21 Reacties

3 jaar geleden

Het kan ook een virusje zijn. Is ze bijvoorbeeld verkouden?

3 jaar geleden

Reactie op AnsieA

Het kan ook een virusje zijn. Is ze bijvoorbeeld verkouden?
Nee niet echt verkouden. Ik zie af en toe wel een snotje in haar neus, maar ze hoest of niest niet meer dan anders. Ze slaapt wel slechter ook.

3 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook en maakte me er ook zorgen om want hij had t steeds vaker en had ook veel buikpijn en zat heel erg te persen. Ben ervoor bij CB arts geweest omdat het maar niet wegging en bij mij bleek het te liggen aan te vaak aanleggen waardoor de melk niet goed verteerde en ging gisten in zijn darmen. Hierdoor ontstond die groene kleur. Ik moet zeggen dat ik ook wel echt héél vaak aan het voeden was, deed alles op verzoek en vaak zat er maar een uurtje tussen de verschillende voedingen. Sindsdien probeer ik minimaal 2 maar liever zelfs 3 of 4 uur tussen de voedingen te laten en geen groene poep meer gezien. Kindje drinkt ook veel beter nu is en meer tevreden na de voedingen. Succes!

3 jaar geleden

Heeft ze verder last? Hier is een groene ontlasting bij beide kinderen een signaal dat ik iets van koemelk hebben binnen gekregen (of ondertussen mijn dochter rechtstreeks). Een koemelkallergie kan zich opbouwen en nu pas zichtbaar worden maar dan zou ik verder verwachten dat ze last lijkt te hebben. Indien ze verder gewoon zichzelf is lijkt me dit niet het geval. De groene ontlasting komt hier samen met veel onrust, (nog) moeilijker slapen en veel wenen.

3 jaar geleden

Reactie op MTKR

Heeft ze verder last? Hier is een groene ontlasting bij beide kinderen een ...
Hmmmm goed om te weten. Ik moet wel zeggen dat ze de laatste tijd ook wel enorm slecht slaapt… elke 2u (soms minder) wordt ze al huilend wakker. We hebben haar nu al een paar keer bij ons in bed gelegd en dat is beter, maar toch nog altijd slechter dan voorheen. Van haar 7 tot en met 10 weken sliep ze namelijk altijd 7u of langer door en wordt nu elke nacht precies minder. 🙄

3 jaar geleden

Reactie op MelissaN

Hmmmm goed om te weten. Ik moet wel zeggen dat ze de laatste tijd ook wel e ...
Overdag is ze trouwens wel een blije baby! Af en toe eens krampjes, maar is na 5 minuutjes wiegen verholpen. 3x per dag ook dutje van 45min, volgens haar wakkertijden

3 jaar geleden

Reactie op MelissaN

Overdag is ze trouwens wel een blije baby! Af en toe eens krampjes, maar is ...
Als je het ziet zitten kan je het natuurlijk altijd eens testen om zelf koemelkvrij te eten. Mijn kinderen reageren op elk klein beetje zelfs bijvoorbeeld in kruiden dus het is wel even zoeken in het begin. Na een week zag ik verschil maar het duurde wel langer tegen dat mijn dochter haar darmen helemaal hersteld waren (4 weken). Bij mijn zoontje waren we er sneller bij dus heeft het zich niet zo kunnen opbouwen. Uiteindelijk moest ik ook wel sojavrij eten omdat ze daar ook niet tegen kunnen.

3 jaar geleden

Reactie op MTKR

Als je het ziet zitten kan je het natuurlijk altijd eens testen om zelf koe ...
Ik ga eens bekijken wat dit allemaal zou inhouden! Bedankt voor de tip alvast!

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook bijna 2 weken donker groene ontlasting gehad. Begon tijdens een verkoudheid en wou maar niet weg gaan. Gisteren begonnen met oefen hapjes en zijn ontlasting is eindelijk weer normaal. Zal vast wel toeval zijn maar goed. Ik ben zelf geen zuivel fanaat dus dat zou het bij mijn zoontje niet zijn.

