1587 Reacties

één jaar geleden

Ik geef op verzoek meestal zit ze op 8 voedingen per dag maar soms ook meer

één jaar geleden

Ik geef op verzoek en eigenlijk geen idee hoeveel voedingen dat zijn.. ik gok rond de 10

één jaar geleden

Overdag nog om de 3 a 3,5 uur. In de nacht op verzoek. Inmiddels vind ik borstvoeding geven heerlijk. Eerste week flinke kloven gehad. Maar dat is gelukkig over 😊

één jaar geleden

Deze week even lastig. Mijn dochter hapt ineens niet meer goed aan dus heb heel wat pijn aan mijn tepels. Morgen komt de lactatiekundige gelukkig 😊 Ik voed volledig op verzoek. Soms zit er 3/4 uur tussen en soms maar een uurtje.

één jaar geleden

In het ziekenhuis was ons popje te veel afgevallen waardoor ik fulltime moest kolven. Nadat ik uit het ziekenhuis kwam heb ik telkens 1borst 10min gegeven en gekolfd.(dag en nacht...doodgaan) sinds een week geef ik weer full time live. Op verzoek maar laat er niet meer dan 4uur tussen.

één jaar geleden

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts tussen de 3 a 4 uur. Kleine is 10 dagen en heb enorme productie. Ik moet kolven anders kan hij niet aanhappen omdat m'n borsten te vol zitten of drinken gaat veel te snel waardoor hij alleen maar voormelk binnen krijg. Ik lek ook enorm. Als ik kolf kolf ik nu nog tussen de 180 tot 240 ml en dit 2 keer per dag. Ik ben al van 3 na 2 keer gegaan en de ml worden elke dag ietsjes minder. Als iemand tips heeft om van het kolven af te komen en m'n borsten sneller normaliseren hoor ik het graag! Heb ondertussen namelijk voorraad zat 😅

één jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts ...
Probeer eens een tepelhoedje, dat helpt bij mij. Mij werd juist afgeraden te veel te kolven bij een hoge productie melk

één jaar geleden

Reactie op Pregnant Joyce

Probeer eens een tepelhoedje, dat helpt bij mij. Mij werd juist afgeraden t ...
Omdat je het met kolven de aanmaak alleen maar stimilueerd dus ik kolf max 1 keer per 3 dagen

één jaar geleden

Reactie op Pregnant Joyce

Omdat je het met kolven de aanmaak alleen maar stimilueerd dus ik kolf max ...
Ja ik weet het maar ik zie echt geen andere weg. Toen ik niet kolfde was hij binnen 2 dagen 10 & afgevallen. Op deze manier komt hij wel aan. Tepelhoedje ook geprobeerd maar gaat het nog sneller van daardoor helemaal niet bij te houden voor hem.

één jaar geleden

In het begin vond ik borstvoeding geven heel erg stressvol, en niet alleen ik maar ook mijn dochtertje. Dit komt door de valse start in het ziekenhuis. Daar heeft niemand mij uitgelegd hoe borstvoeding werkte, ze werd gewoon door een verpleegkundige aangelegd. Nu zijn we 1,5 week verder en we beginnen elkaar beter te leren kennen en we weten nu wat we van elkaar kunnen verwachten. Ook als het even niet lukt weet ik wat ik moet doen zonder dat we allebei gefrustreerd raken. Als het niet lukt gebruik ik een tepelhoedje. Overdag geef ik om de 3/3,5 uur en in de nacht op verzoek. Dit is om de 3,5/4 uur. Geen idee op hoeveel voedingen ik zit. Want als ze tussendoor laat merken dat ze honger heeft leg ik haar aan de borst.

