9 Reacties

4 jaar geleden

Hormonen doen veel, maar ik raad je denk ik wel aan om eens met iemand hier over te praten? Een lijstje maken met wat je wil regelen en voor wanneer kan misschien schelen? Dat zit het niet zo in je hoofd maar kan je het letterlijk afstrepen

4 jaar geleden

Ja heb binnenkort een afspraak hierover bij de POP-poli (speciale afdeling in het ziekenhuis voor zwangerschap i.c.m. psychische klachten). Heel prettig dat dit bestaat. Ik voel me vooral erg alleen in mijn vluchtgedrag, heb nog nergens op fora een andere zwangere vrouw die hierover schrijft. Daarom maak ik me erg zorgen en zoek wanhopig naar herkenning...

4 jaar geleden

Dat van dat lijstje is ook een goeie, maar het lukt me momenteel niet eens goed om dat te maken. Dus ik denk dat ik daar ook hulp bij nodig heb. Daar zal ik op die POP-poli ook naar vragen.

4 jaar geleden

Ik heb ook last van depressieve gevoelens, voel me heel ongelukkig en wil het liefst alleen zijn. Ik ben ook bang voor het onbekende, hoe blij Ik ook ben met de zwangerschap. Ik heb vroeger ook last gehad van depressie en ik denk dat het door de hormonen weer naar boven komt.

4 jaar geleden

Ik heb een enorme bindingsangst. En zo'n kleintje in het vooruitzicht maakt je opties in het leven nu niet bepaald groter. Maar ik ben me ervan bewust dat de gevoelens waar ik soms mee worstel van die bindingsangst voort komen. Dat maakt het makkelijk om dit beter te plaatsen. Ik ben iemand die in mijn hoofd altijd graag een "noodplan" heeft. Al heb ik een superfijn leven! Ik praat hier ook openlijk over met de mensen rondom me. Dus als het moeilijk voor je is om bepaalde gevoelens een plaats te geven, zou ik ook hulp zoeken hiermee. Het zal je deugd doen!

4 jaar geleden

Je bent niet alleen ! Ik voel me ook angstig voor het onbekende en alles is ook veel en er moet veel geregeld worden, en dan spelen je hormonen ook nog mee! Ik ben het gewend van voor mijn zwangerschap om dit soort periodes te hebben en met een baby in je buik is het nog enger ! Maar alles komt goed, hoe je er nu over denkt gaat ook weer voorbij, hoe meer je geregeld hebt ,hoe minder druk je voelt. En durf ook dingen uit handen te geven. Je eigen gedachten en emoties kunnen soms best overweldigend zijn, maar het wordt ook altijd weer rustig! Geef het even wat tijd en praat met iemand erover. Oh en ik denk dat niemand nog een topic hierover heeft geplaatst omdat het soms nog een beetje een taboe is "mentale gezondheid". We zijn allemaal super blij met onze zwangerschap maar dit soort hikjes horen er ook bij! Neem je rust ! Komt allemaal goed! Waarschijnlijk voel je je volgende al een stuk beter

4 jaar geleden

Heel goed dat je een afspraak bij de pop poli hebt gemaakt. Ik denk dat dit soort klachten heel veel voorkomen, maar er inderdaad niet zo vaak openlijk over worst gepraat. Je bent in ieder geval niet alleen en het gaat weer over 馃槝 sterkte en het komt goed!

4 jaar geleden

Ik heb ook depressieve gevoelens, helaas al voor de zwangerschap maar hangen ook met de zwangerschap samen. Denk dat het goed is dat je een afspraak hebt bij de POP-poli, ik denk namelijk dat je hier heel goed bij geholpen kunt worden. Ik heb ook een heel schema aan de koelkast gehangen met wat wanneer gedaan moet worden. En eigenlijk viel het me best mee! De bindingsangst heb ik ook wel, soms overvalt het me: je zit er 18 jaar aan vast! Geen dag meer zonder! Altijd stress! Nooit meer denken: vandaag even niet! Forever aan vriend vast! Wat heb je nou eigenlijk bereikt voor je kinderen kreeg! Ja dat kan me wel echt overvallen en naar beneden sleuren.

4 jaar geleden

Ach wat rot om te horen....vind het wel heel fijn dat iedereen zo superbegripvol reageert. Heel fijn ook om te weten dat er meerdere vrouwen struggelen met dit soort gevoelens.