3 jaar geleden

Een paar dagen geleden naar de dokter geweest en stoelgangstaaltje genomen, maar was te weinig dus geen resultaat ervan. Ze zegt te veel voormelk tijdens drinken, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Ik geef maar 1 borst per voeding en ze drinkt daar ongeveer 10min van en dan voelt die borst heel soepel. Oefenhapjes vind ik nog te vroeg. Ze is pas 16 weken. Dokter zei nu eerst beetje kolven voor aan te leggen 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op MelissaN

Een paar dagen geleden naar de dokter geweest en stoelgangstaaltje genomen, ...
Koemelkallergie komt ook sowieso niet uit in een stoelgang staal maar kan natuurlijk wel andere dingen uitsluiten. Heeft ze nog steeds last? Zo moeilijk he

3 jaar geleden

Reactie op MelissaN

Een paar dagen geleden naar de dokter geweest en stoelgangstaaltje genomen, ...
M'n zoontje heeft t laatst toevallig ook tijdelijk gehad. Erna kwam de ontlasting minder vaak en duurde het zelfs paar dagen en nu is de ontlasting naar om de dag en normale kleur. Dacht dat het misschien met de rijping van darmen te maken had en daarom groene ontlasting ook? Geef ook maar 1 borst en hij is 15 weken

3 jaar geleden

Reactie op MTKR

Koemelkallergie komt ook sowieso niet uit in een stoelgang staal maar kan n ...
Ja nog steeds helaas. Gisteren 1x een geelachtige pamper maar erna terug donkergroen. Dokter zei dat ze veel meer zou huilen bij koemelkallergie. Ze weent echt amper. Soms wel een hele dag niet zelfs 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Mamarie22

M'n zoontje heeft t laatst toevallig ook tijdelijk gehad. Erna kwam de ontl ...
Ik dacht/denk ook dat het misschien tijdelijk is door de ontwikkeling. Ze zit midden in sprong 4 en ook in een slaapregressie dus wie weet gewoon daardoor. Moet volgende week sowieso nog eens naar Kind en Gezin (CB) en als het dan nog altijd zo is dan bespreek ik het daar ook wel eens.

3 jaar geleden

Reactie op MelissaN

Ja nog steeds helaas. Gisteren 1x een geelachtige pamper maar erna terug do ...
Mijn zoontje had 2 weken diarree en mij werd door de dokter aangeraden zuivelproducten uit te sluiten vanwege kans op koemelkallergie. Hij huilt ook niet veel, en nooit zonder reden. Hij heeft nu minder diaree. Weet niet zeker of hij kma heeft maar onze dokter vroeg niet eens naar huilen.

3 jaar geleden

Mijn dochter huilde ook amper maar was wel heel onrustig. Ze kreeg uiteindelijk bloed bij haar stoelgang en weende zelfs toen amper 🤷🏻‍♀️ Dat beterde na mijn dieet. Mijn zoon hier weent veel meer 😅

3 jaar geleden

Mij is door de kinderarts verteld dat zolang de ontlasting niet rood of zwart is hoef je je geen zorgen te maken. Donkergroene ontlasting heeft met ijzergehalte in de voeding te maken... Wellicht dan je zelf onopgemerkt meer ijzer binnenkrijgt waardoor jou kindje dat ook krijgt🤷🏻

3 jaar geleden

Mij is door de kinderarts verteld dat zolang de ontlasting niet rood of zwa ...
Ik heb normaalgezien een ijzertekort. Heb er pilletjes voor gekregen bij bevalling, maar eigenlijk amper genomen. Ik zal die eens beginnen nemen en wie weet helpt het 🙈

3 jaar geleden

Reactie op AnsieA

Mijn zoontje had 2 weken diarree en mij werd door de dokter aangeraden zuiv ...
Wat bedoel je met diarree? Want de stoelgang is toch altijd heel slap bij borstvoeding?

3 jaar geleden

Reactie op MelissaN

Wat bedoel je met diarree? Want de stoelgang is toch altijd heel slap bij b ...
Er zaten helemaal geen korreltjes in, kwam 8 keer per dag en terwijl het eruit kwam liep het als water.