één jaar geleden

Ik praat graag mee!! Mijn tweede kindje is nu 5 dagen oud. Mijn eerste was drama met borstvoeding maar hier lijkt alles zo perfect te lopen. Bizar. Aanhalen gaat goed en hij komt ongeveer elke 3 uur voor een voeding. Ik doe 1 borst per keer omdat 2 te veel is (spugen) eventueel handkolf ik dan een beetje druk van de andere borst af. Tot nu toe is hij 1 dag afgevallen en zit hij nu terug op het geboorte gewicht. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe makkelijk het gaat….. vraag me elke keer af wanneer dit gaat omslaan haha

één jaar geleden

Ik heb 6 a 8 voedingen per dag, maar als ze bv een uir na het eten terug wil dan reken ik dit niet als extra voeding maar hoort dit nog bij de vorige. Ik doe dus echt op verzoek, vaste tijden lijkt me onmogelijk. Het gaat hier op zich vrij goed.

één jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts ...
Na het kolven je borsten heel even koelen met ijscompressen is mij verteld en bij mij werkt het. Mijn zoontje is 9 dagen en kolf al vanaf dag 3 zo een 150/250 cc per kolfbeurt😅 Ik kolf wel bij elke voeding anders doen mijn borsten veel zeer en worden ze blauw😅

één jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ja ik weet het maar ik zie echt geen andere weg. Toen ik niet kolfde was hi ...
Ik zou een lactatiekundige aanschrijven. Door zo veel te kolven blijft die overproductie he. Ik zou kolven tot hij kan aanhappen. Dus tot de druk er net af is dus. En binnen de 3u telkens enkel 1 borst!

één jaar geleden

Na het kolven je borsten heel even koelen met ijscompressen is mij verteld ...
Het is logisch dat je borsten tijdens de stuwingddagen pijn doen, maar daar moet je echt even doorheen, anders blijft die pijn dames. Ik heb 3 dagen echt afgezien maar dat is al lang verleden tijd nu. Nu enkel nog af en toe tijdzns of na een regeldag.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts ...
Blokvoeden! Dat is 2 voedingen dezelfde borst aanbieden. Hier is het bijvoorbeeld: 7:30 Links 10:30 links 13:30 rechts 16:30 rechts 19:30 links 22:30 links 3:30 rechts enz 1 keer per dag bij voorkeur na de eerste voeding in de ochtend je borsten leeg kolven ivm evt borstontsteking. Ook als je nog last hebt na een voeding kun je die ene borst nog nakolven. Bij mij heeft dit op advies van lactatiekundige geholpen om de productie wat af te laten nemen. En de stuwing wat te controleren.

VRIEND

één jaar geleden

Wij zijn na 3 weken eindelijk helemaal naar live voeden gegaan. In het begin moest ik fulltime kolven ivm vermoeidheid baby door allerlei onderzoekjes in het ziekenhuis. Hierdoor een mega overproductie gekregen, vriezer ligt vol. Later kwamen we erachter dat ons zoontje een tekorte tongriem en lipbandje had waardoor het aanhappen ook niet wou. Dus een moeizame start met live voeden maar inmiddels hebben we het beide aardig onder de knie en krijgt hij alles via de borst. Wij zitten op zo’n 6 a 7 keer per dag voeden. Rechts handigt mij veel beter dan links. Dan heb ik vaak strijd ook met zijn handjes enz. Iemand tips hoe ik het fijnste links kan voeden?

één jaar geleden

Ik voed op dit moment op verzoek. Probeer wel iets te rekken als ze binnen de 3u komt. Aan het begin veel last van m’n rechterborst gehad met kloofjes enzo maar nu gaat t aanleggen heel goed (ze is 16 dagen).

één jaar geleden

Reactie op Merel2

Wij zijn na 3 weken eindelijk helemaal naar live voeden gegaan. In het begi ...
De biological al geprobeerd?

één jaar geleden

Ik voed op verzoek. Gemiddeld 7/8 voedingen per dag. Wel voed ik met een tepelhoedje, vanwege vlakke tepels. Daarom kolf ik 1 keer per dag tot alles leeg is en dat krijgt ze in de avond, tijdens het clusteren.