaar geleden
Ik heb hem vandaag laten plaatsen!
Ik heb er zooooo erg tegenop gezeten door reacties steeds van dat het heel pijnlijk is, veel krampen etc..
Ik heb van te voren 1 ibuprofen + 2 paracetamol ingenomen. Ik heb onder het zetten klein beetje kramp gehad, maar voor de rest helemaal nergens (nog) last van gelukkig!